April 24, 2007
Lord_Kvadd wrote: Startade en formatering utav datorn, körde därefter flickvännen till Lund under tiden som installationen pågick. Kommer hem och känner att datorchassit är otroligt varmt. Visade sig att processorfläkten faktiskt varit urkopplad ett tag, så där satt den och installerade XP, passivt kyld vid 3.2GHz.
Den har troligen bara rullat på i orginalhastighet under de senaste två veckorna (2.13GHz), men vid booten innan installationen ökade jag till 3.2GHz vilket den brukar stå på.
Är inget direkt ovanligt att den ibland bara får för sig att klocka ner sig, därför anade jag inga ugglor i mossen. Förklarar varför Garrys Mod kastade in handduken i veckan.I övrigt har jag precis konstaterat att mitt nya grafikkort för ett helvetes oväsen. Någon som har tips på en bra kylare till ett HD4870-kort?
Om nu S1 passar är den väldigt bra, vad jag läst. :bgrin:
Beklagat mej över min onda stortå, naturligtvis var jag tvungen att sparka in den i hälen på andra foten idag..
Ont gör det, hur lång tid tar det för en ny nagel att växa fram? 2-3 månader?
Den är liksom av jäms i nagelbandet, men jag har lämnat den kvar eftersom jag tror att tåeländet gör mindre väsen av sej med ett "lock" uppepå.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
Lord_Kvadd wrote: I övrigt har jag precis konstaterat att mitt nya grafikkort för ett helvetes oväsen. Någon som har tips på en bra kylare till ett HD4870-kort?
Accelero Twin Turbo. Annars, tanka hem Radeon BIOS Editor och ATI Winflash från Techpowerup och editera fläktprofiler lite som du själv vill. 🙂
EDIT: Själv har jag spenderat hela dagen med min flickvän, kvällen med en förortsbotaniker och nyss lyckades Delph1 hetsa upp mig lite.
Chockade jobbarkompisarna genom att återigen dyka upp på "gymmet"..
Blev en timmes allehanda träning och grabbigt prat.
🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
skiroy wrote: 😮
Jag kan tänka mig att damen har hintat lite om att lite träning inte skulle vara helt fel. 😉
Inte direkt, inte typ "boddybilding", hon är mer för långa promenader.
Promenera är dock uteslutet ioma jag bröt av ena stortånageln sist jag "boddybildade".
Sanningen att säga så upptäckte jag förra gången att gubben blitt rejält mycket svagare än han var förr, stånkar som en blåsbälg när jag lyfter 50 kg ett tiotal gånger.
Nu har jag iofs inte hållit på med sån där tyngdlyftning speciellt ofta, men man känner ju att armarna inte är vad dom varit. Och 50 kg?? Ska ju inte vara några problem för en fullvuxen karl enligt mej.
Tänkte väl kanske hålla på tills 100 kg lätt följer med i bänkpress och samtidigt se om jag får till blodtrycket och slipper medicinera.
Att gå arbetslös en längre tid och till på det bo i lägenhet är ingen höjdare för flåset, har ju alltid haft någorlunda flås förr tack vare jobbet.
🙁
*Edit*
Fick nyssens besked om att en gammal bekant trillat av pinn inatt.
December 6, 2006
ÅÅÅÅH kan man vara annat än helt jävla underbart glad ?!
Varför ?
Det är klarblå himmel ute, solen lyser, det är ljummet, varmt.. men ändå kallt.. det är vinter.. men ändå vår.. på något.. sätt :eye:
Allt detta väder gör en till en helt underbar människa som är glad och positivt, finns inget som kan hindra än från att göra något idag, känns det som. :eye:
Åh.. well.. back to the topic.
Hemma på lunch, tittar på American Idol s08e06.. bara detta avsnittet gör en glad.
Funderar på att gå ner och köpa en semla.. luktade så gott i affären.
opA87 wrote: ÅÅÅÅH kan man vara annat än helt j**la underbart glad ?!
Varför ?
Det är klarblå himmel ute, solen lyser, det är ljummet, varmt.. men ändå kallt.. det är vinter.. men ändå vår.. på något.. sätt :eye:
Allt detta väder gör en till en helt underbar människa som är glad och positivt, finns inget som kan hindra än från att göra något idag, känns det som. :eye:
Klarblå himmel här också, vilket vintertid oftast innebär att det är kallt.
Iofs bara -19.. Inte såååå speciellt mysigt.
opA87 wrote: -19 ?
Vi har +17 🙄
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Mmm, rena sommarn.
Prognosen kommande dagar häromkring ser inte heller så lovande ut:
-25 framöver natten..
🙁
1 Guest(s)