March 14, 2001
opA87 wrote: Snorch: Arbetade under gårdagen så köpte mig en Powerking "orginal" ( den blå / silvriga ) som går ut 22 / 1 -10... absolut inget fel på denna.. måste vara något med dina smaklökar 😛
Jo jag må vara väldigt känslig men någonting är det. Igår provade jag med att tvätta av en burk innan jag drack ur den och då kände jag inte denna smak längre. Det kan ju vara nå skit på utsidan av burken, eller så var det en "bättre" burk.
Hur som helst är ju resultatet att jag fått fobi för att dricka ur otvättade burkar/flaskor, det hade jag visserligen lite tidigare men nu vart det värre. 😛
April 24, 2007
ojdå wrote: OK jag klippte mig kanske yterligare 2 cm kortare än killen på nedre bilden fast ungefär samma frisyr. Är väll ganska nära snaggat på sidorna 😛
Ja det var någon frisyrdatabas jag hitta, haha.
Jag funderar på hur jag ska ha håret :/, är ganska kort runtom och lite längre framtill. Funderar på att snagga helt igen :bgrin:
December 6, 2006
Snorch wrote: Hur som helst är ju resultatet att jag fått fobi för att dricka ur otvättade burkar/flaskor, det hade jag visserligen lite tidigare men nu vart det värre. 😛
:roflmao:
Och jag tyckte att jag hade lustiga fobier / tvångstankar !
Blev en riktigt härlig husmanskost idag:
- Bacon
- Blodpudding
- Stekt ägg
- Stekt korv
"Kittlar dödsskönt i kistan...." =P~
Vart till Sundsvall och köpt 2 mopeder.
😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2002
Jobbat i vardagsrummet; rivit bokhylla, fällt in kablar i väggen så man slipper se kabeljävlarna och förberett för lite spottar, lappat lite och spacklat lite hål. Sen har man väl städat lite i lägenheten och varit och köpt lite matrial till vardagsrummet så det bara är tuta att köra på tisdag. Imorgon ska en vägg tapetseras i vardagsrummet och sedan på tisdag ska det monteras vägghängdaskåp, tv, hylla samt fälla in lite spottar i hyllan och släpljus bakom tvn.
Blir nog en rejäl uppfräschning av vardagsrummet det här.
[Image Can Not Be Found]
Inga kablar kommer vara synliga, de där nere kommer in i ett vägghängtskåp, de där uppe kommer ut bakom TVn och kabeln längst upp ska in i en lackhylla som ska kopplas in i en trådlöst styrd trafo för spottarna i hyllan.
April 13, 2007
macrus wrote: Jobbat i vardagsrummet; rivit bokhylla, fällt in kablar i väggen så man slipper se kabeljävlarna och förberett för lite spottar, lappat lite och spacklat lite hål. Sen har man väl städat lite i lägenheten och varit och köpt lite matrial till vardagsrummet så det bara är tuta att köra på tisdag. Imorgon ska en vägg tapetseras i vardagsrummet och sedan på tisdag ska det monteras vägghängdaskåp, tv, hylla samt fälla in lite spottar i hyllan och släpljus bakom tvn.
Blir nog en rejäl uppfräschning av vardagsrummet det här.
[Image Can Not Be Found]
Inga kablar kommer vara synliga, de där nere kommer in i ett vägghängtskåp, de där uppe kommer ut bakom TVn och kabeln längst upp ska in i en lackhylla som ska kopplas in i en trådlöst styrd trafo för spottarna i hyllan.
Riktigt lyxigt med infällda kablar!
Vad menas med släpljus?
Jag har polerat prollen, å lite på vattenblocket. Rengjort systemet, bytt slangar och satt reservoartopp på DDC:n. En sån som finns i köp sälj just nu. :arg: Hällt i blått uv-vatten åxå.
June 23, 2002
emokid wrote: Riktigt lyxigt med infällda kablar!
Vad menas med släpljus?Jag har polerat prollen, å lite på vattenblocket. Rengjort systemet, bytt slangar och satt reservoartopp på DDC:n. En sån som finns i köp sälj just nu. :arg: Hällt i blått uv-vatten åxå.
Lyxigt o lyxigt, men det är nice att slippa se skiten. Otroligt less på alla kablar som ligger överallt.
Ljus som lyser mot/på väggen.
Kommer sätta nåt sorts diodljus förmodligen bakom TVn på alla fyra kanter så det lyser upp väggen just vid sidorna/bakom TVn.
EDIT: Nån som har nåt bra tips på ett bra ställe att måttbeställa en frostad glasskiva i Stockholmsområdet?
March 14, 2001
opA87 wrote: :roflmao:
Och jag tyckte att jag hade lustiga fobier / tvångstankar !
Men tänk efter vad mycket skit som kan och säkert finns på utsidan av burken, allra helst de man köper löst som stått framme nån affär. :cy:
😉
Tidigare idag var jag och bakade bullar hos mamma, de vart mycket goda. 🙂
Alldeles nyss etsade och lödde jag ihop detta kort. En switchad spänningsregulator, 5V eller 12V till 3.3V 4A, typ 90% effektivitet. 🙂
Ska nog användas till ett ITX-kort tillsammans med ett litet nätagg som endast lämnar 5V och 12V. Fattas dock en liten kondensator och strömavkänningsmotstånd så jag kan inte testa den än.
Fyrkanten i själva kopparen är 28x38mm.
December 6, 2006
Snorch wrote: Men tänk efter vad mycket skit som kan och säkert finns på utsidan av burken, allra helst de man köper löst som stått framme nån affär. :cy:
Hehe.. vad jag har sett är de inte mycket tallande på burkarna iallafall.. fast, ioförsig.. jag brukar väl inte direkt gå och tvätta händerna innan jag plockar upp burkarna om jag nu tar dom löst och inte pallvis 😉
ojdå wrote: Upplevt torslanda 😛
:roflmao:
Haha.. vilken del av torslanda ? Den delen där alla "WALLA WALLA ABAASHI SHOO LEN" bor eller den delen där alla är rakade och går i bombarjackor ? :eye:
OnT:
Upp 04.30.. arbetat fram till 10.00 då det blir rast fram till 14-tiden.
Funderar på vad man ska äta idag..
EDIT:
Ja just det.. goda nyheter !
Tydligen har ryktet gått om mig här ute på landsbygden då jag arbetar på olika gårdar.. så jag har förhoppningsvis jobb på ännu en gård i närheten vilket gör det till den 3:dje gården inom mitt område vilket vore helt perfekt 🙂 🙂 :rollsmile: :hb:
September 27, 2005
opA87 wrote: :roflmao:
Haha.. vilken del av torslanda ? Den delen där alla "WALLA WALLA ABAASHI SHOO LEN" bor eller den delen där alla är rakade och går i bombarjackor ? :eye:
Osäker. Lönnrunan hete hållplatsen om det hjälper? Hörde tyvärr ingen säga något sådant och såg ingen i bombarjacka. Var mest inomhus i och för sig 😉
April 24, 2008
opA87 wrote: GLADARE ÄN GLADAST *CAPS LOCK CAPS LOCK*
HAR FRÅN OCH MED TORSDAG alt. NÄSTA VECKA HELTIDSJOBB á +40 TIMMAR I VECKAN !
()#Y¤)Y"#¤.. snacka om att det var värt att flytta ut till vishan !
:pidu: :hb: :-({|= =DO :rollsmile: :hehe: 😀 :D/ :rull:
Jaa-a jävlar någon är glad :upp:
OnT: Sökt sommarjobb, hoppas jag får något 😕 8-[ :whops:
June 23, 2002
Jobbat som vanligt, sedan hem och börja förbereda för tapetsering och sedan tapetsera.
[Image Can Not Be Found]
Sambon som har valt tapeten.
Imorrn efter jobbet skall det börjas hänga skåp osv.
2 Guest(s)