Vad har du gjort idag?|Page 195|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
sp_UserOfflineSmall Offline
3881
April 14, 2009 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Låter bra det :square:

Det var det, det ända är att jag är lite orolig för hur grymt kompetenta en del arbetskamrater verkar vara. Hur skall man kunna stå ut ur mängden här? :bgrin:

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
3882
April 14, 2009 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

ojdå wrote: Det var det, det ända är att jag är lite orolig för hur grymt kompetenta en del arbetskamrater verkar vara. Hur skall man kunna stå ut ur mängden här? :bgrin:

:roflmao: :)R :roflmao: :)R

Åh herregud vilket gapflabb jag fick till mig.. åh dagens skämt. :bgrin:

Enda gången jag fick bra kontakt med en Swedbank "hjälpreda" var när ni hade skickat mig ett "kort på kort" där det blivit en stor repa rätt igenom hela kortet då jag pratade med en kvinna som var fruktansvårt hjälpsam.. men annars tycker jag bara det är nötter som inte kan svara på diverse frågor som för mig verkar enkla men dom inte kan hjälpa till med.. fråga mig inte vad för frågor.. de va något år sedan jag ringde senast med problem och kommer inte ihåg vad de gällde. ( Jag har kort minne 🙂 )

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
3883
April 14, 2009 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok? Svårt för mig att kommentera det specifika fallet, hade ju inte direkt börjat jobba där då ;). Men utan att gräva djupare efter några undersökningar i ämnet så tror jag dock (kalla mig enfaldig och partisk om du vill) att Swedbank i allmänhet har god kundnöjdhet. De är ju Sveriges största bank av en anledning.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
3884
April 14, 2009 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

ojdå wrote: Ok? Svårt för mig att kommentera det specifika fallet, hade ju inte direkt börjat jobba där då ;). Men utan att gräva djupare efter några undersökningar i ämnet så tror jag dock (kalla mig enfaldig och partisk om du vill) att Swedbank i allmänhet har god kundnöjdhet. De är ju Sveriges största bank av en anledning.

Verkligen inte, men jag är för lat för att byta bank.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
3885
April 14, 2009 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

ojdå wrote: Ok? Svårt för mig att kommentera det specifika fallet, hade ju inte direkt börjat jobba där då ;). Men utan att gräva djupare efter några undersökningar i ämnet så tror jag dock (kalla mig enfaldig och partisk om du vill) att Swedbank i allmänhet har god kundnöjdhet. De är ju Sveriges största bank av en anledning.

Kanske därför dom fick så mycket pengar av staten nyligen då.
😉
Dom var ju nästan konkursmässiga för ett halvår sedan.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
3886
April 15, 2009 - 1:59 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Kanske därför dom fick så mycket pengar av staten nyligen då.
😉
Dom var ju nästan konkursmässiga för ett halvår sedan.

Skulle tro att anledningen till att de är störst är att de är gamla föreningsbanken och gamla sparbanken och att folk inte orkar byta.
Jag lämnar dem nu iaf, de var mer än dubbelt så dyra som de andra bankerna med byggkreditiv.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
3887
April 15, 2009 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Skulle tro att anledningen till att de är störst är att de är gamla föreningsbanken och gamla sparbanken och att folk inte orkar byta.
Jag lämnar dem nu iaf, de var mer än dubbelt så dyra som de andra bankerna med byggkreditiv.

Jo, jag hamnade ofrivilligt i Swedbank en stund p.g.a det, men bytte ganska snart till Handelsbanken som jag trivs bra med.
Tyckte "bondbanken" (Föreningsbanken) var perfekt på den tiden den fanns.

Ontopic:
Bytt till sommardäck......4 ggr.. Skruvat lite Citroen och lite Volvo 855.
Påbörjat ett turbobyte på en Volvo 940.

*Edit*
Funderat lite över hur gammal chefen på jobbet kommer att bli.. Han fick igång den nyare Kawasakin idag.
- Går skitfint, fick upp den i 180Km/h från korsningen fram till bron.(400-500meter uppskattningsvis och genom en kurva) 😕
Tilläggas kan att temperaturen ute var runt +3-4 grader, och killen kör i bara t-shirt..
Image Enlarger

Image Enlarger

🙄 :cy:

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

opA87
Member
Medlem
3888
April 15, 2009 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag drar kanske inte hela Swedbank över en kam eller vad man brukar säga.. bara eran kundservice !

Är förövrigt skitnöjd med Swedbank.. är som Dehman för lat för att byta bank men har egentligen ingen anledning.. räntorna är lika (skit)låga överallt så jag behåller den bank jag haft från första början.
Älskar verkligen Swedbanks internetbank.

OnT:
Värkat kor sen 11 imorse.. var klara vid 16.30 och de va de mest slitsamma jag varit med om på länge.. korna har hoppat över alla möjliga hinder och i stort sett nästan tagit livet av sig. :cy:

Well.. fick sluta tidigare så slängde in arbetskläderna i tvättmaskin för dom var verkligen överskitiga.. funderar på att åka ut till andra sommarstället och vårstäda bilen, dammsuga ur, tvätta och slita.

emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
3889
April 15, 2009 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote:

Är förövrigt skitnöjd med Swedbank.. är som Dehman för lat för att byta bank men har egentligen ingen anledning.. räntorna är lika (skit)låga överallt så jag behåller den bank jag haft från första början.
Älskar verkligen Swedbanks internetbank.

OnT:
Värkat kor sen 11 imorse.. var klara vid 16.30 och de va de mest slitsamma jag varit med om på länge.. korna har hoppat över alla möjliga hinder och i stort sett nästan tagit livet av sig. :cy:

Well.. fick sluta tidigare så slängde in arbetskläderna i tvättmaskin för dom var verkligen överskitiga.. funderar på att åka ut till andra sommarstället och vårstäda bilen, dammsuga ur, tvätta och slita.

Kolla Häradssparbanken; http://www.haradssparbanken.se/
Lite högre ränta, ingen kortavgift och samma internetbank som Swedbank.
edit: Passande nyhet: http://svt.se/2.22620/1.152060.....ik_1520605

Tycker du ska lägga in lite bilder på söta kor. 🙂

OnT:
Skickat paket så att jag blir rik. Varit på biblioteket och lärt mig saker, t.ex att de med autism har en fördröjning i hjärnans uppfattning av hörseln.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
3890
April 16, 2009 - 8:37 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat i Trysil för typ femte dagen.

Väntar på att konferensen ska börja.

Druckit ganska mycket öl och rom under dagarna som varit. Fått igenom en del idéer. Surfat lite här.

//Andreas

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 553
3891
April 16, 2009 - 10:52 am
sp_Permalink sp_Print

utsliten och sitter på jobbet~

emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
3892
April 16, 2009 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Polerat kylaren från en Powercolor HD4670. Behövdes verkligen, sämsta jag någonsin sett!

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
3893
April 17, 2009 - 8:19 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat efter att ha festat till 04:29 igår. Inte det minsta bakfull, underbart.
Så det blir när man dricker fin sprit och bra öl 😉

Idag har jag läst lite mail och skrivit lite här 🙂

//Andreas

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
3894
April 17, 2009 - 2:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Hämtade ut min telefon som varit på lagning i över en månad igår, fått en ny då de inte kunde laga.
Visade sig att de hade skickat en tysk telefon (med svensk programvara) 👿

[Image Can Not Be Found]

opA87
Member
Medlem
3895
April 18, 2009 - 7:38 am
sp_Permalink sp_Print

Efter en skön nattsömn har man vaknat, tittat på Prison Break s04e17, äter frukost.. ska diska och göra rent lite och sedan åka iväg och hämta ut en bil för att vara iväg till Jönköping över dagen.

Morgondagen blir det till att åka till Göteborg.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
3896
April 18, 2009 - 10:05 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat och druckit 2 muggar "gomörankaffe", serverade på sängkanten av Quinnan.
😉

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
3897
April 18, 2009 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Mailat BBB och frågat om dom tänker ta efter Bahnhof eller förlora alla sina 100mbit-kunder till dom.
http://hd.se/inrikes/2009/04/1.....uppgifter/

emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
3898
April 18, 2009 - 1:56 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: Mailat BBB och frågat om dom tänker ta efter Bahnhof eller förlora alla sina 100mbit-kunder till dom.
http://hd.se/inrikes/2009/04/1.....uppgifter/

:upp: Skulle gärna byta, men de envisas med att inte bygga stadsnät här. 🙁

OnT: Inte ett skit. Ska gå å köpa kladdkaka nu, sen till Coop å köpa Glasull.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
3899
April 18, 2009 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Kollat inuti tidigare nämnda hus tillsammans med sonen, har i princip bestämt mej nu eftersom sonen var positivt inställd..
Ska ta ett snack med ägaren/hyresvärden om lite runtomkring det hela nu, borde gå att få till nått förmånligt med tanke på att jag svartat en hel del i skogen åt honom förr om åren.
😉

*Edit*
Pratade med frugan hans nyssens, verkar ok.. Blir flyttning i slutet av Juli som det ser ut just nu.
🙂

Yes, fick besked idag.. Flyttar antagligen in i början av Juli, fick gratismånad då mot att jag tapetserade om i hallen och röjde lite i källaren/garaget. (Hyresvärden pröjsar tapeter/färg etc.) Bara att börja packa och säga upp lägenhetseländet nu, ska bli härligt att slippa ta hänsyn till alla "vägg i vägg"-grannar igen.
😀

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
3900
April 18, 2009 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaknat upp med en hemsk ryggvärk i korsryggen och kollat F1-kvalet. Sen kom tjejen hem efter två veckor i Frankrike, så man ska väl träffa henne snart också. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 353
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL