October 27, 2001
-Jobba natt, slutade 07:20 i morses.
-09:00 - Sova någon timme
-14:00 - Målat småsaker lite överallt i huset, sånna där "det där kan jag fixa någon annan gång"-projekt. Lister, spacklingar o.s.v.
-18:03 - Yrat runt och stirrat anklagande på lister och väggar, då jag tappat räkning på vad som var nymålat och torrt.
-18:24 - Vaktat det som såg blötast ut, från div. katter & barn.
-19:30 - Färgen garanterat torr överallt - Funderar: bra eller dåligt drag att måla saker i ett trött skick? Solljuset kommer skoningslös avslöja det imorgon.
~22:08 - Hittat tillbaks till NH-forumet, trevligt.
October 22, 2002
opA87 wrote:
Insett att bilen dricker soppa som en människa med vatten i saharaöknen. :bok:
Så illa kan de väl ändå inte vara? Jag är ganska säker på att förbrukningen hör ihop med hur hårt man pressar ner pedalen till höger.
Min Audi drar 1-1,1 liter/milen vid lite snabbare tempo och en del gasande, går att åka under litern fast då kan jag ju lika gärna åka micra eller nått.
Imprezan drar allt mellan 1,2 till 6 liter/milen. Ju mer den drar ju roligare är det. 🙂
April 24, 2007
PaiN wrote: -Jobba natt, slutade 07:20 i morses.
-14:00 - Målat småsaker lite överallt i huset, sånna där "det där kan jag fixa någon annan gång"-projekt. Lister, spacklingar o.s.v.
-18:03 - Yrat runt och stirrat anklagande på lister och väggar, då jag tappat räkning på vad som var nymålat och torrt.
-19:30 - Färgen garanterat torr överallt - Funderar: bra eller dåligt drag att måla saker i ett trött skick? Solljuset kommer skoningslös avslöja det imorgon.
Välkommen tillbaka, men jag har nog inte sett dig här 🙂
December 6, 2006
fisken wrote: Så illa kan de väl ändå inte vara? Jag är ganska säker på att förbrukningen hör ihop med hur hårt man pressar ner pedalen till höger.
När jag hämtade ut bilen fulltankade jag den och kan väl säga att jag inte höll hastighetsgränserna direkt när jag åkte till Göteborg, Jönköping och lite andra större vägar... kom 64 mil sedan lös bensinlampan, tanken var bara inne på det röda och inte i botten. Har för mig jag hade ~14 mil till tom tank.
Medelförbrukningen låg på 0,85 / 100km och bensintanken är på 62 liter.
När jag hade bilen inne på Volvo i måndags fulltankade jag den igen och bestämde mig för att denna tanken ut köra helt och hållet lagligt ( eller ja.. 5 km/h över hastighetsgräns ser jag som ok :blink: ).
Har nu kört 12 mil och har redan gått ner 1 ½ streck på en.. hmm ja tror det är 7-streckig bensinskala med en medelförbrukning på 0,94 / 100km.. anledningen till att den är så hög är för jag endast åkt till jobbet med den hela veckan och det är bara någon kilometer till ena stället och ~5-6 km till det andra. Små krokiga vägar där de endast är 70km/h till jobbet längst bort.
Vet inte om det bara är jag som är gnällig isåfall när de gäller bensinförbrukningen.. är van vid en sketen Renault Megané 1.6:a som tanken höll i en evighet 😛
Well.. Ontopic:
Vaknat o/
June 23, 2002
PaiN wrote: -Jobba natt, slutade 07:20 i morses.
Woho, en riktig profil som har hittat tillbaka, inte allt för vanligt.
Välkommen tillbaka. o/
April 24, 2007
opA87 wrote: När jag hämtade ut bilen fulltankade jag den och kan väl säga att jag inte höll hastighetsgränserna direkt när jag åkte till Göteborg, Jönköping och lite andra större vägar... kom 64 mil sedan lös bensinlampan, tanken var bara inne på det röda och inte i botten. Har för mig jag hade ~14 mil till tom tank.
Medelförbrukningen låg på 0,85 / 100km och bensintanken är på 62 liter.
När jag hade bilen inne på Volvo i måndags fulltankade jag den igen och bestämde mig för att denna tanken ut köra helt och hållet lagligt ( eller ja.. 5 km/h över hastighetsgräns ser jag som ok :blink: ).
Har nu kört 12 mil och har redan gått ner 1 ½ streck på en.. hmm ja tror det är 7-streckig bensinskala med en medelförbrukning på 0,94 / 100km.. anledningen till att den är så hög är för jag endast åkt till jobbet med den hela veckan och det är bara någon kilometer till ena stället och ~5-6 km till det andra. Små krokiga vägar där de endast är 70km/h till jobbet längst bort.
Vet inte om det bara är jag som är gnällig isåfall när de gäller bensinförbrukningen.. är van vid en sketen Renault Megané 1.6:a som tanken höll i en evighet 😛
Well.. Ontopic:
Vaknat o/
Jag antar att du haft ditt körkort en längre tid, och därmed inte behövt kunna eco-driving för att klara körprovet. Det är fler saker än din hastighet påverkar förbrukningen; hur sent du växlar, defensiv körstil osv. Men jag antar att du är så glad över nya bilen att du gärna drar på extra på växlarna. 🙂
onT:
-Frukost.
March 10, 2002
Shikar wrote: Jag antar att du haft ditt körkort en längre tid, och därmed inte behövt kunna eco-driving för att klara körprovet. Det är fler saker än din hastighet påverkar förbrukningen; hur sent du växlar, defensiv körstil osv.
onT:
-Frukost.
Har man någon form av färddator lär man sig ganska snabbt hur man ska köra för att bilen ska dra lite.
December 6, 2006
Shikar wrote: Jag antar att du haft ditt körkort en längre tid, och därmed inte behövt kunna eco-driving för att klara körprovet. Det är fler saker än din hastighet påverkar förbrukningen; hur sent du växlar, defensiv körstil osv. Men jag antar att du är så glad över nya bilen att du gärna drar på extra på växlarna. 🙂
Jag kör eco-driving på denna tankning bara för att se vad den drar.. växlar på 2000 varv, växlar bara 1->3 , 3->5 o.s.v.
beta wrote: Var det en sprillans ny bil? Det är ganska vanligt att nya bilar dricker lite mer de första 500-1000milen tills den blivit inkörd.
Nope.. -06:a.. gått lite 🙂
Snorch wrote: Shit grabben 0.85liter per 100km=10mil, var nöjd. 😛
:bash: :2: :bgrin:
OnTopic:
Precis hemkommen från ett underbart bröllop.. kusin som gifte sig.
Vackert är allt jag har att säga 🙂
October 27, 2001
Man tackar Macrus! Och tack o hejsan till Shikar; Jag snubblade nog iväg innan du reggades på forumet. :]
Vad har man gjort idag:
-Vaknade och mådde bättre än vad jag förtjänat.
-Fortsatt på det temat, men trotsat logiken och gjort minsta möjliga.
-Bio med frugan, Wolverine - den dög.
-teeeh eeend!
3 Guest(s)