November 27, 2003
Själv har jag bytt kedja på cykeln. Nu funkar den igen.
Även tvättat.
Mean Machine wrote: Katter är trevligt sällskap. 🙂
Nu visste jag redan att du var kattmänniska, men jag tror det här citatet förklarar det hela lite: 😉
Winston Churchill wrote: Dogs look up to you. Cats look down on you. Give me a pig. He just looks you in the eye and treats you like an equal.
//Andreas
December 6, 2006
Gårdagen blev riktigt trevlig.. öl, TF2 och en jäkla massa tjötande fick sammanfatta kvällen som slutade vid 02.30 tiden.
Vaknade upp vid 09.00 tiden halvt om halvt.. gick upp utan några problem och gjorde iordning mig lite frukost, satte mig vid nördlådan och gick igenom dagens agenda.. kl 12 ska man hämta ut bilen och köra iväg till Göteborg framåt 15.00-tiden.. åka hem och överaska morsan om att man fått heltid 😛
Söndagen blir till att åka till Jönköping och äta lunch / middag hos morföräldrarna.. får se om man får tid och åka till IKEA där man ska införskaffa sig en "Klädgarderob" som man kan hänga i hallen där ombyteskläderna får hamna.
March 14, 2001
I natt när jag jobbade och var påväg hem från Gävle så jag en liten konstig sak.
Åkte på E4an norrut när det svängde ut en OKQ8-tankbil och personbil med släpvagn från en sån där "vändzon" för plogbilar och sånt som brukar finnas utmed motorvägar. Inte så konstigt tänkte jag, men funderade lite på varför dessa två stod där mitt i natten, besinstöld kanske?
Hur som helst så fick personbilen väldigt bråttom och körde om tankbilen med en jävla fart innan jag han komma ikapp. Tankbilen gick det tungt för så jag körde om den och hade sen person bilen några hundra meter framför mig när den helt plötsligt börjar blinka vänster precis som vi möter en lastbil, jag hinner då ikapp personbilen och kan kolla regnummer på släpvagnen, bilen såg jag inte. Bilen svängde runt och körde sen söderut.
Skumt tyckte jag, precis som om personbilen åkt ikapp tankbilen från Gävle-hållet och sen stannat på något lämpligt ställe, gjorde var de nu skulle göra, för att sen vända så snabbt som möjligt vända och åka söderut igen. Kollade upp regnumret på släpvagnen och numret tillhörde en Golf -84 ägd av Allbilsskroten i Norrköping. Skumt!
Tänkte först ringa polisen, men ändrade mig då jag insåg att jag varken visste om de faktiskt gjorde något där, snodde bensin eller något, var inte helt säker på regnumret heller, men till 90% säker iaf. Klockan var även den närmare 04:30 en lördag morgon så att polisen skulle göra något och ens hitta den där bilen och släpvagnen fann jag lite otroligt. Men nå fuffens tror jag det var, nästan så jag ångrar mig nu att jag inte ringde polisen. 🙂
June 23, 2002
Pysslat lite hemma under dagen.
[Image Can Not Be Found]
Dock sitter det dörrar på alla skåpen nu, nu väntar jag på trafo + fjärrkontroll så jag kan slänga upp hyllan ordentligt och montera spottarna. Sedan skall det måttbeställas en frostad glasskiva.
Sitter just nu och överväger utgång.. blir nog så.
February 12, 2003
Bestämt att jag ska köpa ny bil, skattebefriat ska det bli.
EDIT: Hmmm, skattebefriat my ass. Hittade mig en fin japan från 1986 med 1.6-litersmotor, turbo, intercooler och hela kittet. 148 kusar och 936kg fulltankad. Borde vara billigare att både köra och försäkra än min nuvarande 205 GTI. 😈
October 22, 2002
Mean Machine wrote: Bestämt att jag ska köpa ny bil, skattebefriat ska det bli.
EDIT: Hmmm, skattebefriat my ass. Hittade mig en fin japan från 1986 med 1.6-litersmotor, turbo, intercooler och hela kittet. 148 kusar och 936kg fulltankad. Borde vara billigare att både köra och försäkra än min nuvarande 205 GTI. 😈
En CRX?
Eller en Civic, corolla, starlet eller cherry?
December 6, 2006
Shikar wrote: Spelat biljard med Hulto 🙂
Vart spelade ni biljard ? 🙂
OnT:
Igår eftermiddag var man iväg till Göteborg och åt mat hos mor & dennes PV... åkte iväg till farsan där han tillsammans med mina syskon satt och kollade på melodifestivalen.. slog mig ner en stund och fick i mig lite mat där med.
Klockan blev framåt 21-tiden då insåg man att man var för trött för att köra hem så tog och sovde över hemma hos morsan..
Söndagen klev man upp vid 09 och åt frukost.. sa adjö till syrran och drog mig iväg till Jönköping där man inhandlat lite arbetskläder till nya jobbet samt hälsat på mormor & morfar.. fick i mig köttfärslimpa, potatismos och sås.. underbart álá morfarmat ! Fick med mig några liter grönsakssoppa samt pyttipanna med mig hem..
Nu är man hemma och tar de lungt.. ska nog se på Beck ikväll om det fortfarande går.
4 Guest(s)