Vad har du gjort idag?|Page 209|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
sp_UserOfflineSmall Offline
4161
May 15, 2009 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

baronatom wrote: Har precis beställt resebiljetter med 3 polare - vi flyger till Prag, sedan tåg till Berlin därifrån och från Berlin flyg hem. Kostnad för boende och resa per person? Under 2k! 🙂 Samt fått sommarjobb på en skola i stockholm som ska renovera, 300 timmars jobb är det. Så sommaren är fixat såatteh..

Låter riktigt nice, alltid varit sugen på en tur till Tjeckien av diverse anledningar :rollsmile: Är det något paket eller något ni satt ihop själv?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
4162
May 15, 2009 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbat och sen för första gången tagit nyckelhålsmärkt mat på allvar.

//Andreas

baronatom
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 205
4163
May 15, 2009 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Låter riktigt nice, alltid varit sugen på en tur till Tjeckien av diverse anledningar :rollsmile: Är det något paket eller något ni satt ihop själv?

Ryan Air, det handlar verkligen om strunsummor. Kolla själv, du behöver inte köpa något för att kolla hur mkt det skulle gå på 😉 Vi skräddarsydde det. Krävdes ungefär 5 minuter för att få reda på en vettig flygresa, tur och retur.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
4164
May 15, 2009 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Hälsat på päronen, börnat runt burger king, shoppat lite på bolaget, skrattat lite åt johan glans och nu ska jag pinka.

emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
4165
May 15, 2009 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Plockat ögonfransarna, pratat med Twelve, pratat med två helsnygga tjejer å börjar så klart att prata om politik och sen pratade vi inte så mycket mer, försökt få veta vart jag får tag på Piratpartiet valsedlar jag ska dela ut, hm.. har nog inte gjort nå viktigt idag..
Nu ska jag strax äta pizza, å sen se Timecop 2 på 6:an kl. 2255.

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
4166
May 15, 2009 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Helt fantastisk kväll.

Kl 18 var vi i ett missionshus där vi träffade på lite folk för att gå tipspromenad.. liten kul sak dom gör här ute på landet då och då, tvekade inte att följa med då älsklings-polaren och hans flickvän skulle med =p
Vi gick igenom rundan på en halvtimme eller dylikt för att komma tillbaka och skratta åt allt möjligt, äta lite mackor och tjöta med "Tonår" som tydligen också var där.. två söta töser och en drös med pojkar kom det så vi satt vid samma bord och tjöta tjöta tjöta..

Efter allt tjötande åkte vi iväg till en vall för att spela brännboll ! Höll på fram till 22 då mitt lag vann.. hihi.. tog sedan polaren och dennes flickvän och körde till Falköping där vi dunkade in på Mcdonalds och tog oss några burgare för att sedan köra hem polaren och hans flickvän till henne... sedan körde jag hemåt och har knökat in bilen i garaget.. får hoppas grannen tar det lungt när denne öppnar sin dörr.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
4167
May 15, 2009 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

fyllesurfat på ifånen. Grymt smidigt så de som inte klarar det måste dö ut enligt Darwins evolutionslag. 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
4168
May 16, 2009 - 7:16 am
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: fyllesurfat på ifånen. Grymt smidigt så de som inte klarar det måste dö ut enligt Darwins evolutionslag. 🙂

Jag har sagt det om och om igen att det är ingen bra sak. Idioter och andra måste kunna dö som de alltid gjort annars kommer de att överbefolka oss, för propagera sig är det enda de klarar av någorlunda genom att byta partner ofta.
Så med andra ord är Apple direkt ansvariga för att vi kommer bli överbefolkade av idioter som sedan kommer leda till en degenerering av samhället och till slut kollaps.

EDIT: Absolut inte menat mot dig personligen, jag vet att du inte är en idiot.

//Andreas

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
4169
May 16, 2009 - 7:20 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: EDIT: Absolut inte menat mot dig personligen, jag vet att du inte är en idiot.

Yea right... därför du skrev det övriga, erkänn nu, Delph1 😉 :eye: :bgrin:

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
4170
May 16, 2009 - 9:44 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Jag har sagt det om och om igen att det är ingen bra sak. Idioter och andra måste kunna dö som de alltid gjort annars kommer de att överbefolka oss, för propagera sig är det enda de klarar av någorlunda genom att byta partner ofta.
Så med andra ord är Apple direkt ansvariga för att vi kommer bli överbefolkade av idioter som sedan kommer leda till en degenerering av samhället och till slut kollaps.

//Andreas

Det stämmer väldigt bra, de senaste hundra hundra åren har på tok för många klarat sig ifrån livets hårda gallring, vilket syns på befolkningssiffrorna. Hade människan förökat sig med samma fart som idag genom hela historien hade mänskligheten inte varit mer än ca 700år gammal.

OnT: Vaknat och spenderat en stund på toa.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
4171
May 16, 2009 - 12:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Jag har sagt det om och om igen att det är ingen bra sak. Idioter och andra måste kunna dö som de alltid gjort annars kommer de att överbefolka oss, för propagera sig är det enda de klarar av någorlunda genom att byta partner ofta.

//Andreas

Sett filmen Idiocracy? 🙂
http://www.imdb.com/title/tt0387808/

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
4172
May 16, 2009 - 12:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Sett filmen Idiocracry? 🙂

Riktigt usel film iaf

Shikar
Member
Medlem
4173
May 16, 2009 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Riktigt usel film iaf

Ja alla är vi olika och tycker därför om olika saker. 🙂

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
4174
May 17, 2009 - 12:08 am
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Ja alla är vi olika och tycker därför om olika saker. 🙂

Filmen är dålig, men ideen är väldigt rolig. Och inte helt otrolig.

On topic.

Röjt upp skräp efter bygg-gubbarna och kört det till tippen, tvättat båda bilarna och grillat med polarna. Efter det öl och tv-spel, perfekt kväll förutom att jag aldrig lyckas vinna i Buzz :/ Jag leder / ligger i topp hela vägen till slutet, men fixar aldrig final countdown. Blev inte lättare av att lira mot 3 sportfånar... man borde kunna spärra sport i spelet :p

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 553
4175
May 17, 2009 - 8:58 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknade tidigt och tänkte sola men för mycket moln för det... Nu sitter man här och degar igen.

Andreas Galistel
Member
Medlem
4176
May 17, 2009 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har ätit frukost, kollat på 100 greatest stand-ups och ska strax sätta mig på uteplatsen med en bok och njuta lite.

Shikar wrote: Sett filmen Idiocracy? 🙂

Kul idé, dåligt genomfört.

//Andreas

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
4177
May 17, 2009 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

Sjukt fint väder här idag, nästan klar himmel och inte mycket vind alls. Så nu blir det iväg och steka lite. 🙂

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
4178
May 17, 2009 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Under gårdagen blev det lite spontant att jag hjälpte till att anordna en avskedsfest för ca 150 utbytesstuenter. Det var faktikst grymt roligt! 😀
Riktig lyckat, utbytesstudenterna var glada och på festhumör och frånsett några smärre missöden skötte vi festen snyggt! FÖreningen gick nog till och med närmare plus-minus-noll på det hela. 😛

Idag har jag vilat mig. Ska försöka plugga effektivt några timmar nu och sen cykla en runda innan jag somnar igen.

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 553
4179
May 17, 2009 - 5:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Bestämt vad jag ska ha för gaddning i Juni. :)~

Shikar
Member
Medlem
4180
May 17, 2009 - 5:18 pm
sp_Permalink sp_Print

MakubeX wrote: Bestämt vad jag ska ha för gaddning i Juni. :)~

:needpic:

Ontopic: Inte mycket 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 63
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL