Svetsat och donat med en biltrailer som enligt min mening torde hamnat på någon skrot för flera år sedan.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 8, 2003
opA87 wrote: Vart ?
OnT:
Arbetat.. gjort iordning en växelplog, hämtat gödseltunnan och börjat sprida flytgödsel. Vårbruket har nu börjat =)
Han är granne med mig på Nöbban i Lund. Vi var ute å gick med min bror på Nöbbelövs Mosse i solnedgången, allt var grymt fint. Annars har de varit en vanlig stressig dag på jobbet med försenade leveranser från förrådet så att allt kommer samtidigt.. Sen ett stopp för en annan så man fick rycka in å hjälpa han ovanpå allt. Det resulterade i att man typ jobbade i ett sträck från 08:30-11:15 sen tog man en kvart tidigare middag.
opA87 wrote:
OnT:
Arbetat.. gjort iordning en växelplog, hämtat gödseltunnan och börjat sprida flytgödsel. Vårbruket har nu börjat =)
Och fi fasen, här uppe har vi över en halvmeter snö kvar.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 16, 2003
Mean Machine wrote: Upptäckt två övertrasseringsavgifter á 95:- på mitt konto, som inte ens ska gå att övertrassera... Kul, ska nog ta en sväng till Nordea och säga upp fanskapet imorgon, trött på dem.
Går att övertrassera på alla banker om du har visa eller mastercard kopplat då de kan ta betalt "offline" och pengarna dras några dagar senare... Går aldrig att komma ifrån.
December 6, 2006
Mean Machine wrote: Upptäckt två övertrasseringsavgifter á 95:- på mitt konto, som inte ens ska gå att övertrassera... Kul, ska nog ta en sväng till Nordea och säga upp fanskapet imorgon, trött på dem.
Går på de flesta banker.. ska går att ha max 100 kr eller något i övert.-avgift och för var dag som går som du har - tar dom ut en ränta eller något på några procent 😛
ilg@dd wrote: Och fi fasen, här uppe har vi över en halvmeter snö kvar.
Här har vi haft +10 grader hela veckan.. klarblåa himlar och solsken.. helt underbart 🙂
Börjat riva bakvagnen på en BMW, måste bytas några bussningar innan det går att göra en hjulinställning på skräpet. (För att inte vara helt negativ angående Tysken så kan det ju sägas att alla muttrar/bultar gått lätt att lossa.)
July 14, 2005
Fyller 38år idag och får en Mobiltelefon något som jag överlevt utan i ett år nu 🙂
Så nu funderar jag på bundet eller inte bundet?
Behöver iallafall inte massa finesser, det har jag i datorn, Nokia 8910i som jag hade innan funkade bra utan finesser.
Annars har jag varit till macken, 5km tur o retur och köpt en del snask, en härlig promenad i vårvädret 😛
Varit till Sundsvall och strosat runt i Birsta med fjällan bl.a.
December 6, 2006
Dagen började med frukost med farsan då han hittat hit.. tog och åkte iväg till Kinnarps och köpte mig ett par nya skor.
Tog mig sedan in till storstan och köpte en "Mullvadsdildo" som ska stickas ner i marken och sända ut signalvågor som tydligen ska få mullvadar / sorkar att hålla sig borta.. tiden får se om dom försvinner.
Medans farsan sprang ut och joggade i en timma tog jag och satte mig i en av dom nya solstolarna jag köpt mig till balkongen och stekte mig i solen i någon timma. Var så pass varmt att man kunde sitta utan t-shirt och bara "glassa" i solen med solbrillorna på.
Brukar aldrig bli röd av solning.. varken i solarium eller i solen men jag blev ta mig tusan röd efter bara en halvtimme i solen..
Sitter och planerar morgondagen.. ut och göra lite gratisarbete på gården och förhoppningsvis sätta på sommardäcken om jag hinner. Tröttnat på dånandet av dubbarna på vinterdäcken.
2 Guest(s)