November 27, 2003
DrPepper wrote: Jobbat å funderat över varför jag jobbar på Lidl. Det är seriöst dags att lägga Lidl på hyllan å börja söka mer seriösa jobb, Jag har ju en butikschef som är allmänt störd i huvudet å tror att jag tänker jobba ihjäl mig för det j**la cp:t..
Du säger samma sak som alla andra jag vet jobbat på Lidl. Bara för att upplysa resten.
//Andreas
December 6, 2006
Till en början var dagen bra.. men framåt 13-tiden var jag bara trött och irreterad hela tiden kände jag.
Arbetslusten var = 0 , total "epic fail" kände jag.. hade inte lust med någonting.. men när kvällsmjölkningen började närma sig slutet kom viljan tillbaka, av någon anledning.. hehe.
Nu är man hemma och har precis slängt in arbetskläderna från ena gården i tvätten för "Veckans tvätt"... gör mig lite nudlar, super i mig en påskmust och tar de allmänt lungt till det blir sängdags framåt 21-tiden.
March 14, 2001
Kollade precis på Kvällsöppet med Ekdal där IPRED diskuterades.
Rick Falkvinge sa att han rekommenderade alla att öppna sina trådlösa nätverk eftersom det då enligt prejudikat från Danska domstolar inte går att bevisa vem som piratkopierat och lagen mer eller mindre blir verkningslös då.
Henrik Pontén fick frågan av Ekdal om det stämde och han svarade med att det var det mest dumma man kunde göra, att öppna upp sitt nätverk, då man inte har någon koll på vad som händer. Någon kan sprida barnporr med mera. Men frågan svarade han aldrig på utan snackade bort det bara.
Undrar vad det tyder på. Jag drar slutsatsen av det att det troligen är väldigt enkelt att komma undan denna lag. Hade Pontén den minsta förhoppning om att det går att bli dömd ändå så hade han nog sagt det direkt.
Jävla skämt det här. (nej inget april-skämt alltså, utan ja...) 😛
4 Guest(s)