Vad har du gjort idag?|Page 219|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
sp_UserOfflineSmall Offline
4361
June 6, 2009 - 8:16 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat
Såg en ledig lägenhet i området som jag bokade in mig på(2:a om 72kvm med en hyra på 5490kr(kanske lite saftig mot min nuvarande 1:a på 3501kr))
Får senare besök av päronen

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
4362
June 6, 2009 - 10:53 am
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: Beror ju på vilka tider du åker skulle jag tro. Sen så ser du egentligen bara 2 bilar eftersom örebrobilarna är av gammal modell och ser olika ut. När vi tog över Gävle-Örebro så gick det snabbt. Dryg 2 veckor från första diskutionerna tills vi började köra.

Örebro bilarna är en blå Scania 144 topline som det står transportkonsulten på skåpet och en vit 144 topline som det är 2 st vikingar på skåpet och reklam för Alfta timmergrip eller något. Släpen är inte så lätta att känna igen eftersom vi enbart har 1 släp med korrekta dekaler på om Schenker får bestämma... Min åkare är ganska bestämd och rak så att de inga andra får göra får vi göra osv. 😛

Nej jag kör ju natt till 90% och då är det ju mörkt, sen är jag väl inte sådär jätte intresserad av vad jag möter egentligen, så det är nog mest därför. 😉

Den där med vikingarna har jag nog blivit omkörd av några gånger, i typ 130km/h. Har trott det varit någon Alftaåkare eftersom det står något åkerinamn därifrån (som jag inte minns nu), om jag nu inte tänker på fel bil, men det tror jag inte? Aja.

Idag har jag inte mer än hunnit vaknat. Är väl meningen det ska bli lite partaj ikväll, rolig blir det nog.

Fantoon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 614
4363
June 6, 2009 - 11:18 am
sp_Permalink sp_Print

På väg till mina kära päron för att äta...såg ett avsnitt av "The Big Bang Theory"

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
4364
June 6, 2009 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Pysslat lite hemma med en dator.

Påminner fisken och Snorch om denna tråd. 😉
https://www.nordichardware.se/.....75602.html

Snorch
Member
Medlem
4365
June 6, 2009 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Ähh tyst gamling. 😛

Nyss spelat badminton, jobbigt värre.
Snart förfest eller nå liknande iaf. 🙂

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
4366
June 6, 2009 - 2:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit på ica och handlat lite. När vi ändå var där så passade vi på att rösta. Sen blev det en runda till sibylla innan vi körde vidare ut till morsan och tvättade bilen. På vägen hem så inhandlades det lite öl och snacks så man har något att trösta sig med när vi förlorar fotbollen ikväll.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
4367
June 6, 2009 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Nej jag kör ju natt till 90% och då är det ju mörkt, sen är jag väl inte sådär jätte intresserad av vad jag möter egentligen, så det är nog mest därför. 😉

Den där med vikingarna har jag nog blivit omkörd av några gånger, i typ 130km/h. Har trott det varit någon Alftaåkare eftersom det står något åkerinamn därifrån (som jag inte minns nu), om jag nu inte tänker på fel bil, men det tror jag inte? Aja.

Idag har jag inte mer än hunnit vaknat. Är väl meningen det ska bli lite partaj ikväll, rolig blir det nog.

Är ju lätt att få gamlingarna att rulla fort men tvivlar på att du sett den gå så fort i våran ägo. Ingen som kör den är av den typen, särskilt nattgubben som inte är så snabb med någonting. Hade den en resa och jag längtade till min R-serie från första milen. 🙂

OnT:
Hos svärfar på sillunch. Nationaldagsfika på hembygdsgården i runhällen med 18 sorters kakor. Fika hos brorsan för att senare gå på "niornas vårshow" i heby för att tjejen lillasyster går ut nian.

Käkat ost, kex, vindruvor och druckit lite vitt till fotbollen.

bha*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 676
4368
June 6, 2009 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Var i Solna C och var med om den dramatisk upplevelse, Reinfeldt försökte värva min son, 8 månader:

[Image Can Not Be Found]

Anton lät sig dock inte påverkas av Reinfeldts smooth-talk utan tog fram sin Jolly Roger och visade vart skåpet ska stå =)

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
4369
June 6, 2009 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

LOL, fin bild!

Åt smörgåstårta med familjen till Lunch, senare åkte vi till Ljusdals Hembygdsgård för att fira Nationaldagen och så fick man ta emot en välkomstgåva för nyinflyttade till Ljusdal (trots att man tidigare bott här i 20 år) och fast att man redan bott här i ett år, men man får väll se sig som hemvändare.
Efter det vart det middag på Michelle's för idag var det också Farsans och Morsans bröllopsdag 😀

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
4370
June 7, 2009 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

Fruktansvärt rolig dag igår !

Vid 11.30 åkte jag till Jönköping efter att ha tvättat bilen... i Jönköping bjöds det på mat hos mormor & morfar för att sedan åka till IKEA och köpa lite saker till lunchrummet i ladugården.

När man väl kommit hem åker man ut till landet där det bjuds på grillat med farsan, syster & bror.. men innan vi grillar så tar vi och våra grannar och spelar lite kubb.. självklart vinner vi, grabbarna :o.

Efter maten ser vi lite fotboll ( 5 minuter ungefär sen tröttna jag och två andra ) så framåt 21.30 åkte jag, polaren och dennes flickvän ner till mig och kollade på film resten av kvällen och in på natten.... Taxi såg vi och helvete vad skoj den var =)

Nu är det frukost med Corn flakes & crunchy med fil... åka ut till landet snart igen och hälsa på folket.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
4371
June 7, 2009 - 8:49 am
sp_Permalink sp_Print

Gårkvällen gick åt att kräkas. Inte för fotbollen var kass utan för kebaben inte uppskattades av magen...

bha* wrote: Var i Solna C och var med om den dramatisk upplevelse, Reinfeldt försökte värva min son, 8 månader:

[Image Can Not Be Found]

Anton lät sig dock inte påverkas av Reinfeldts smooth-talk utan tog fram sin Jolly Roger och visade vart skåpet ska stå =)

Hahahahaha, vilken lismande min av den så kallade statsministern. Bra där Anton! :upp:

//Andreas

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
4372
June 7, 2009 - 11:42 am
sp_Permalink sp_Print

Gjorde en nostalgitripp genom att spela Quake III Arena till Tier 4 :gunsfire:

Röstade i EU-Valet.

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 553
4373
June 7, 2009 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Röstat i EU-valet.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
4374
June 7, 2009 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

fick inte rösta...

mitt jävla leg hade gått ut... 😕 :banghead:

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
4375
June 7, 2009 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Mitt leg gick ut 2007 men dom kände mig så jag behövde alldrig visa det, fast i nödfall har jag körkortet också.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
4376
June 7, 2009 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: fick inte rösta...

mitt j**la leg hade gått ut... 😕 :banghead:

Jag gick hem och hämtade passet. Kunde inte svika PP idag. Så grymt härligt att få ge de etablerade partierna en näsknäpp!

Gick också över 9000 RAC idag. Vore kul om lite fler folk kunde hoppa på NH´s Seti-team.:(

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
4377
June 7, 2009 - 6:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit och röstat, slått lite 1:a skörd och kvällsmjölkat.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
4378
June 7, 2009 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Röstat, bokat tid hos läkare imorgon.

//Andreas

Snorch
Member
Medlem
4379
June 7, 2009 - 6:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaknat torr som en öken i munnen, och kroppen allmänt troligen, trots att jag drack så mycket igår. Konstigt det där. 😛

Var och röstade nyss.

Chief
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 309
4380
June 7, 2009 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Gått hela dagen och väntat på midsommar.... 😛
(Ja, jag vet att det är länge dit)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 428
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL