March 14, 2001
Shikar wrote: I give up, hemmabyggd sådan 😛
Bingo. 😉
Det är en DC-DC converter av switchad step-down, gjord av kretsen LM2596.
Inspänning på allt ifrån cirka 6V upp till 40V fungerar, utström upptill 3A. Denna är dock gjord för 12V in, 3.4V ut med runt 700mA. Ska driva power LEDs. Effektivitet på ungefär 80% skulle jag tro.
Har en hög med powerLEDs som jag inte hade lämplig strömförsörjning till så tog en LM2596 och provade om det inte gick att löda ihop den på ett bra sätt utan att använda kretskort, och det gick det onekligen att göra för fungerar gör det. 🙂 Orkarar jag ska jag nog göra fler, har nämligen ~50st av dessa kretsar.
November 1, 2006
Cirap wrote: jag har försökt bestämma mig om jag ska köpa ny TV eller PS3
Köp TV:n först, du visar inte PS3 någon rättvisa om du kör den på SD tv 😛
Själv har jag ätit julmat(försöker gå upp till 90kg), samt kollat runt efter site prylar som bör inhandlas på mellandagsrean.8-)
Hittils så är det en extern HDD på 1TB samt Western Digital TV HD Media Player som gäller 😀
December 6, 2006
Vilken gårdag..
Upp 08.15 för att åka iväg till jobbet klockan 09.15.
Efter att ha mött arbetskamraterna på morgonen, vi var tre stycken i butiken, kom vi överens om att detta kommer bli en lååååång och tråkig dag med tanke på att de va juldan och vem handlar då ?
Ack vad fel vi hade.. eftersom alla andra butiker i stan hade stängt fick vi hela kommunens befolkning i just våran butik.. vilket resulterade i en söndersprängd budget denna dag 😀
Slutar 18.15, kommer hem vid 19.00.. vid 22.00 åker jag och hämtar polaren som ska sova över men vi kom inte iväg från hans mor & far ( chefen ) förren framåt 23.00 och jag får då mig en blixtidé att va fan.. vi tar och åker till Mcdonalds ! Hade ringt tidigare då dom stängde 00.00.. vi var framme 23.45 och ack va gott de va med första hela maträtten på hela dagen.
00.00 får vi för oss att hälsa på polarens nya flickvän så vi våldgästar henne, framåt 00.30 åker vi.. hemma 01.00.. tjötar lite skit om flickor, sätter på Final fantasy, dricker lite gott och däckar i soffan framåt 02.55.. 03.15 vaknar jag till liv och lägger mig i min egen säng.
09.00 plingar telefonen, 09.20 snoozar jag till.. sedan ska polaren i väg med bussen... en aning trött efter denna HÄRLIGA kväll ? Japp !
February 12, 2003
Kollat lite på försäkringspriser för en Lotus Elise. Kom bara fram till att Länsförsäkringar inte vill kännas vid regnumret och att Trygg-Hansa av någon outgrundlig anledning bara har sin försäkringskalkylator online 07:00-01:00, vilket gör att jag inte kan kolla just nu. 😛
June 23, 2002
Mean Machine wrote: Kollat lite på försäkringspriser för en Lotus Elise. Kom bara fram till att Länsförsäkringar inte vill kännas vid regnumret och att Trygg-Hansa av någon outgrundlig anledning bara har sin försäkringskalkylator online 07:00-01:00, vilket gör att jag inte kan kolla just nu. 😛
Det är bra, keep on dreamin'.
1 Guest(s)