December 6, 2006
ojdå wrote: Det var det, det ända är att jag är lite orolig för hur grymt kompetenta en del arbetskamrater verkar vara. Hur skall man kunna stå ut ur mängden här? :bgrin:
:roflmao: :)R :roflmao: :)R
Åh herregud vilket gapflabb jag fick till mig.. åh dagens skämt. :bgrin:
Enda gången jag fick bra kontakt med en Swedbank "hjälpreda" var när ni hade skickat mig ett "kort på kort" där det blivit en stor repa rätt igenom hela kortet då jag pratade med en kvinna som var fruktansvårt hjälpsam.. men annars tycker jag bara det är nötter som inte kan svara på diverse frågor som för mig verkar enkla men dom inte kan hjälpa till med.. fråga mig inte vad för frågor.. de va något år sedan jag ringde senast med problem och kommer inte ihåg vad de gällde. ( Jag har kort minne 🙂 )
September 27, 2005
Ok? Svårt för mig att kommentera det specifika fallet, hade ju inte direkt börjat jobba där då ;). Men utan att gräva djupare efter några undersökningar i ämnet så tror jag dock (kalla mig enfaldig och partisk om du vill) att Swedbank i allmänhet har god kundnöjdhet. De är ju Sveriges största bank av en anledning.
March 10, 2002
ojdå wrote: Ok? Svårt för mig att kommentera det specifika fallet, hade ju inte direkt börjat jobba där då ;). Men utan att gräva djupare efter några undersökningar i ämnet så tror jag dock (kalla mig enfaldig och partisk om du vill) att Swedbank i allmänhet har god kundnöjdhet. De är ju Sveriges största bank av en anledning.
Verkligen inte, men jag är för lat för att byta bank.
ojdå wrote: Ok? Svårt för mig att kommentera det specifika fallet, hade ju inte direkt börjat jobba där då ;). Men utan att gräva djupare efter några undersökningar i ämnet så tror jag dock (kalla mig enfaldig och partisk om du vill) att Swedbank i allmänhet har god kundnöjdhet. De är ju Sveriges största bank av en anledning.
Kanske därför dom fick så mycket pengar av staten nyligen då.
😉
Dom var ju nästan konkursmässiga för ett halvår sedan.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 22, 2001
ilg@dd wrote: Kanske därför dom fick så mycket pengar av staten nyligen då.
😉
Dom var ju nästan konkursmässiga för ett halvår sedan.
Skulle tro att anledningen till att de är störst är att de är gamla föreningsbanken och gamla sparbanken och att folk inte orkar byta.
Jag lämnar dem nu iaf, de var mer än dubbelt så dyra som de andra bankerna med byggkreditiv.
Json_81 wrote: Skulle tro att anledningen till att de är störst är att de är gamla föreningsbanken och gamla sparbanken och att folk inte orkar byta.
Jag lämnar dem nu iaf, de var mer än dubbelt så dyra som de andra bankerna med byggkreditiv.
Jo, jag hamnade ofrivilligt i Swedbank en stund p.g.a det, men bytte ganska snart till Handelsbanken som jag trivs bra med.
Tyckte "bondbanken" (Föreningsbanken) var perfekt på den tiden den fanns.
Ontopic:
Bytt till sommardäck......4 ggr.. Skruvat lite Citroen och lite Volvo 855.
Påbörjat ett turbobyte på en Volvo 940.
*Edit*
Funderat lite över hur gammal chefen på jobbet kommer att bli.. Han fick igång den nyare Kawasakin idag.
- Går skitfint, fick upp den i 180Km/h från korsningen fram till bron.(400-500meter uppskattningsvis och genom en kurva) 😕
Tilläggas kan att temperaturen ute var runt +3-4 grader, och killen kör i bara t-shirt..
🙄 :cy:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 6, 2006
Jag drar kanske inte hela Swedbank över en kam eller vad man brukar säga.. bara eran kundservice !
Är förövrigt skitnöjd med Swedbank.. är som Dehman för lat för att byta bank men har egentligen ingen anledning.. räntorna är lika (skit)låga överallt så jag behåller den bank jag haft från första början.
Älskar verkligen Swedbanks internetbank.
OnT:
Värkat kor sen 11 imorse.. var klara vid 16.30 och de va de mest slitsamma jag varit med om på länge.. korna har hoppat över alla möjliga hinder och i stort sett nästan tagit livet av sig. :cy:
Well.. fick sluta tidigare så slängde in arbetskläderna i tvättmaskin för dom var verkligen överskitiga.. funderar på att åka ut till andra sommarstället och vårstäda bilen, dammsuga ur, tvätta och slita.
April 13, 2007
opA87 wrote:
Är förövrigt skitnöjd med Swedbank.. är som Dehman för lat för att byta bank men har egentligen ingen anledning.. räntorna är lika (skit)låga överallt så jag behåller den bank jag haft från första början.
Älskar verkligen Swedbanks internetbank.OnT:
Värkat kor sen 11 imorse.. var klara vid 16.30 och de va de mest slitsamma jag varit med om på länge.. korna har hoppat över alla möjliga hinder och i stort sett nästan tagit livet av sig. :cy:Well.. fick sluta tidigare så slängde in arbetskläderna i tvättmaskin för dom var verkligen överskitiga.. funderar på att åka ut till andra sommarstället och vårstäda bilen, dammsuga ur, tvätta och slita.
Kolla Häradssparbanken; http://www.haradssparbanken.se/
Lite högre ränta, ingen kortavgift och samma internetbank som Swedbank.
edit: Passande nyhet: http://svt.se/2.22620/1.152060.....ik_1520605
Tycker du ska lägga in lite bilder på söta kor. 🙂
OnT:
Skickat paket så att jag blir rik. Varit på biblioteket och lärt mig saker, t.ex att de med autism har en fördröjning i hjärnans uppfattning av hörseln.
October 16, 2003
Hämtade ut min telefon som varit på lagning i över en månad igår, fått en ny då de inte kunde laga.
Visade sig att de hade skickat en tysk telefon (med svensk programvara) 👿
Vaknat och druckit 2 muggar "gomörankaffe", serverade på sängkanten av Quinnan.
😉
January 13, 2003
Mailat BBB och frågat om dom tänker ta efter Bahnhof eller förlora alla sina 100mbit-kunder till dom.
http://hd.se/inrikes/2009/04/1.....uppgifter/
April 13, 2007
beta wrote: Mailat BBB och frågat om dom tänker ta efter Bahnhof eller förlora alla sina 100mbit-kunder till dom.
http://hd.se/inrikes/2009/04/1.....uppgifter/
:upp: Skulle gärna byta, men de envisas med att inte bygga stadsnät här. 🙁
OnT: Inte ett skit. Ska gå å köpa kladdkaka nu, sen till Coop å köpa Glasull.
ilg@dd wrote: Kollat inuti tidigare nämnda hus tillsammans med sonen, har i princip bestämt mej nu eftersom sonen var positivt inställd..
Ska ta ett snack med ägaren/hyresvärden om lite runtomkring det hela nu, borde gå att få till nått förmånligt med tanke på att jag svartat en hel del i skogen åt honom förr om åren.
😉*Edit*
Pratade med frugan hans nyssens, verkar ok.. Blir flyttning i slutet av Juli som det ser ut just nu.
🙂
Yes, fick besked idag.. Flyttar antagligen in i början av Juli, fick gratismånad då mot att jag tapetserade om i hallen och röjde lite i källaren/garaget. (Hyresvärden pröjsar tapeter/färg etc.) Bara att börja packa och säga upp lägenhetseländet nu, ska bli härligt att slippa ta hänsyn till alla "vägg i vägg"-grannar igen.
😀
2 Guest(s)