October 22, 2002
Helgen som gått:
Fredag
Gick upp kl:09:00, snortidigt för mig. Lånat flyttsläp av min storebror. Varit med tjejen på ÖB, IKEA och Mio för att handla lite grejer till Stina. Mat hos svärfar och hämta lite grejer till Stina.
Lördag
Gick upp kl:09:00, snortidigt för mig. Hjälpt Stina flytta till egen lägenhet. 4 våningen i 24-25 grader C var mysigt. Tur att hon inte har lika mycket saker som jag har och att det är en etta hon flyttar till. Drog till Örebro och handlade en soffa åt Stina. Lugn kväll med ett par GT.
Söndag
Gick upp kl:09:00, snortidigt för mig. Pulat lite i Stinas lägenhet. Sen hem till Stinas mamma för lätt fika. Vidare till mina föräldrar, morsdag och att pappa fyllde år. Mat, kaffe och tårta.
Måndag
Gick upp kl:08:00, snortidigt för mig. Besiktat Caddyn som gick igenom med en bra att veta. Pillat i trimboxen igen efter bes. Ställt på Imprezan. Klippt gräs. Ska nu ut och tvätta 3 bilar om jag hinner innan jobbet.
December 6, 2006
Började jobba kl 09 och fick telefonsamtal att vi börjat med 1:a skörd på andra stället så då fick jag bege mig dit och arbeta från 15.30-18.30 give or take.
Blev så jäkla sugen på donkan så alldeles genomsvett tog jag och åkte iväg i 200 till Falköping för att få i sig lite kvällsmat.. på vägen dit och hem tyckte jag det smattrade lite i vindrutan och vid hemkomst förstog jag varför.. insektsrester över hela fronten samt vindrutan 😛 😛
March 11, 2003
Suttit under eftermiddagen och funderat på hur stor andel av befolkningen som borde klassificeras som idioter. Har haft en ett par kunder idag som verkligen har prövat ens tålamod.
T.ex. en som hotade med att komma ner och hämta ett moderkort med våld. Varför? Jo, för att han inte fått ersättningskortet till det som han troligtvis fördärvat vid monteringen, och att han minsann inte hade fått något svar på sina senaste mail. För man har ju inget annat att göra under helgen än att svara på de mail han skickade sent fredag eftermiddag och under söndagen. Jag sätter mig ju helst på jobbet under mina lediga dagar, och svarar på mail om saker som troligtvis har blivit gått sönder av handhavandefel....:(
Eller kunden som har handlat några gånger hos oss, och alltid varit trevlig och kul. Sist han var inne fick han byta tillbaka några grejer han hade köpt av misstag mot en IBM T60. Han undrade om han kunde få komma in i veckan efter, och betala mellanskillnaden. Vi tyckte han verkade trevlig, och med tanke på att han jobbar för B&O, och har en nystartad firma som ska syssla med installation av audio och video i folks hem vid sidan om, så vi tänkte att det var OK att ge honom en chans. Självklart har han inte svarat i telefon, på SMS de senaste veckorna eller det brev han borde fått idag. Är det lönt? Jag menar, man kan glömma saker, eller man kan få problem, men att bara ignorera telefon och mail, är det lönt? Är det inte lika bra att komma tillbaka med laptopen då? Jag ligger själv bra till på tankspridhetens topplista, men det är skillnad på att glömma och att inte svara....
November 27, 2003
Haft en halvrisig dag på jobbet, men det vände till det bättre när jag lekt med slagborren och sen skrivit denna:
https://www.nordichardware.com.....,9394.html
Json_81 wrote: 90-95% är min uppskattning.
Jag är beredd att gå längre 😉
//Andreas
3 Guest(s)