Vad har du gjort idag?|Page 187|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 553
sp_UserOfflineSmall Offline
3721
March 30, 2009 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Precis ætit en Snickers.

Annars jobbigt och slitat hela dagen~

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
3722
March 30, 2009 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Haft tenta och sedan firat med väldigt god Sushi!

Min sushi-ranking för Göteborg ser nu ut som följer:
1, Sushi garden vid linnéplatsen
2, -
3, -
4, Den vad vasa-viktoria
5, Super sushi vid Arkaden.

Kommer fylla ut lista allt eftersom jag äter. Men en så länge är Sushi garden i en klass för sig. 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
3723
March 30, 2009 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: 🙄
Hmm..

Det stämmer att det var så, jag tyckte dock inte det är speciellt bra så jag ändrade det.

//Andreas

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
3724
March 30, 2009 - 4:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Blivit smått misshandlad av en bitterfitta till danskjävel läkare...

Avskyr läkare som hänger upp sig på övervikt och struntar i det som är det viktiga. 👿

Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
3725
March 30, 2009 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaknade vid 07:15, blä försovit mig nu tänkte jag, just det jag jobbde i helgen så jag är ledig, somnade om. Vaknade vid 9 gick upp, kollade datorns status, å började mecka med min brors nya dator jag byggt ihopa i helgen.
Hittade ett sätt att få på kedjan på min tävlings cykel, pumpade den och tog en premiär tur på den.
Var runt på allt från Hifi klubben, naturkompaniet och en fiske butik. Gjorde fynd på GHdata där dom sålde Antec 120mm 3 cool fläktar för 29:- styck, tog 2. Sen drog jag å klippte mig. Efter det var det dags för fika på 7eleven. Sen var jag å köpte lite lösgodis å drog hem.
Har gjort lite mat å haft Kvadd här på besök, drack lite kaffe å försökt lägga in win på brossans dator.

Chief
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 309
3726
March 30, 2009 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Hämtat Xbox 360 och spelat Halo 3! 😀

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
3727
March 30, 2009 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Kommit hem från en kryssning och sovit. Vaknade för en halvtimme sedan. 😛

emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
3728
March 30, 2009 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Skickat paket till ovanstående. 🙂

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
3729
March 30, 2009 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, har inte betalt dig än, kom jag på... Sitter och väntar på lönen också, så det kommer om några dagar, hoppas du inte misstycker. 58:- på kontot just nu. 😛

emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
3730
March 30, 2009 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är lugnt. 🙂

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
3731
March 30, 2009 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Läst årsbeskedet om mina fonder. Kul läsning. Not.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
3732
March 30, 2009 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Monterat förstärkaren (LM1875) jag har grejat med ett tag lite provisoriskt på en träskiva/hyllplan, mest för att kunna testa lite bättre utan att allt ligger huller om buller.
Image Enlarger

Det bästa med allt är att den låter fantastiskt bra, långt över förväntan när jag började med den. 🙂
Nu är det bara göra ett vettigt chassi så är den väl mer eller mindre klar.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
3733
March 30, 2009 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Det stämmer att det var så, jag tyckte dock inte det är speciellt bra så jag ändrade det.

//Andreas

Det där såg helt klart bättre ut.
😀
Danke.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
3734
March 30, 2009 - 10:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu har jag sett PC-Demo nomineringarna till Scene Award på http://www.Scene.org

Känner mig så lycklig, det finns ändå hopp för vad artister kan göra med PC'n som inte domineras av spelindustrin endast.
Det var ett tag sedan jag var inne på Scene.org så jag har missat Helluvamycket och tappade nästan hakan utav dom flesta av Demo nomineringarna.

😮 😛 😀

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
3735
March 31, 2009 - 11:27 am
sp_Permalink sp_Print

Varit ute i skogen sen 08.30 imorse..

Säger bara såhär; Vill du gå ner i vikt, och fort.. börja arbeta i skogen med motorsåg.. tror nog de va bland de jobbigaste jag varit med om på år och dagar.. inte ens ett gympass slår hur mycket jag svettades på dom 3 timmar jag körde motorsåg och kvistade granar.

Jajaja nu kommer väl gamlingarna och säger att på deras tid använde man såg.. de må vara ännu jobbigare men nu säger jag ändå bara det att detta var jobbigt det med.. svetten bara rann under hjälmen.

Har även hunnit vara inne i stan och köpt 25kg Stalosan F samt hämtat ut kortisondroppar till ögonen på apoteket.. tror nog det var allt.. glömde att jag kanske skulle tankat på Preem med..

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
3736
March 31, 2009 - 12:05 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: Varit ute i skogen sen 08.30 imorse..

Säger bara såhär; Vill du gå ner i vikt, och fort.. börja arbeta i skogen med motorsåg.. tror nog de va bland de jobbigaste jag varit med om på år och dagar.. inte ens ett gympass slår hur mycket jag svettades på dom 3 timmar jag körde motorsåg och kvistade granar.

Jajaja nu kommer väl gamlingarna och säger att på deras tid använde man såg.. de må vara ännu jobbigare men nu säger jag ändå bara det att detta var jobbigt det med.. svetten bara rann under hjälmen.

Har även hunnit vara inne i stan och köpt 25kg Stalosan F samt hämtat ut kortisondroppar till ögonen på apoteket.. tror nog det var allt.. glömde att jag kanske skulle tankat på Preem med..

Håller med. Gick en motorsågskurs på en vecka mitt i vintern. -15c och man hade bara tunn tröja och sommarjacka för man blev så jäkla varm. Väldigt roligt var det med. 🙂

OnT: Varit på möte på Arbetslivsresurs, ska kolla upp lite kurser.

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
3737
March 31, 2009 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

varit in på systemet, skulle ha 6st Norrlands Guld, kassörskan kom tillbaka med 16st... tog allihopa

Chief
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 309
3738
March 31, 2009 - 1:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit i skolan, trist som vanligt, varit och köpt choklad :D, kommit hem och nu funderar jag på om jag ska spela Halo 3 eller inte...

emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
3739
March 31, 2009 - 1:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaknat sent, sen inte gjort ett skit. :z:
Jag vill ju ut å grilla i skogen! Ha sex! Äta mig tjock! Och få datorn att göra en virusscan på 4sekunder! :arg:

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
3740
March 31, 2009 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: Varit ute i skogen sen 08.30 imorse..

..

Jo, manuell huggning är ganska jobbigt, men bra träning.
Vad det gäller "gamlingarna" du pratar om, så tror jag väl knappast att det finns någon så gammal som hänger på NH's Allmänt.
🙂
Motorsågarna började väl komma på allvar redan i mitten på 50-talet, dock inte så lätthanterliga på den tiden.
Har själv en gammal sak vid namn Jobu, hittade en bild på nätet på en ganska likadan.
[Image Can Not Be Found] Trottel/flottörförgasare och manuell koppling för kedjan (Som f.ö är självslipande.).
🙂
Har faktiskt kört ner lite frötall med den, och kan garantera att den är inte smidig att jobba med.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 145
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL