Vad har du gjort idag?|Page 201|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
sp_UserOfflineSmall Offline
4001
April 27, 2009 - 6:32 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Vaknade upp med Cognacs-smak i munnen. Tur att han inte kan bli bannad varje kväll.;)

Hmm men tamefan kommer jag ändå att sakna denne man. Jag menar... vem fan ska jag nu gapskratta åt på forumet? Icke desto mindre var den välförtjänt och jag undrar ibland varför det tog så lång tid? 😀

Har vaknat och vandrat jyckarna, druckit kaffe, käkat frukost och gått till jobbet.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
4002
April 27, 2009 - 10:47 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Väldigt mycket off-topic-fråga: ska du ner till Mantorp 10/5, tro? 🙂

Tror inte de eftersom bilen inte är besiktad eller har bytt allt jag ska byta. Men man vet aldrig eftersom det är skoj att köra bana, kanske gör en besiktning och byter det jag hinner med och åker ner.

Kanske kommer och tittar iaf och då åker jag nog Ådi ner.

OnT:
Har pillat och blåst rent munstyckena till IC-sprayen på subarun.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
4003
April 27, 2009 - 12:06 pm
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: Tror inte de eftersom bilen inte är besiktad eller har bytt allt jag ska byta. Men man vet aldrig eftersom det är skoj att köra bana, kanske gör en besiktning och byter det jag hinner med och åker ner.

Ajdå. Jag lär dyka upp med 205:an, men jag kommer nog inte köra, åker ner dit lite senare under dagen. Inte så förtroendeingivande med tickande ventillyftare, eller vad det nu är, man känner inte riktigt för att pressa allt för hårt. 🙂

Idag har jag väl mer eller mindre vaknat, ska iväg till posten och hämta lite prylar, bl.a. tjejens födelsedagspresent, sen ska jag väl iväg och fira henne.

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 553
4004
April 27, 2009 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit och kjöpt present till syrran.

Även handlat ett par löparskor till mig själv, nu jävlar ska man springa!

-Johan

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
4005
April 27, 2009 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Frisbeegolfta en stund, gick sådär. Ska väl iväg och jobba när jag känner för det, om kanske två tre timmar.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
4006
April 27, 2009 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl wrote: Json_81 - Din j**la tölp, du skulle sagt till mig så kunde jag bjudit på en öl juh.

Jag tror iofs inte jag hade behövt en extra öl :p
Men ska tänka på det nästa gång jag får för mig att åka dit ner 🙂

Ctrl wrote: Varit på promenad med en tjejpolare och hennes hund. Spenderat kvällen med att tvätta kläder, samt bannat ilg@dd från forumet.

Behövde han verkligen bli bannad? Jag håller inte med honom i mycket, men färgstarka personer är alltid roligt.

Jonas Klar
Member
Medlem
4007
April 27, 2009 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Behövde han verkligen bli bannad? Jag håller inte med honom i mycket, men färgstarka personer är alltid roligt.

Problemet var väl mer att han inte skötte sig och rakt ut förolämpade folk. Då har man inget här att göra.

EDIT: Skrivit mitt 15000:e inlägg. Vill nog inte tänka på hur mycket tid jag lagt på det här forumet. 😛

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
4008
April 27, 2009 - 3:07 pm
sp_Permalink sp_Print

besiktigat bilen
spelat boule
ätit glass
sökt en utbildning

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
4009
April 27, 2009 - 4:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Behövde han verkligen bli bannad? Jag håller inte med honom i mycket, men färgstarka personer är alltid roligt.

För mig handlar det inte om färgstark eller inte. Det har väl funnits gott om färgstarka individer här på forumet som dock har lyckats inse att man faktiskt kan ha olika åsikter. Ilg@dd har väl gång på gång poängterat att folk från större orter söderöver, typ Stockholm, inte ska uttala sig om hur t.ex. viltvård, arbetslöshet, airbrushning, barnuppfostran eller religion ska utövas. Såna personer tillför inte särskilt mycket, och många tycker inte ens de är särskilt roliga.

Idag har jag hämtat ut ett Lian-chassi som jag hade hittat på blocket. Säljaren uppgav skicket som perfekt. Blir någon förvånad om jag säger att så inte var fallet? Repigt och jävligt, grejer saknades, och detaljer var sneda. Och skitigt. När jag nu poängterade att det inte direkt var perfekt, så får man höra att man inte kan förvänta sig mer när man betalar 750kr för ett chassi som en gång i tiden har kostat 2500kr. Precis som att de påverkar hur man uppfattar repor.....

Jonas Klar
Member
Medlem
4010
April 27, 2009 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har nu hämtat prylarna till flickvännen, fått parkeringsböter (woho!) för att jag glömde P-skivan under de fem minuter jag var borta (och sedan blivit aslack på arslet som satte boten på bilen, det stod att han hade observerat bilen till en och en halv minut senare än jag kom dit), försökt ringa mongona, men inte fått något svar... 400:- man kunde haft mer kul med, om vi säger så.

Nu ska jag fira flickvännen, även om jag kunde varit på bättre humör.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
4011
April 27, 2009 - 4:40 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: För mig handlar det inte om färgstark eller inte. Det har väl funnits gott om färgstarka individer här på forumet som dock har lyckats inse att man faktiskt kan ha olika åsikter. Ilg@dd har väl gång på gång poängterat att folk från större orter söderöver, typ Stockholm, inte ska uttala sig om hur t.ex. viltvård, arbetslöshet, airbrushning, barnuppfostran eller religion ska utövas. Såna personer tillför inte särskilt mycket, och många tycker inte ens de är särskilt roliga.

Jo, det ligger väl lite i det.
Jag kommer att sakna att ha en grinig gubbe här iaf :p

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
4012
April 27, 2009 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Jo, det ligger väl lite i det.
Jag kommer att sakna att ha en grinig gubbe här iaf :p

Öhh, räcker det inte med Skiroy?!?

😀

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
4013
April 27, 2009 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Öhh, räcker det inte med Skiroy?!?

😀

:roflmao:
Jo det gör det :bgrin:

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
4014
April 27, 2009 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl wrote: Varit på promenad med en tjejpolare och hennes hund. Spenderat kvällen med att tvätta kläder, samt bannat ilg@dd från forumet.

Vilken jävla hjälte du är ska du veta.

Jonas Klar
Member
Medlem
4015
April 27, 2009 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Det sista jag gjorde idag:

Öppnade en låda jag fick från Danmark, visade sig vara två helt nya Chillcontrollers till Vapo LS i den. 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
4016
April 28, 2009 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbat, fått betald ledighet på torsdag eftersom Svenska flaggans dag infaller på en lördag o/

//Andreas

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
4017
April 28, 2009 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Låste ute mig imorse.. så jäkla jobbigt, klantigt.

På med arbetskläder.. på gott humör.. går ut igenom dörren och ner till garaget.. börjar känna i fickan efter nycklar och inser att man glömt mobil, bilnycklar & hemnycklar och klockan är 06.45 på morgonen.
Som tur var bor chefens mamma i trappuppgången bredvid så de va bara att gå upp och väcka henne och låna hennes telefon så fick fastighetsskötaren komma och öppna.. dock tog detta 1 timma.. undra vad det kommer kosta ? 500 spänn har jag för mig :/

Aja.. idag har man harvat iallafall... fick gå tidigare från jobbet, 17.30, då tydligen alla andra slutar tidigare då va jag tvungen att gå tidigare jag med.. förstår inte varför men.. åkte hem och duschade tog sen bilen ut till tösen och pratade lite om helgen. Fick ställa in filmkvällen då de andra två töserna skulle bort och jag ska iväg och kolla på bil samt få främmande.

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 553
4018
April 28, 2009 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

ätit typ 5glassar

Odehn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 780
4019
April 28, 2009 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Tränat, fikat med en polare och nu sitter jag. Nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli tio så jag kan åka till jobbet.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
4020
April 28, 2009 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Provat nya jackan. Storleken var OK.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 237
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL