Vad har du gjort idag?|Page 161|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Chief
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 309
sp_UserOfflineSmall Offline
3201
February 12, 2009 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Skrivit ett påhopps inlägg på SweC som jag antagligen blir bannad för men blev förbannad på en Intel-fanboy så jag bara måsta skriva det där lilla påhoppet 😛

Annat än det, varit i skolan, spelat Burnout Paradise 🙂

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
3202
February 12, 2009 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Lämnade in bilen för att laga glappet i elkontakten inne i bilen, byta ventil på ett av däcken, fixa bensinlocket och smörja upp handtagen 🙂
Eftersom jag inte kan ett skit om bilar.. får någon annan fixa det åt mig.

Utöver det har jag haft min vanliga arbetsdag; 05.30-10.00 - 14.00-18.00..

På tal om bilar.. har på allvar börjat kolla in att köpa ny bil.. helt klart inne på en A4 av nyare modell.. sedan är självklart men man har alltid varit ett fanboy av kombis och fina avant:s finns det gott om.

Denna t.ex:
[Image Can Not Be Found] http://www.blocket.se/vi/19861.....tm?ca=16_s

Men eftersom man kört några hundramil av A4 Sedanen -08, är även den ett hett köp.. får se vad som händer, igen.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
3203
February 12, 2009 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

chief wrote: Skrivit ett påhopps inlägg på SweC som jag antagligen blir bannad för men blev förbannad på en Intel-fanboy så jag bara måsta skriva det där lilla påhoppet 😛

Pfft... finns långt värre saker än det laugh

emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
3204
February 12, 2009 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: Lämnade in bilen för att laga glappet i elkontakten inne i bilen, byta ventil på ett av däcken, fixa bensinlocket och smörja upp handtagen 🙂

Eftersom jag inte kan ett skit om bilar.. får någon annan fixa det åt mig.

Därför du får mjölka kossorna. Och jag.. ligga på soffan.

Ont: Tränat lite mer än bara med hopprepet, hanteln kom fram igen. Beställt moderkort, tvättat..

opA87
Member
Medlem
3205
February 12, 2009 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

chief wrote: Skrivit ett påhopps inlägg på SweC som jag antagligen blir bannad för men blev förbannad på en Intel-fanboy så jag bara måsta skriva det där lilla påhoppet 😛

Haha du blev ta mig tusan avstängd.. såg din status på SweC precis och det stog "Avstängd" 😛

( Med haha menar jag inte "rätt åt dig" utan att det faktiskt hände )

emokid wrote: Därför du får mjölka kossorna. Och jag.. ligga på soffan.

Nu förstog jag inte vad du mena... definera. :bok:

Chief
Kommer du hit ofta?
Medlem
3206
February 12, 2009 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Pfft... finns långt värre saker än det laugh

Helvete! Jag blev visst permbannad 😛
Nåja, hela jävla SweC är en Intel fanboy sida laugh

emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
3207
February 12, 2009 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: Nu förstog jag inte vad du mena... definera. :bok:

Det var väl du som var bonde? Isf menade jag att vi har alla våran roll i samhället. Vad som är enkelt för någon är svårt för någon annan. Har märkt att vissa tar för givet att meka med bilar är något en man ska kunna. Men frågan är om de kan klara av en massa andra saker som de inte ens tänker på att måste fungera.
Sen så tycker jag att mjölka kossor är lite häftigare än att meka med bilar. 😛

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
3208
February 12, 2009 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

chief wrote: h*****e! Jag blev visst permbannad 😛
Nåja, hela j**la SweC är en Intel fanboy sida laugh

Bannad IP??
Ett jäkla skämt att göra så.. Bara att be lite snällt så håller man sej därifrån..
Finns väl ett gäng "ilg@dd" med olika varianter som är avstängda där.
Snart har dom väl bannat alla äldre personer som lessnat på felaktig information och andra dumheter som kidsen där sprider, och slutligen vräkt ur sej en rejäl dagsedel för att rätta dom.
Sen spelar det uppenbarligen ingen roll om modsen där varit lite heta på gröten och "bannknappen", Dimestam håller dom iaf varmt om ryggen.
Haft en hel del mailväxling med crew där, ja.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Chief
Kommer du hit ofta?
Medlem
3209
February 12, 2009 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Bannad IP??
Ett jäkla skämt att göra så.. Bara att be lite snällt så håller man sej därifrån..
Finns väl ett gäng "ilg@dd" med olika varianter som är avstängda där.
Snart har dom väl bannat alla äldre personer som lessnat på felaktig information och andra dumheter som kidsen där sprider, och slutligen vräkt ur sej en rejäl dagsedel för att rätta dom.
Sen spelar det uppenbarligen ingen roll om modsen där varit lite heta på gröten och "bannknappen", Dimestam håller dom iaf varmt om ryggen.
Haft en hel del mailväxling med crew där, ja.

mm, fullt med "kids" där, a.k.a idioter som sprider felaktig information 👿
Ja och nyheterna är alltid till Intels fördel

opA87
Member
Medlem
3210
February 12, 2009 - 7:56 pm
sp_Permalink sp_Print

emokid wrote: Det var väl du som var bonde? Isf menade jag att vi har alla våran roll i samhället. Vad som är enkelt för någon är svårt för någon annan. Har märkt att vissa tar för givet att meka med bilar är något en man ska kunna. Men frågan är om de kan klara av en massa andra saker som de inte ens tänker på att måste fungera.

Det stämmer.
Men vissa kanske tycker att jag som bonde ska kunna meka med bilar á Volvoraggarbilar.. jag kan inte ett jota om mekanik. Jag kan fylla på oljan i en traktor, tanka.. yea, thats problarly it. 😛

Ja just det, jag kan göra allt som har med körning av traktor med redskap att göra med.

emokid wrote: Sen så tycker jag att mjölka kossor är lite häftigare än att meka med bilar. 😛

:hb:

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
3211
February 12, 2009 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

emokid wrote: Sen så tycker jag att mjölka kossor är lite häftigare än att meka med bilar.

opA87 wrote: :hb:

Har pysslat med både ock, och kan bara hålla med.
😀

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 553
3212
February 12, 2009 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Sa nästan upp mig från jobbet, nästan börjat wowa igen för att fördriva tid igen...

ska snart bege mig till gymmet och snart köra kvällspasset.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
3213
February 12, 2009 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

MakubeX wrote: Sa nästan upp mig från jobbet, nästan börjat wowa igen för att fördriva tid igen...

ska snart bege mig till gymmet och snart köra kvällspasset.

På jobbet? Finns ju massa annat du också kan göra, varför inte nått projekt typ en hemsida eller nått? 🙂

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 553
3214
February 12, 2009 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, nästan börjat wowat igen på jobbet, nä tyvärr, så lyx är det inte att jobba med norrmän. :< Gillar inte att göra sådant såsom hemsidor.. vet inte riktigt vad heller att göra ;p Jag och min kompis Klas har dock kommit på den bästa avskedspresent till en kollega till mig som vi båda känner. Imorgon ska vi börja bygga våra Pacman och den röda gubben som vill äta upp pacman-dräkter. Sista 15minuterna på dagen så kommer vi ta på oss dessa dräkter och springa byggnaden runt inne då givetvis. Enda nackdelen är nog att jag kan få sparken för lite humor. :<

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
3215
February 12, 2009 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Jobbat sista dagen (natten) för veckan så nu är det helg.

Tänkte jag skulle plocka fram mitt gamla AN7 kort och se om det inte går att få upp vcoren till mer än standard, allstå 2.3V. 🙂

edit,

Hah, det fungera fint, eller ja ändra spänningen "externt" iaf. Ställd på 1.5V i bioset och 1.77V enligt multimetern. Nu fattas det bara att vrida upp lite och se om överspänningsskyddet slår in eller inte vid högre än 2.3V.

Synd bara att man inte gjorde det här förr när man hade mer socket A prylar. Har visserligen Thunderbirden 1GHz som gör runt 100% med 2.3V, lika så någon Duron 600. Lite värre kylning och 2.7V skulle nog vara roligt. 😀

Manliga spänningar måste sägas 🙂 :upp:

//Andreas

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
3216
February 12, 2009 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Manliga spänningar måste sägas 🙂 :upp:

//Andreas

What he said. Kryokärl här nästa vecka, XP-M 2400+ och Duron 1400 som väntar på mitt nya fina DFI Lanparty Rev B, ska bli skoj att se vad det går för. 🙂

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
3217
February 12, 2009 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

chief wrote: h*****e! Jag blev visst permbannad 😛
Nåja, hela j**la SweC är en Intel fanboy sida laugh

Oboy...har läst den aktuella tråden.
Jisses...men det är inte så förvånande efter att forumet det handlar om har backat upp en snubbe som MrTT mer eller mindre. De minnesgoda fattar... 😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
3218
February 12, 2009 - 10:30 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Oboy...har läst den aktuella tråden.
Jisses...men det är inte så förvånande efter att forumet det handlar om har backat upp en snubbe som MrTT mer eller mindre. De minnesgoda fattar... 😉

Jodå, den intelfantasten var något i hästväg.
Fanns fram till nyligen en snubbe vid namn Gosh där som var ungefär av samma snitt, dock med AMD som favoritföretag.

*Edit*
Kom just på att han dragit ungefär samma mantra här på NH också.
https://www.nordichardware.se/.....69926.html

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
3219
February 12, 2009 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Manliga spänningar måste sägas 🙂 :upp:

//Andreas

Visst är det. 🙂

Har provat lite nu. Krånglade en massa med kylflänsar först. Den som satt där ballade av någon anledning ur när det vart kallt (-18 grader ute, ja datorn mer eller mindre ute :)) så processorn var snart uppe i 90C enligt bios och datorn dog.
Plockade bort kylaren och processorn och dit med en Duron 600 istället, på den en Zalman CNPS 9500 (tror jag) bara ståendes på processorn utan någon fastsättning och ingen fläkt. Det fungerade bättre, inga temperaturer visas med Duronen men datorn startade ju inte om iaf.

Började vrida lite på potentiometern för spänningen och datorn dog innan den gick över 2.1V. Bioset var ställt på 1.6V. Vred lite på den andra till överspänningsskyddet, hände inte mycket. Vred lite till, men inget. Suck tänkte jag, det går visst inte att få högre spänning än vad kortet klarar av från början, pga överspänningsskyddet.
Men men tänkte jag, jag vrider extra mycket på poten och det visade sig fungera lite bättre, den boota och jag kunde öka spänningen till 2.3V, samma spänning kortet klarar av orginal. Men lite mer vridande och sista försöket jag gjorde stannade multimetern på 2.53V. 😀
Struntar i att prova mer nu innan jag har bättre kylning, kylflänsen vart lite lagomt varm vid 2.53V, passivt. 😛

Hur som helst, grymt nöjd med att lyckas lista ut hur man kunde voltmodda den, och att det faktiskt fungera utan större problem. 🙂

Meanie, vad klarar det där kortet för spänning?
Grymt onöjd över att jag sålde min XP-M 2400+, den klarade närmare 3GHz med bara vatten. Högre spänning och lite mer moddar på AN7an hade nog gjort susen för den processorn.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
3220
February 12, 2009 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Nice, 2.53V är inte illa pinkat. Önskar jag hade ett AN7 och kunde replikera din mod nu, bara för det.

Vet faktiskt inte än, jag har aldrig haft ett förut, och jag har inte testat det jag har än. Tippar på 2.2V eller liknande, vill minnas det.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 164
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL