September 27, 2005
Haft tenta och sedan firat med väldigt god Sushi!
Min sushi-ranking för Göteborg ser nu ut som följer:
1, Sushi garden vid linnéplatsen
2, -
3, -
4, Den vad vasa-viktoria
5, Super sushi vid Arkaden.
Kommer fylla ut lista allt eftersom jag äter. Men en så länge är Sushi garden i en klass för sig. 🙂
January 8, 2003
Vaknade vid 07:15, blä försovit mig nu tänkte jag, just det jag jobbde i helgen så jag är ledig, somnade om. Vaknade vid 9 gick upp, kollade datorns status, å började mecka med min brors nya dator jag byggt ihopa i helgen.
Hittade ett sätt att få på kedjan på min tävlings cykel, pumpade den och tog en premiär tur på den.
Var runt på allt från Hifi klubben, naturkompaniet och en fiske butik. Gjorde fynd på GHdata där dom sålde Antec 120mm 3 cool fläktar för 29:- styck, tog 2. Sen drog jag å klippte mig. Efter det var det dags för fika på 7eleven. Sen var jag å köpte lite lösgodis å drog hem.
Har gjort lite mat å haft Kvadd här på besök, drack lite kaffe å försökt lägga in win på brossans dator.
March 14, 2001
Monterat förstärkaren (LM1875) jag har grejat med ett tag lite provisoriskt på en träskiva/hyllplan, mest för att kunna testa lite bättre utan att allt ligger huller om buller.
Det bästa med allt är att den låter fantastiskt bra, långt över förväntan när jag började med den. 🙂
Nu är det bara göra ett vettigt chassi så är den väl mer eller mindre klar.
Delph1 wrote: Det stämmer att det var så, jag tyckte dock inte det är speciellt bra så jag ändrade det.
//Andreas
Det där såg helt klart bättre ut.
😀
Danke.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 14, 2005
Nu har jag sett PC-Demo nomineringarna till Scene Award på http://www.Scene.org
Känner mig så lycklig, det finns ändå hopp för vad artister kan göra med PC'n som inte domineras av spelindustrin endast.
Det var ett tag sedan jag var inne på Scene.org så jag har missat Helluvamycket och tappade nästan hakan utav dom flesta av Demo nomineringarna.
😮 😛 😀
December 6, 2006
Varit ute i skogen sen 08.30 imorse..
Säger bara såhär; Vill du gå ner i vikt, och fort.. börja arbeta i skogen med motorsåg.. tror nog de va bland de jobbigaste jag varit med om på år och dagar.. inte ens ett gympass slår hur mycket jag svettades på dom 3 timmar jag körde motorsåg och kvistade granar.
Jajaja nu kommer väl gamlingarna och säger att på deras tid använde man såg.. de må vara ännu jobbigare men nu säger jag ändå bara det att detta var jobbigt det med.. svetten bara rann under hjälmen.
Har även hunnit vara inne i stan och köpt 25kg Stalosan F samt hämtat ut kortisondroppar till ögonen på apoteket.. tror nog det var allt.. glömde att jag kanske skulle tankat på Preem med..
January 13, 2003
opA87 wrote: Varit ute i skogen sen 08.30 imorse..
Säger bara såhär; Vill du gå ner i vikt, och fort.. börja arbeta i skogen med motorsåg.. tror nog de va bland de jobbigaste jag varit med om på år och dagar.. inte ens ett gympass slår hur mycket jag svettades på dom 3 timmar jag körde motorsåg och kvistade granar.
Jajaja nu kommer väl gamlingarna och säger att på deras tid använde man såg.. de må vara ännu jobbigare men nu säger jag ändå bara det att detta var jobbigt det med.. svetten bara rann under hjälmen.
Har även hunnit vara inne i stan och köpt 25kg Stalosan F samt hämtat ut kortisondroppar till ögonen på apoteket.. tror nog det var allt.. glömde att jag kanske skulle tankat på Preem med..
Håller med. Gick en motorsågskurs på en vecka mitt i vintern. -15c och man hade bara tunn tröja och sommarjacka för man blev så jäkla varm. Väldigt roligt var det med. 🙂
OnT: Varit på möte på Arbetslivsresurs, ska kolla upp lite kurser.
opA87 wrote: Varit ute i skogen sen 08.30 imorse..
..
Jo, manuell huggning är ganska jobbigt, men bra träning.
Vad det gäller "gamlingarna" du pratar om, så tror jag väl knappast att det finns någon så gammal som hänger på NH's Allmänt.
🙂
Motorsågarna började väl komma på allvar redan i mitten på 50-talet, dock inte så lätthanterliga på den tiden.
Har själv en gammal sak vid namn Jobu, hittade en bild på nätet på en ganska likadan.
[Image Can Not Be Found]
Trottel/flottörförgasare och manuell koppling för kedjan (Som f.ö är självslipande.).
🙂
Har faktiskt kört ner lite frötall med den, och kan garantera att den är inte smidig att jobba med.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
3 Guest(s)