December 6, 2006
Provmjölkning idag så iväg till arbetet 05.00-09.30.
Åkte iväg till andra chefen och bad om ledighet ikväll och imorgon.. tydligen inga problem..
Dock fick man dystra nyheter att ÅTERIGEN sänker dom jävlarna på Arla Foods mjölkpriset med 25 öre d.v.s 125.000 kr i förlust om året på ena stället och över 200.000 på andra stället.. mitt jobb hänger delvist löst på ena stället vill säga. :cy: :gråt:
April 24, 2007
opA87 wrote: Provmjölkning idag så iväg till arbetet 05.00-09.30.
Åkte iväg till andra chefen och bad om ledighet ikväll och imorgon.. tydligen inga problem..
Dock fick man dystra nyheter att ÅTERIGEN sänker dom jävlarna på Arla Foods mjölkpriset med 25 öre d.v.s 125.000 kr i förlust om året på ena stället och över 200.000 på andra stället.. mitt jobb hänger delvist löst på ena stället vill säga. :cy: :gråt:
Någon specifik orsak till prissänkningen? :bok:
August 11, 2002
opA87 wrote: Dock fick man dystra nyheter att ÅTERIGEN sänker dom jävlarna på Arla Foods mjölkpriset med 25 öre d.v.s 125.000 kr i förlust om året på ena stället och över 200.000 på andra stället.. mitt jobb hänger delvist löst på ena stället vill säga. :cy: :gråt:
mjo det är svårt att se hur de tänker ibland, morbrodern bygger precis nu ladugård så timingen är ju mindre rolig..
December 6, 2006
Shikar wrote: Någon specifik orsak till prissänkningen? :bok:
I ett pressmeddelande från Svensk Mjölk står det:
På onsdagen meddelade Arla Foods att de sänker avräkningspriset till mjölkbönderna med 25,8 öre från och med den 1 mars.
..... Orsakerna till de sänkta avräkningspriserna är den snabbt minskade efterfrågan på mejeriprodukter globalt sett som sker i spåren av lågkonjunkturen.
Coalan wrote: mjo det är svårt att se hur de tänker ibland, morbrodern bygger precis nu ladugård så timingen är ju mindre rolig..
Sådant är riktigt knivigt.. den ena gården jag arbetar på har vi för ~3 månader sedan precis byggt klart en ny ungdjursladugård.
Snorch wrote: Rädd för kommande IPRED-lagen? 😉
Inte direkt, hårddisken behövde tömmas.. 500 Gb försvinner snabbt, även fast jag inte vet hur jag kommer göra från och med 1 april. Antingen går jag ner till 10 / 10 och slutar ladda ner eller så får jag väl kika in mig på någon Dold.se lösning.
March 14, 2001
opA87 wrote: Inte direkt, hårddisken behövde tömmas.. 500 Gb försvinner snabbt, även fast jag inte vet hur jag kommer göra från och med 1 april. Antingen går jag ner till 10 / 10 och slutar ladda ner eller så får jag väl kika in mig på någon Dold.se lösning.
Ja ~62GB är inte många filmer. 😛
Jag kör för fullt, gigabit anslutning på servrar är rätt trevligt. Sannolikheten för att de skulle hitta mig och komma och hälsa på (inte för att servern stå här men) uppskattar jag till väldigt jättelåg. Så jag bryr mig inte. 🙂
Givetvis är det ju lagliga filmer som delas så... *host*
Förresten, hur säger lagen egentligen.
Om nissarna nu får en skärmdump på något jag laddar upp, där ett ip-nummer som kan bindas till mig finns med, då får de ju såklart fram mina uppgifter från ISPn eller dylikt.
Behövs ingen annan bevis för att de ska skicka ut kravbrev och liknande?
De behöver inte komma och hälsa på för att kunna bevisa att det faktiskt finns något olagligt på mina datorer?
April 24, 2007
Snorch wrote: Ja ~62GB är inte många filmer. 😛
Jag kör för fullt, gigabit anslutning på servrar är rätt trevligt. Sannolikheten för att de skulle hitta mig och komma och hälsa på (inte för att servern stå här men) uppskattar jag till väldigt jättelåg. Så jag bryr mig inte. 🙂
Givetvis är det ju lagliga filmer som delas så... *host*Förresten, hur säger lagen egentligen.
Om nissarna nu får en skärmdump på något jag laddar upp, där ett ip-nummer som kan bindas till mig finns med, då får de ju såklart fram mina uppgifter från ISPn eller dylikt.
Behövs ingen annan bevis för att de ska skicka ut kravbrev och liknande?
De behöver inte komma och hälsa på för att kunna bevisa att det faktiskt finns något olagligt på mina datorer?
Av vad som hittills skett i Danmark så, Nej.
March 14, 2001
Shikar wrote: Av vad som hittills skett i Danmark så, Nej.
Nej, det visste jag ju när jag tänkte efter. Men driver man det vidare kan det ju aldrig vara så sjukt att endast en skärmdump räcker som bevis om inget annat bevisar att jag laddar ner/upp något.
Hur som helst, läste att det i många länder att man klarade sig ganska lätt om man säger att man använder ett öppet wlan.
April 24, 2007
Snorch wrote: Nej, det visste jag ju när jag tänkte efter. Men driver man det vidare kan det ju aldrig vara så sjukt att endast en skärmdump räcker som bevis om inget annat bevisar att jag laddar ner/upp något.
Hur som helst, läste att det i många länder att man klarade sig ganska lätt om man säger att man använder ett öppet wlan.
Eller att de måste bevisa att just du satt på datorn och tankade, skyller man på varandra borde man klara sig tycker man, finns för fan folk som kommit undan med mord så :cy:
November 8, 2004
Shikar wrote: Eller att de måste bevisa att just du satt på datorn och tankade, skyller man på varandra borde man klara sig tycker man, finns för fan folk som kommit undan med mord så :cy:
Bara skylla på Molgan.
4 Guest(s)