Vad har du gjort idag?|Page 215|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 553
sp_UserOfflineSmall Offline
4281
May 30, 2009 - 3:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Misstänker att det är sådana man inte kan käka lagligt i Sverige? :bgrin:

Nope. 😀

T:
Kom på att jag har vandrat i skogen med bara kalsonger, :bgrin: , blivit överfallen av en myrstack, svettats som en gris, varit ute och kört runt lite random med bilen.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
4282
May 30, 2009 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

chief wrote: Gått klart grundskolan.

En lördag?

MakubeX wrote: Tittar på resor till Amsterdam med en kompis för att äta spacecookies.

Hoppas du inte får pizza den närmsta månaden då ;P

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 553
4283
May 30, 2009 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Den där förstod jag inte, Dehman, care to explain? 🙂

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
4284
May 30, 2009 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

MakubeX wrote: Den där förstod jag inte, Dehman, care to explain? 🙂

haha :bgrin: är du dum 4-real eller?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
4285
May 30, 2009 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har skrivit det här inlägget två gånger idag 😉

Jag har städat och tvättat efter gårdagens grillfest. Gräs överallt härinne verkligen.

Hämtat ut min nya skärm som jag är helt klart nöjd med. Den kostade inte så värst mycket med 40% rabatt.

Magen har krånglat lite igen också.

Fastnat i lite onda tankar på kvällskvisten, men inget som inte lite sötsaker kan fixa. Det blev en del över från igår.

Mean Machine wrote: Varit uppe hela natten och insett att jag tar studenten idag. Tjohej. Verkligen. Det positiva är väl att jag aldrig mer behöver se min klass. 🙂

EDIT: Ska dra dit nu. Ska ta med dagens ekonomisidor från DN som går igenom hur värdelösa alla studenter är egentligen, jävligt passande artikel för min klass.

:upp:
Studenten är ungefär lika mycket värt som att kunna cykla idag ändå.

Json_81 wrote: Grattis 🙂
Jag läste också den artikeln, (på internet). I kommentarerna var det någon som råkat ut för en nyutexaminerad gymnasist som svarade något i stil med "tror du jag är din slav eller?" när han blev tillsagd att göra något.
Jag upplevde själv den attityden sist jag jobbade med folk i 20-årsåldern.
Inte undra på att ungdomsarbetslösheten är hög om det där är en generell inställning (även om LAS naturligtvis gör sitt).
Skrämmande.

Vi är ju jämngamla och jag tyckte att utbildning jag fick på gymnasiet var ganska bristande och det verkar ju sannerligen gått utför sedan dess. Nu gick jag tillsammans med MUF:are och andra bortskämda (det gäller inte alla, det fanns några vettiga) med lite skev världssyn gällande pengar, men ändå verkade det finns en viss respekt för hederligt arbete och att det ska krävas en prestation för att man ska få ut lön.

Alltför många unga idag verkar inte inse att ibland får man gripa grepen och hiva lite skit om man vill kunna gå runt och leva anständigt. Det borde finnas ett tvång om 4 veckors praktik eller liknande som gruvarbetare, dräng eller annat hårt arbete för alla som går på gymnasiet. Ett gott arbetshandlag har aldrig dödat någon.

Jag sparar texten nu Mean Machine, du behöver inte oroa dig 😉

//Andreas

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
4286
May 30, 2009 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Jag har skrivit det här inlägget två gånger idag 😉
[...] Hämtat ut min nya skärm som jag är helt klart nöjd med. Den kostade inte så värst mycket med 40% rabatt.

[...]

ANNAN TEXT

40%? Hur?

Verkar jobbigt med magen ... 😕

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
4287
May 30, 2009 - 10:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Stekt hela dagen nästan. Varit så underbart väder så det är inte sant. 25C i skuggan från typ 10:00 fram till 19:00. Så nu sitter man här lite halvbränd och alldeles varm på huden, nästan så där så man får lite frossa. Så underbar känsla. 🙂

Sånt här väder kan det gärna få vara åter om. 😎

Andreas Galistel
Member
Medlem
4288
May 30, 2009 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Pysslat om mitt mediebibliotek. Skrivit lite, lyssnat på Thåström och tittat på Hipp Hipp.

Snart dags att sova, småbröderna kommer vid 10.

//Andreas

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
4289
May 31, 2009 - 12:30 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Studenten är ungefär lika mycket värt som att kunna cykla idag ändå.

Nu formulerade du dig inte likadant, men jag har fanimig bara hemska minnen från gårdagen, tinnitusen blev värre också...

Delph1 wrote: Jag sparar texten nu Mean Machine, du behöver inte oroa dig 😉

//Andreas

Nu hittade jag citatknappen... Tror jag. Jobbigt med "EDIT"-knappar på alla inlägg. 😉

Jag har sparkat liv i 205:an, konstaterat att den går lite konstigt fortfarande, framförallt magert och roat mig med att bli stannad av el Polizei, de gillar den, verkar det som. Trevliga var de iaf, inga problem där. 🙂

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
4290
May 31, 2009 - 7:28 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Jag har skrivit det här inlägget två gånger idag 😉

Jag har städat och tvättat efter gårdagens grillfest. Gräs överallt härinne verkligen.

Hämtat ut min nya skärm som jag är helt klart nöjd med. Den kostade inte så värst mycket med 40% rabatt.

Fastnat i lite onda tankar på kvällskvisten, men inget som inte lite sötsaker kan fixa. Det blev en del över från igår.

Vi är ju jämngamla och jag tyckte att utbildning jag fick på gymnasiet var ganska bristande och det verkar ju sannerligen gått utför sedan dess. Nu gick jag tillsammans med MUF:are och andra bortskämda (det gäller inte alla, det fanns några vettiga) med lite skev världssyn gällande pengar, men ändå verkade det finns en viss respekt för hederligt arbete och att det ska krävas en prestation för att man ska få ut lön.

Alltför många unga idag verkar inte inse att ibland får man gripa grepen och hiva lite skit om man vill kunna gå runt och leva anständigt. Det borde finnas ett tvång om 4 veckors praktik eller liknande som gruvarbetare, dräng eller annat hårt arbete för alla som går på gymnasiet. Ett gott arbetshandlag har aldrig dödat någon.

Jag sparar texten nu Mean Machine, du behöver inte oroa dig 😉

//Andreas

Själva gymnasietutbildningen överlag tyckte jag inte var så illa där jag gick. Men där gäller ju mycket att ha tur både med att lärarna är bra och att man hamnar i en lugn klass.
Jag håller med om praktiken, den skulle behövas på alla linjer.

On topic: Vaknat, blivit glad över att det inte var så stort kaos hemma som jag befarade. Dessutom massa gött över från igår 🙂
Ingen dricka dock, hade hoppats på en cola eller något, men helt tomt.

Andreas Galistel
Member
Medlem
4291
May 31, 2009 - 8:13 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat 9 av väckarklockan, för en liten stund sedan kom två av småbröderna.

Red Wings slog Pens inatt och övergriniga superjättebebisen Crosby grät ut i TV igen. Underbart.

//Andreas

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
4292
May 31, 2009 - 8:47 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Vaknat 9 av väckarklockan, för en liten stund sedan kom två av småbröderna.

Red Wings slog Pens inatt och övergriniga superjättebebisen Crosby grät ut i TV igen. Underbart.

//Andreas

Var väl inte direkt otippat att Red Wings skulle vinna 🙂

OnT: Vaknat, dagen började med en chockladmuffins 🙂

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
4293
May 31, 2009 - 9:14 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: ... och roat mig med att bli stannad av el Polizei, de gillar den, verkar det som. Trevliga var de iaf, inga problem där. 🙂

Tycker du blir stannad av polisen kors och tvärs.. vad gör du för fel egentligen ?

OnT:

Vaknat o/
Ut om en stund till landet och äta lunch med farsan samt åka och arbeta vid 15.30.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
4294
May 31, 2009 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote:
Jag har sparkat liv i 205:an, konstaterat att den går lite konstigt fortfarande, framförallt magert och roat mig med att bli stannad av el Polizei, de gillar den, verkar det som. Trevliga var de iaf, inga problem där. 🙂

Bara sparka igång den till detta:
2009-08-09 Gelleråsen - Karlskoga Motorstadion
Arrangör: Ford Club Sweden (fd FMCS)
Deltagande klubbar: SSi, HPC, FCS, PSC

Jag insåg precis att jag kommer vara snortrött den dagen. Madonna på Ullevi på lördagen. Köra hem, vara hemma till vid kl:3-4. Sova ett par timmar sen sikta in sig på Gelleråsen.

Rackarns också!

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
4295
May 31, 2009 - 1:47 pm
sp_Permalink sp_Print

-Lätt frukost
-Löprunda
-Duschat o sedan vilat
-Pluggar.

Jonas Klar
Member
Medlem
4296
May 31, 2009 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: Tycker du blir stannad av polisen kors och tvärs.. vad gör du för fel egentligen ?

Jag gör inget fel, brukar bara vara ute och köra på suspekta tider, dvs efter midnatt på fredag- och lördag-kvällar. Har inget emot att blåsa lite, är snarare tacksam för att de över huvud taget åker runt och tar fast folk.

fisken wrote: Bara sparka igång den till detta:
2009-08-09 Gelleråsen - Karlskoga Motorstadion
Arrangör: Ford Club Sweden (fd FMCS)
Deltagande klubbar: SSi, HPC, FCS, PSC

Jag insåg precis att jag kommer vara snortrött den dagen. Madonna på Ullevi på lördagen. Köra hem, vara hemma till vid kl:3-4. Sova ett par timmar sen sikta in sig på Gelleråsen.

Rackarns också!

Jo, Gelleråsen lockar lite. Blir nog nya bromsar när återbäringen kommer så man kan få stopp på bilen också. Ska nog ta en sväng till Micro och se om de har bromsskivor och ok till 307:or imorgon, går på rakt av på 205:an. 🙂

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
4297
May 31, 2009 - 5:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Efter en sjujävla natt med grusigt och kliande öga som kan dra åt helvete rent ut sagt samt kortisondroppar till ögat, allergitabletter, samt allerginässpray kunde jag somna om och vakna vid 11-tiden relativt utvilad.

Åker ut till farsan på landet vid 12.30 där det bjuds på stekt potatis, blodpudding, bacon & ägg.

15.00 är jag ute på andra gården där jag ska kvällsmjölka.. går riktigt bra idag faktiskt och är klar prick kl 18.00.

Eftersom dom på gården har en utomhushögttryck tog jag och ställde mig i skuggan och tvättade bilen riktigt ordentligt och sämskskinnade av den för att sedan köra hemåt och duscha av mig, göra lite nudlar och sedan förbereda någon mysig kvällsmat..

Andreas Galistel
Member
Medlem
4298
May 31, 2009 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Suttit barnvakt.

Handlat lite saker på IKEA och Jula.

Handlat mat.

Smörjt lås.

Fixat matlådor.

Monterat taklampa.

Ska äta lite igen.

//Andreas

Jonas Klar
Member
Medlem
4299
May 31, 2009 - 7:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Svurit mer åt biljäveln, den ska in på verkstad imorgon, trött på det här. Skönt att man har en bilmek som är jävligt duktig och billig iaf. 🙂

bha*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 676
4300
May 31, 2009 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Jo, Gelleråsen lockar lite. Blir nog nya bromsar när återbäringen kommer så man kan få stopp på bilen också. Ska nog ta en sväng till Micro och se om de har bromsskivor och ok till 307:or imorgon, går på rakt av på 205:an. 🙂

Micro har gått i KK.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 277
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL