October 22, 2002
Började dagen med att käka lunch med en kompis. Hämtade därefter upp tjejen och vi for till resebyrån och bokade en resa. Hann med att köpa en skjorta och kolla på några T-shirts.
Jobbade 17-05. Såg ut att bli en bra dag tills jag skulle koppla släpet och parkera. Missade lite lätt och knäckte duomatic kopplingen på bilen. Enbart mig själv att skylla, fast det är lättare om dollyn står rakt och dårarna som parkerat bredvid inte stog över min ruta. 8 av 10 ggr hoppar jag ut och tittar att man hamnar rätt men inte idag och de straffar sig.
Åkte till ett större Åkeris verkstad och hörde om dom hade tid över vilket dom inte hade. Dom brukade inte ha duomatics hemma heller men dom lyckades hitta en till slut. Blev att skruva själv vilket gick kanon men inte så jädra roligt när jag kunde varit hemma 2,5h tidigare...
March 14, 2001
Inte mycket mer än att jag hunnit vakna idag.
Igår/natt jobbade jag, var hemma rätt tidigt för en gångs skull, mycket skönt.
På torsdagen när jag åkte neråt kom jag inte lägre än nedanför Ludvika, där var det en lastbil som kört i diket, eller nått. Såg inte riktigt hur det hade gått till, stopp var det iaf. Stog där inte så länge när den andra lastbilen framför mig, en timmerbil, snackade lite med polisen och helt plöstligt började han svänga och in på en liten skogsväg. Polisen började sen dirigera in oss andra där också, lite lagomt kul sådär att köra in på snöiga och isiga skogsvägar med nästan fullvikt. Kom iaf tillslut ut lite längre upp och kunde köra en annan väg runt olyckan, så det var skönt att slippa vänta tills de bärgat lastbilen.
December 6, 2006
Vaknade vid 9 tiden.. gjorde mig pasta & köttbullar till lunch vid 12-tiden.
Sedan blev väl de iväg och göra ladugårdsuppgifterna för dagen och kvällen mellan 14-19.
Så nu har man kommit hem och slängt in tvätt i maskinerna nere i källaren samt funderar på att beställa en pizza.
August 22, 2001
Jag måste säga att jag blev lite överraskad av den här tråden. Trodde inte att den skulle vara intressant för fem öre. Men det är faktiskt lite kul att se vad ni hittar på, man får ju helt klart uppslag för vad som finns att göra.
opA87, är du bonde?
Själv är jag hysteriskt förkyld och fick sjukskriva mig i två dagar. Så nu är det fritt fram för snabbmat, glass och uppassning. 🙂
March 10, 2002
Vaniljflickan wrote: Jag måste säga att jag blev lite överraskad av den här tråden. Trodde inte att den skulle vara intressant för fem öre. Men det är faktiskt lite kul att se vad ni hittar på, man får ju helt klart uppslag för vad som finns att göra.
opA87, är du bonde?
Själv är jag hysteriskt förkyld och fick sjukskriva mig i två dagar. Så nu är det fritt fram för snabbmat, glass och uppassning. 🙂
Så du sjukskrev dig för tisdagen också? Har aldrig förstått hur folk vet hur länge de kommer vara sjuka. 😮
Själv gick jag upp för ett tag sedan, blir väl snart gymmet.
1 Guest(s)