December 6, 2006
Börja jobba kl 7.
Ger ungdjuren mat och tvingar till mig frukost på jobbet med.. fastän jag åt det vid 06. Eftersom jag visste att vi skulle ut i skogen och plantera plantor..
Så.. dagens skörd blev 950 satta granplantor.. ont i ryggen ? Ja ? Böjja sig 1,83m / 2 ner hundratals ggr är.. ja.. ganska krävande.
Kommit hem och slängt in en tvätt i maskin.. orkar inte röra mig till duschen men vet att jag måste göra det.. iväg till syrran som tar studenten imorgon. Får se om jag håller mig frisk.. ont i halsen och trött som en gris.
March 14, 2001
opA87, Har du/ni ingen sån där sättgrunka som man kör ner i marken och sen släpper ner plantan i röret och vips så är den nere i jorden?
edit: en sån menar jag:
Jag har inte gjort mycket alls, slutade jobba imorse och sovit alldeles för länge. Men nu är man ju ledig tills på tisdag så det är inte fel.
Jo förresten, provat ny server, 65MB/s upp är inte fel eller vad säger ni? 🙂
December 6, 2006
Snorch wrote: opA87, Har du/ni ingen sån där sättgrunka som man kör ner i marken och sen släpper ner plantan i röret och vips så är den nere i jorden?
Att sätta sådana plantor är fusk 😉 Plantorna som sätts med sådan spade har lägre chans att överleva då dom knappt börjat utveckla rötter än.. d.v.s såna här:
[Image Can Not Be Found]
Jag är ingen expert på vad allt kallas men plantorna vi sätter har rötter som måste petas ner för hand i marken.. spaden vi använder ser ut som ett U som man trycker ner i marken och rör runt lite med, vrider upp jorden, trycker ner plantan med de lösa rötterna så långt ner det går och sedan upp med spaden för att till slut trycka till jorden med foten.
February 12, 2003
Det här:
[Image Can Not Be Found]
October 22, 2002
opA87
Plantera plant är en rolig sysselsättning. Lätt trött i ryggen blir man men efter 4-5 dagar så brukar man inte känna så mycket.
Käkat lunch med en kompis. Handlat vitmålad spik till lister och dörrfoder.
Varit och lämnat tillbaka ett dörrhandtag till caddyn på en bildemontering eftersom jag fått fel sort. Lite surt att dom inte hade den andra varianten av handtag.
Jobbat
April 24, 2007
-Vaknat
-Skolan:
Nationella prov i ENG
Tal i Sv C
-Hemåt
-Köpt putsmedel till skorna, läder måste underhållas :bgrin:
-Kört kors o tvärs över Göteborg några ggr 😛
Samt: Kontaktat andra partimedlemmar inom mitt parti angående lite frivilligt arbete kring EU-valet den 7e Juni. Ni kan nog gissa vilket parti det rör sig om.
October 22, 2002
opA87 wrote: wiiwiwwwiwiwiiwiwi...
Precis hemkommen från Volvo där man köpt ny bil ! 😀 :D:D:D:D:D:D:d.d.d.d..d.d.d.d.
Leverans nästa fredag alt. näst-nästa måndag.. :bgrin:
Pulsen går i taket och nu blir det firande med fläskfilé, ris & sås..
Blev en V50? Vilken motor, utrustning osv?
OnT:
Har sågat och spikat upp list idag.
December 6, 2006
fisken wrote: Blev en V50? Vilken motor, utrustning osv?
Jepp !
Blev en Volvo V50, svart metallic med en 2.4i motor ( 170hk ) -06:a.
Utrustning:
Panelinlägg aluminium, Teknik paket, Parkeringshjälp bak, Ljudanl: High Performance, Xenonljus - Dual Xenon, Regnsensor för vindrutan, Konstantfarthållare, ABS-bromsar, Elhissar fram och bak, Yttertemperaturmätare, Färddator, Krockkudde passagerarsida, Bakre mittarmstöd m muggh, Elman/eluppv backspeglar, Fjärrstyrt C-lås BLL, Framstolar m WHIPS-system, Ledbelysning, Larm - Volvo Guard, Klimatanläggning ECC, Växelspaksknopp läder, DSTC- Antisladdsystem, Armstöd fram, Snabbfäll. pass.stol rygg, Justerbar pass.stol höjdl, Belysta make-up speglar, Krockkudde förarsida, Sidokrockkuddar fram, Krockgardin IC, Läderklädd ratt, Justb.ratt i höjd & l-led, EBA- bromskraft.förstärk., Rattknappar för radio, Bältesförstr. 4 ytterpl., Trygghetsbelysning, Förberedd Isofixfäste bak, Tröskelskoningslister, Fack i mittkonsol fram
Ja, denna helt enkelt som jag lagt upp innan.
[Image Can Not Be Found]
3 Guest(s)