Vad har du gjort idag?|Page 147|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
sp_UserOfflineSmall Offline
2921
January 13, 2009 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Klockan ringde 09.00, snoozade fram till kl 10.00.

Gick upp och åt HAVREGRYNSGRÖT och ett kallt glas vatten blandat med en tesked KREATIN.

Klockan ramlar fram till 12 snåret.. tar och värmer upp en isklump som ska likna grönsakssoppa, samt värmer upp plättarna från söndagen.
Åker iväg till arbetet vid 13.15, märker upp lite ungdjur samt har hand om kvällsmjölkningen.. riktigt trevlig kväll faktiskt. 🙂
Blev bjuden på kvällsmat hos chefen och hans fru med barn.. slängde i mig maten för att hinna ner till postens utlämningsställe och hämta ut de nya grafikkortet som kommit.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
2922
January 13, 2009 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

-Vart i skolan
-Idrottat
-Hemåt + vilat
-Gymmat
-Vilar hemma nu + pluggar

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
2923
January 13, 2009 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Vunnit något från Peugeot Sport Club i en av deras tävlingar. Vet dock inte vad. Än.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
2924
January 13, 2009 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Fryser och svettas om vartannat, tjock och seg i halsen men tvärtom i röva.
🙁
Vinterkräksjuka?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
2925
January 13, 2009 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Fryser och svettas om vartannat, tjock och seg i halsen men tvärtom i röva.
🙁
Vinterkräksjuka?

http://www.netdoktor.se/?_Page.....;AreaId=10 känner du igen dig här? 😕

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
2926
January 13, 2009 - 10:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: http://www.netdoktor.se/?_Page.....;AreaId=10 känner du igen dig här? 😕

Det mesta där stämmer, så när som på "vommeringen".
Faktum är att jag vommerar tämligen sällan, endast när jag är djävulusiskt bakis.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 553
2927
January 13, 2009 - 10:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Rakat håret, nu är det max 1mm hår på mitt köra huvud, ser sexigt nice ut.

opA87
Member
Medlem
2928
January 14, 2009 - 9:41 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Fryser och svettas om vartannat, tjock och seg i halsen men tvärtom i röva.
🙁
Vinterkräksjuka?

Helt ärligt är jag ( ingen annan heller ? ) inte intresserad av HUR din sjukdom breder ut sig.. speciellt inte när vi börjar prata kräkningar och diarré.. det är bara bisarrt att skriva ut sådant... ( bissart ? )

OnT:
Upp 04.30.. frukost och sedan iväg till jobbet för morgonmjölkning.. frukost igen och sedan ner och köra in strö till de små djuren. Av någon anledning fick jag lust att krypa ner i tanken och spola ur den med högtryck, rent blev det iallafall.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
2929
January 14, 2009 - 9:55 am
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: Helt ärligt är jag ( ingen annan heller ? ) inte intresserad av HUR din sjukdom breder ut sig.. speciellt inte när vi börjar prata kräkningar och diarré.. det är bara bisarrt att skriva ut sådant... ( bissart ? )

OnT:
Upp 04.30.. frukost och sedan iväg till jobbet för morgonmjölkning.. frukost igen och sedan ner och köra in strö till de små djuren. Av någon anledning fick jag lust att krypa ner i tanken och spola ur den med högtryck, rent blev det iallafall.

Men folk är mer intresserade av dom dagliga rutinerna hos en mjölkbonde?
Du som jobbar med sådant torde knappast vara kräsmagad btw..

Vad får dej att tro att du avgör vad som får och inte får skrivas i denna tråd? Den heter ju för övrigt: "Vad har du gjort idag?"
Har du invändningar mot något av mina eller någon annans inlägg så bör du kontakta en moderator.
Ord som "kräkningar och diarré" är det du som tillfört, inte jag.

Hemma med feber och krasslig kista idag också, lyckligtvis så har det stabiliserats sej en smula i matsmältninganläggningen.

opA87
Member
Medlem
2930
January 14, 2009 - 10:13 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Men folk är mer intresserade av dom dagliga rutinerna hos en mjölkbonde?
Du som jobbar med sådant torde knappast vara kräsmagad btw..

Vad får dej att tro att du avgör vad som får och inte får skrivaS i denna tråd?

Det handlar om DETALJER som inte är nödvändiga.. när jag säger morgonmjölkning går inte jag in på detaljer...

"Morgonmjölkning: Tog in dom 6 första korna på framsidan av ladugården för att sedan ta ett fuktatpapper och börja torka av vänsterbakspena, sedan vänster fram spene, sedan högerbak spene, sedan högerfram spene.. drar försiktigt i vänsterbak spene, sedan vänstefram spene, sedan högerbak spene, sedan högerfram spene för att den första mjölken ska komma ur som inte är de roligaste att få i tanken p.g.a för höga celltal o.s.v som eventuellt kan kommma fram"

Precis samma sak i ditt läge att du har spytt och skitit diarré .. allt det där kan sammanfattas med magsjuka.

Jag avgör inte.. jag bara säger vad jag tycker med tanke på att detta ändå är ett forum.. och tycka är en sak än att gå in på smådetaljer.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
2931
January 14, 2009 - 10:26 am
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: Det handlar om DETALJER som inte är nödvändiga.. när jag säger morgonmjölkning går inte jag in på detaljer...

"Morgonmjölkning: Tog in dom 6 första korna på framsidan av ladugården för att sedan ta ett fuktatpapper och börja torka av vänsterbakspena, sedan vänster fram spene, sedan högerbak spene, sedan högerfram spene.. drar försiktigt i vänsterbak spene, sedan vänstefram spene, sedan högerbak spene, sedan högerfram spene för att den första mjölken ska komma ur som inte är de roligaste att få i tanken p.g.a för höga celltal o.s.v som eventuellt kan kommma fram"

Precis samma sak i ditt läge att du har spytt och skitit diarré .. allt det där kan sammanfattas med magsjuka.

Jag avgör inte.. jag bara säger vad jag tycker med tanke på att detta ändå är ett forum.. och tycka är en sak än att gå in på smådetaljer.

Men jisses, vilken sida vaknade du på i morse då?
Är du missnöjd med något av mina inlägg får du väl kontakta en moderator.
Du bör för övrigt sluta använda ord som "kräkningar ,spytt och skitit diarré", det finns kanske folk som anser det vara stötande.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
2932
January 14, 2009 - 10:46 am
sp_Permalink sp_Print

Men vad fan...
Förbannade knäppgökar där... :)R

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
2933
January 14, 2009 - 10:52 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Men vad fan...
Förbannade knäppgökar där... :)R

Näe då, jag är iaf inte förbannad, blir bara lite irriterad.. 😕
wink

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
2934
January 14, 2009 - 12:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Idag har jag klåda i analen. Det verkar rätt svettigt på pungen också.

Aja, igår var det värre. Då spruta det så hårt och mycket diarré ifrån rektum att jag kunde sandblästra en diamant.

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
2935
January 14, 2009 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Burit upp 3st. G5 Macar och installerat, flyttat en hylla, burit ner 10 Macar samt skannat ett par bilder.
Nu känner jag mig stel i armarna!

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
2936
January 14, 2009 - 2:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Tidsdjuret wrote: Burit upp 3st. G5 Macar och installerat, flyttat en hylla, burit ner 10 Macar samt skannat ett par bilder.
Nu känner jag mig stel i armarna!

Ett tips. Beställ en öppen container och placera den nära fastigheten.
Tag nu alla dessa G5'or och övriga macar och dumpa ut dessa genom fönstret och ner i containern. Problemet löst! 😉

Topic då...
Upp tidigt och ut på stan i jakt på en tv. Det är lögn i helvete att få tag på en. Tokslut överallt.
Sippat kaffe och dragit ett varv med dammsugaren här hemma samt fortsatt testande av Win7. Trivs mer och mer med denna version.
Nu dags att dra till jobbet för att jobba kvällsskiftet.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
2937
January 14, 2009 - 2:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Läst att kvicksilver blir förbjudet i juni i år, men totalstopp först 2013.
Som säkert vissa redan läst blir vanliga glödlampor också förbjudna med start i år och utökas för varje år enligt nedan:

• 2009 förbjuds alla matta glödlampor samt klara 100 watts glödlampor.
• 2010 förbjuds klara 75 watts glödlampor.
• 2011 förbjuds 60 watts glödlampor.
• 2012 förbjuds 40 och 25 watts glödlampor.
• 2013 skärps kraven på lågenergilampor och LED-lampor.
• 2016 skärps kraven på halogenlampor.

Allstå är det egentligen bara lågenergi och LED som är tillåtna. Men nu är det ju så att lågenergilampor innehåller kvicksilver, så i juni i år då är inte dessa heller tillåtna... 🙄

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
2938
January 14, 2009 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Läst att kvicksilver blir förbjudet i juni i år, men totalstopp först 2013.
Som säkert vissa redan läst blir vanliga glödlampor också förbjudna med start i år och utökas för varje år enligt nedan:

• 2009 förbjuds alla matta glödlampor samt klara 100 watts glödlampor.
• 2010 förbjuds klara 75 watts glödlampor.
• 2011 förbjuds 60 watts glödlampor.
• 2012 förbjuds 40 och 25 watts glödlampor.
• 2013 skärps kraven på lågenergilampor och LED-lampor.
• 2016 skärps kraven på halogenlampor.

Allstå är det egentligen bara lågenergi och LED som är tillåtna. Men nu är det ju så att lågenergilampor innehåller kvicksilver, så i juni i år då är inte dessa heller tillåtna... 🙄

Lysande..
Sann byråkrati har inga gränser.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
2939
January 14, 2009 - 3:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Letat rätt på ett passande kryokärl och lagt bud på det. Justja, ägnat min arbetsdag åt att göra det. 😛

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
2940
January 14, 2009 - 3:06 pm
sp_Permalink sp_Print

tagit ytterligare ett steg ut ur dimman jag hamnade i när jag blev sjuk...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 142
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL