July 14, 2005
Idag var det en välfylld dag (Uhm, Ok halvdag då) på skolan och praktiken där:
skrev upp serienumrena på utbytesdatorerna.
Skannade dokument tills skannerprogrammet kraschade (skit MAC´s), fick fortsätta från en annan burk, en MAC Cube (Just det!).
Skrev i databasen.
Fått erbjudande att ta emot en MAC Mini då dom byter upp sig, intresserad av nya leksaker så tackar nog ja
Det kan vara något att lära sig mera på och som liten HTPC/Surfburk synd att det är separat Nätagg på dom bara...
Åt en Pepperoni Pizza på Salladsbaren 😛
Hem och packar inför resan till min Bror utanför Mariestad.
Konstaterat att de inte är värt allt slit att sätta en 345-matta från en ski-doo på en arctic cougar med 307.. Alldeles för mycket som måste "moddas"..
🙁
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
Jobbat över igen. Upptäckt en ordentlig julbonus. Nu är frågan vad jag ska göra med den bara. Först handla julklappar.
Marcan- wrote: Tror du är den första jag hört säga att den var bra.
Bland det bästa jag sett i år.
8.6 är inte allt leka med.
http://www.imdb.com/title/tt0910970/
//Andreas
December 6, 2006
Shikar wrote: -kollat på WALL-E 720p 🙂 trevlig film
hihi insåg att jag såg exakt den med förra helgen.. fi fasiken vilken bra film =)
Idag var man uppe.. ja.. 04.30.. börja arbeta 05.10.
Aldrig mer.. trött så in i helvete och nu har man sett på Max Payne och frossat i sig en halv påse Estrella Popcorn samt en halv påse såna här OLW pommes frites.
Av någon anledning fick jag i mig en tallrik musli med fil..
Knäckt en Norrlands dynamit i väntan på hämtning till Jul/Firmafesten idag. Bowling, laserhall, Asiatiskt käk och sen vette fasen vad chefen hittat på.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 24, 2007
Snorch wrote: Slutade jobba imorse så nu är det ledigt fram till 7:e januari, mycket skönt. 🙂
Nu har jag börjat löda ihop ett litet LCD oscilloskop. Kan ordna lite bilder om någon är intresserad av att se dem.
Alltid kul med bilder 🙂
ontopic: vaknat sent , gymmat, kommit hem
December 6, 2006
Vaknade ta mig fxn 12.30 idag, inte sovit så länge på evigheter.
Gick upp och vräkte i mig resterna av popcornen & pommes fritsen som blivit över sen gårdagskvällens filmkväll 😮
Vid 13.30 kände jag att man skulle spendera lite pengar så tog och åkte till Jönköpings Elgiganten och inhandlade ett nytt ljudsystem till datorn, bluetoothheadset och en julklapps-film.
Passade på och åkte till mormor & morfar som bjöd på middag.. ja just det inhandlade även 24 trisslotter som gav en vinst på hela 175 kr.. *WOHO* :arg:
December 27, 2003
hållit rummet varmt med F@H
March 14, 2001
Shikar wrote: Alltid kul med bilder 🙂
Här är några 🙂
Alla ytmonterade komponenter ditlödd på baksidan.
De hålmonterade kompontenterna klar på baksidan.
Knappar ditsatt på framsidan.
LCD på plats.
Ett litet test och allt fungerar som det ska.
Nästan helt ihopmonterad. Vart mycket bra och fungerar som den ska göra. 🙂
October 22, 2002
Fått sms av en kompis som jag tyckt betett sig väldigt udnerligt och undvikande i 2-3 månader att han inte vill prata eller något med mig pga att jag tydligen har ignorerat honom.
Till saken hör att jag försökt ringa 2-3ggr i veckan utan svar och när man träffat honom så har han verkat sur och butter.
Så mest logiska vore om jag pratat med honom öga mot öga ifall jag skulle vilja göra samma sak som honom. Men jag tycker att han är trevlig och bra när han är glad.
Japp, han är lite udda till sättet...
Får ta och försöka prata med honom imorgon ifall jag stöter på honom på jobbet.
August 13, 2004
fisken wrote: Fått sms av en kompis som jag tyckt betett sig väldigt udnerligt och undvikande i 2-3 månader att han inte vill prata eller något med mig pga att jag tydligen har ignorerat honom.
Till saken hör att jag försökt ringa 2-3ggr i veckan utan svar och när man träffat honom så har han verkat sur och butter.
Så mest logiska vore om jag pratat med honom öga mot öga ifall jag skulle vilja göra samma sak som honom. Men jag tycker att han är trevlig och bra när han är glad.
Japp, han är lite udda till sättet...
Får ta och försöka prata med honom imorgon ifall jag stöter på honom på jobbet.
Hähä, drama queens är inte lätta att ha att göra med.
4 Guest(s)