December 6, 2006
emokid wrote: Neej, gud, den var så ytlig! Och jorden stod ju inte still precis, ej heller i panik. På sin höjd ytterliggare en trafikstockning i en random storstad i USA. Skådespelarna var inte speciellt övertygande i sina roller. "Oj, jorden går under. Jaha, vill du ha lite mer mjölk att dricka?"
Det enda jag inte gillade var hon som skulle vara försvarsminister ( stog utrikesminister en gång ? ) då jag associerar henne med "Water Boys"-s mamma.. samt han som spelar T´bag i Prison Break var någon militär.. dåligt skådespel av båda två.
December 6, 2006
Aldrig.. ALDRIG att jag glömmer denna dag. Jisses vilken dag..
Jag verkar tydligen numera vara hjälte här ute på landet efter att upptäckt och varit först på plats vid en ladugårdsbrand.
Kan inte riktigt förklara allt så jag lägger bara till länkar till tidningsartiklarna som kommit fram efter att man pratat med journalister.
http://www.bt.se/nyheter/ulric.....161036).gm
http://www.ut.se/nyheter/blids.....160883).gm
( Två olika länkar för dom som inte ser detta )
Kanske ska tillägga att jag är Christian i texten.. :blink:
[Image Can Not Be Found]
Där ser det ut att ha gått hett till.
(Den var dålig, jag vet)
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 6, 2006
ojdå wrote: opA87: snyggt gjort av dig!
Apropå det; Är du från Ulricehamn? Kanske nästan så jag skulle kunna veta vem du är då... Christian Andersson? Var gick du i skola?
Tack =)
Vill även tillägga att journalisten från UT missförstog mig.. jag gick aldrig IN i byggnaden som brann, jag tittade runt huset som brann samt gick fram / in i husen runtomkring och knackade på, utan resultat.. men jag var väl lite för exalterad / adrenalinfylld när han kom fram och började prata med mig att antingen jag sa fel eller han hörde fel.
Dock i efterhand hade en del av mig velat öppna en dörr till byggnaden som brann och kollat så inga djur eller människor faktiskt låg där inne.. men då risken för att de va syrefattigt där inne och det då kunde explodera samt att en gasolflaska stog där ( som exploderade senare ).. men eftersom jag inte kände till byggnaden vet man väl inte direkt vad som hade kunnat hända.
Var mest inställd på att göra som han på SOS sa till mig, gå ut till stora vägen och vinka in brandkåren.
Hade även fått reda på av min chef som jag ringde om branden att han som ägde huset jobbade i Blidsberg.. så en del av mig förstog väl att han inte var hemma.. tror jag.
Ang. din fråga; Jag är varken född eller bosatt i just Ulricehamn.
Född och uppvuxen i Göteborg ( tvi, usch spott fräs :blink: ), flyttade till Blidsberg i september förra året 🙂
Har dock med min familj en sommarstuga ute i skogarna häromkring där vi bott varje sommar i 22 år.
Är du från Ulricehamn ? Vad heter du ? Känner en del folk här ute..
September 27, 2005
Hehe nej tyvärr/lyckligtvis är jag inte från just Ulricehamn. Är från en liten ort en bit från Ulricehamn vid namn Tranemo? Du kanske hört om den i alla fall? Annars har du inte missat så jättemycket. I stort sett menlös.
Känner väll inte jättemånga i U-hamn måste jag erkänna. Men man har ju varit på fest där några gånger och träffat lite människor. Du spelar inte hockey eller någon annan sport? 😛
Lustigt att jag har flyttat till Göteborg för att läsa 😉
Johan Karlsson var namnet. (Jag är ju garanterat den enda som heter det!)
Varit på skoterträff med bl.a en mindre veteranutställning.
Chefens lilla äckelgröna "froggen" vann, inte helt otippat faktiskt.
Det är en Skee-Horse från 1968. 290cc Sachs enstånka.
🙂
Fanns ju en hel del nyare där också, men oturligt nog så ville inte batteriet i kameran hänga med så länge. Blev bara några enstaka bilder. 🙁
Det var även lite "dragracing" för skotrar där, man fick se en hel del undersidor på såna där nyare insektsliknande saker.
Uppskattningsvis var det väl runt 70-talet snöskotrar på området som mest, inte så illa i en by med ~750 invånare.
🙂
Enligt en av arrangörerna skulle det ha sålts ~190 hamburgare+läsk, skönt klirr i klubbkassan det.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 3, 2003
Hrm, hade varit häftigt att testa snöskoter någon gång. Lite tråkigt att man bara har ett par veckor snö om året, max.
Idag har jag varit på IKEA inför den kommande flytten. Tittat lite på skrivbord och köksbord.
Äntligen lyckats få igång fläktarna på min AC Twin Turbo-kylare, så det lär nog bli ett par timmar med Civilization IV nu
4 Guest(s)