December 6, 2006
bha* wrote: opA87 > Hur många timmar i veckan jobbar du nu?
Allt mellan 20-40 timmar i veckan.. men det är som sagt något som hade tagit slut 8 maj då ordinarie arbetskamrat kommer tillbaka igen från gymnasiet och tar mina tider på ett av ställena. :blink:
Men nu är de garanterat att jag inte behöver oroa mig för att efter 8 maj ha mindre tider då jag fått jobb på ännu en gård som ger mig garanterat +3 dagar i veckan samt min "modergård" som har bestämt att ha mig 2 dagar i veckan.. utöver det tillkommer helgarbete i livsmedelsbutiken där man är timanställd "vid behov" 🙂
OnT:
Upp 04.00.. 😮 .. började 05.00 idag istället för 06.00.. tacka Red bullen man hade i kylen för jag orkade iväg.
Shikar: Burn:en var slut varav de fick bli Red bullen 😉
June 23, 2002
Jobbat som vanligt, sedan till storel och köpa några spottar till vardagsrummet sedan hem och börja slänga upp "skåpen".
[Image Can Not Be Found]
Helvete vad jag fick kämpa med det nästa sista, jävla pissvägg som inte kände för att vara rak.
February 12, 2003
skiroy wrote: Kombinationen yngre grabbar + opassande bil.... 😉
Äh, vad fan. Jag halkade i den korsningen när jag försökte gå där efteråt, så halt var det. Bucklan är det bara räta ut, lite repor, slipa ner, lacka om + nytt blinkersglas. Blir väl en historia på typ 300:- inklusive färg, lack och allt, blinkers gick på 138:- från mekonomen. 🙂
December 6, 2006
Gick upp 04.00 idag då man började jobbet kl. 05.00 :z:.
Provmjölkning fram till kl. 09.00 då var det hem och äta frukost sedan in till stan och prata med chefen om mina ändrade arbetsförhållanden.. tydligen hade dom pratat om mig på jobbet.. skulle vara mejeriansvarig nu i sommar, men det skiter sig antagligen 😛
Kl. 14 var man på andra gården för förberedande för kvällsmjölkning.. gick smidigt idag.. klar kl. 18.. hem fort som tusan för att slänga in alla arbetskläder i tvätten så dom är rena för nya jobbet imorgon.. får hoppas man trivs 🙂
Ja just det.. höll på att köra på _5_ st älgar precis när jag körde ut från grusvägen till stora vägen.. två vuxna och tre kalvar / kvigor. 😮 Tydligen var dom en sammanhängande pakt.
EDIT:
Här är en av dom jävlarna..
[Image Can Not Be Found]
opA87 wrote: Gick upp 04.00 idag då man började jobbet kl. 05.00 :z:.
Provmjölkning fram till kl. 09.00 då var det hem och äta frukost sedan in till stan och prata med chefen om mina ändrade arbetsförhållanden.. tydligen hade dom pratat om mig på jobbet.. skulle vara mejeriansvarig nu i sommar, men det skiter sig antagligen 😛
Kl. 14 var man på andra gården för förberedande för kvällsmjölkning.. gick smidigt idag.. klar kl. 18.. hem fort som tusan för att slänga in alla arbetskläder i tvätten så dom är rena för nya jobbet imorgon.. får hoppas man trivs 🙂
Ja just det.. höll på att köra på _5_ st älgar precis när jag körde ut från grusvägen till stora vägen.. två vuxna och tre kalvar / kvigor. 😮 Tydligen var dom en sammanhängande pakt.
EDIT:
Här är en av dom jävlarna..[Image Can Not Be Found]
Om den älgen står på "stora vägen" så blir jag en smula nyfiken på hur lilla vägen kan tänkas se ut.
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 27, 2005
Haft kinesiska sen övning i mikroekonomi och sen övning i psykologi. Så väldigt blandad undervisning kan man säga! Jag blir allmänbildad om inte annat 😛
Imon får jag förhoppningsvis svar från Swedbank. Hoppas verkligen jag får det, började med att vara lite negativ mot det men nu är jag verkligen sugen på det jobbet!! 😀
1 Guest(s)