December 6, 2006
- Vaknade vid 09, gick upp och marinerade fläskotletterna.
- Vid 12.00 gjorde jag middag för två dagar, benfri fläskkotlett, ris & brunsås.
- ~13.45 åkte jag till landet och lämnade en film, sedan iväg till "andra" landet och kvällsmjölkade.. tog en 4 timmar sedan var jag klar.. gud vilken kväll.
- På vägen hem tog jag vägen förbi polaren och träffade hans nya flickvän samt syster till denne.. passade även på att prata om julafton m.m.
- Precis ätit upp en pizza och sett en halvtimme av filmen "Dance of the dead".. jag vet inte om jag ska skratta eller gråta så dålig var den halvtimmen av filmen.. får se klart den en annan dag.
- Nu går jag och lägger mig.. upp 04.45 imorgon. :z:
Läs igår. (Snabb sammanfattning av gårdagens jul/firmafest i Sundsvall):
Bowling. (Jag vann i slutänden trots en usel början, 5 raka strikes i bästa serien. 😉 )
Laserhallen, sammanlagd tvåa där.
Femrättersmiddag på Asiatisk restaurang, här förrätten "vållullal":
Framåt kvällen besökte vi ena halvan av cheferna (Tvillingar) och en av hans barhyllor:
Idag
Varit till Sundsvall och blåst en jäkla massa pengar på julklappar, företrädelsevis till sonen.
🙁
*Edit*
Jag och sonen satte ju upp granen ikväll också kom jag på.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2002
Hämtat ut 4st fälgar.
Kompletterat sambons julklapp så det är helt klart nu.
Varit och handlat en slutljuddämpare till Peggan, blev nåt Simons tjaffs.
Meckat dit det, bytt vindrutetorkare, fyllt på olja, spolarvätska och glykol.
Lokaliserat vart läckaget av vattnet in till lampan i bilen är.
Handlat käk
Nu dags för lite FM09 innan vi ska ta och laga käk.
Varsågod för infon.
December 6, 2006
Upp 04.45, börjar kl 06.00 med morgonmjölkning.. en vakuumpump går sönder vilket resulterar i ett inköp av en ny för 30.000.
Frukost runt 08.30 sedan ner och flytta runt en del virke.. framåt 12 har man hunnit sätta upp snöstolpar och tar rast fram till 14.30.. börjar förbereda för kvällsmjölkning.. mitt under mjölkningen ringer en annan chef och frågar om man kan börja kl 07.00 imorgon istället för 09.00.. så morgondagen innebär en arbetsdag på 13 timmar.. mums. Tjäna ~2000 kr på en dag är inte dumt 😛
Har även sett klart på Dance of the dead och fullständigt, totalt, helt allvarligt insett att detta är nog den sämsta av alla tusentals filmer man sett.. HELT värdelös.
March 14, 2001
Tidsdjuret wrote: Snorch: Hur löder du Ytmonterade komponenterna, med en fin lödpenna?
OT: läser och uppdaterar mig på nätet.
Jag antar du såg bilderna efter förra inlägget? 😉
Jo jag löder med lödpenna kopplad till en lödstation, inte av någon speciellt fin sort. Rätt stor konisk spets på 1mm använder jag.
Det är ganska "stora" komponenter egentligen så det är inte svårt alls, och ännu lättare om man har en vettig pincett att hålla fast dem med, jag hittade inte min när jag lödde desse så jag pilla dit dem med en liten skalpell. 🙂
(Jag var i Ljusdal i onsdag :))
2 Guest(s)