Mean Machine wrote: Du får helt enkelt borsta tänderna.
Dehman har för övrigt ingenting med crew att göra, det enda han kan stoltsera med är att han inte beter sig som en femåring varje gång han får mothugg och ser saker med lite perspektiv. Dags att vakna upp och inse att du faktiskt ansvarar för vad du skriver.
Appropå femåringar.... Min nya titel säger nog en hel del om var ribban ligger hos crew.
Du öser ur dej mycket strunt, men har sällan eller aldrig något fog för vad du själv skriver (såvida det inte handlar om datorhårdvara då), så vore jag i dina kläder skulle jag nog ligga lågt med uttalanden om andra.
Ontopic: Nyssens kommit hem från Sundsvall efter att ha grattat farsguben på 71-årsdagen.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Delph1 wrote: För att fatta mig kort är inte dehman populär heller med sina provokationer. Det bidrar inte till att göra stämningen bättre direkt. Just nu är det nog bäst att blunda för det och låta en moderator gripa in om det fortsätter.
//Andreas
Hur stor är skillnaden rent "kränkningsmässigt" mellan att kalla någon för ett rövhål och att kalla någon för femåring?
Betänk då att "femåringskränkningen" poppade upp från en som inte ens var tilltalad. Och det i en tråd som behandlar ämnet "Vad har du gjort idag?"
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
ilg@dd wrote: Hur stor är skillnaden rent "kränkningsmässigt" mellan att kalla någon för ett rövhål och att kalla någon för femåring?
Betänk då att "femåringskränkningen" poppade upp från en som inte ens var tilltalad. Och det i en tråd som behandlar ämnet "Vad har du gjort idag?"
Femåring och rövhål är nog synonymt, om man är pedofil.
November 27, 2003
ilg@dd wrote: Hur stor är skillnaden rent "kränkningsmässigt" mellan att kalla någon för ett rövhål och att kalla någon för femåring?
Jag tror Mean Machine är trött på att det ska hetta till mellan er två så pass ofta, och det är fler som är. Även om det ger en viss krydda ibland och Gud ska veta att det vore en förbannat tråkig värld om alla tyckte lika, går det för långt för ofta med låsta trådar och annat.
Vi vet att ni inte drar jämnt och eftersom jag gör minimalt med modererande kommer jag inte ändra eller ge mig in i vad som kan ha varit rätt, men i situationen hade jag hållit huvudet kallt och väntat ut varningen. Den försvinner ju trots allt och jag kan nog ändra den till vanlig Varning vid god ton 🙂
//Andreas
February 12, 2003
Delph1 wrote: Jag tror Mean Machine är trött på att det ska hetta till mellan er två så pass ofta, och det är fler som är.
Inte bara det, trött på att någon helt osökt (utan att bli tilltalad) alltid ska börja gnälla på det jag skriver (och sedan gnälla över att andra gör samma sak i efterhand). Det gäller inte heller enbart den situationen heller.
December 6, 2006
Tidig morgonmjölkning.. gubbarna sov "ruset" av sig efter gårdagen så får jag som "dräng" mjölka kossorna istället.. men hej.. 88 kr extra i timmen får väl duga =)
Håller även på att kolla in en ny bil som jag hittat på Volvo inne i stan.. grymt sugen men som allt handlar det om pengar.
Mean Machine wrote: Inte bara det, trött på att någon helt osökt (utan att bli tilltalad) alltid ska börja gnälla på det jag skriver.......
Och det händer väldigt ofta menar du?
Jag kan nog utan att överdriva påstå att den mängden "gnäll" riktad mot dej motsvarar ungefär en halv fis i världsrymden.
Jag har i stora drag inte haft något emot dej, tvärtom, men nu börjar jag faktiskt revidera det en smula.
Räfsat lite löv och sånt där tråkigt trädgårdsarbete som måste göras på vårkanten.
August 18, 2006
opA87 wrote: Tidig morgonmjölkning.. gubbarna sov "ruset" av sig efter gårdagen så får jag som "dräng" mjölka kossorna istället.. men hej.. 88 kr extra i timmen får väl duga =)
Håller även på att kolla in en ny bil som jag hittat på Volvo inne i stan.. grymt sugen men som allt handlar det om pengar.
V70 nya karossen?
December 6, 2006
DrPepper wrote: V70 nya karossen?
Tyvärr.. Hade varit kul men ack så är den bilen ganska stor för mig som ensamstående ungdom 😉
OnT:
Morgonmjölkning som sagt imorse sedan har dagen sakta gått framåt.
Far & bror kikade förbi under dagen och bjöd på Mcdonalds vid 13-tiden.. pratade med farsan ganska genomgående om hur jag tänkt att lägga upp allt för ett eventuellt bilköp. Kollade vad försäkringen skulle gå på, månadsavgifter och ditten datten. Även pratat med morfar samtidigt som ska komma ner på torsdag och följa med till bilhandlaren.. någon med erfarenhet om bilköp är bra att ha med sig.
Mobilen pep så ner och hämta upp tvätten.. sedan blir de väl till en lugn kväll och lägga sig någorlunda tidigt. Fick sovmorgon till 09 imorgon då man arbetat tidigt och sent hela helgen.. gott att kunna sova ut.
4 Guest(s)