March 14, 2001
fisken wrote: Beror ju på vilka tider du åker skulle jag tro. Sen så ser du egentligen bara 2 bilar eftersom örebrobilarna är av gammal modell och ser olika ut. När vi tog över Gävle-Örebro så gick det snabbt. Dryg 2 veckor från första diskutionerna tills vi började köra.
Örebro bilarna är en blå Scania 144 topline som det står transportkonsulten på skåpet och en vit 144 topline som det är 2 st vikingar på skåpet och reklam för Alfta timmergrip eller något. Släpen är inte så lätta att känna igen eftersom vi enbart har 1 släp med korrekta dekaler på om Schenker får bestämma... Min åkare är ganska bestämd och rak så att de inga andra får göra får vi göra osv. 😛
Nej jag kör ju natt till 90% och då är det ju mörkt, sen är jag väl inte sådär jätte intresserad av vad jag möter egentligen, så det är nog mest därför. 😉
Den där med vikingarna har jag nog blivit omkörd av några gånger, i typ 130km/h. Har trott det varit någon Alftaåkare eftersom det står något åkerinamn därifrån (som jag inte minns nu), om jag nu inte tänker på fel bil, men det tror jag inte? Aja.
Idag har jag inte mer än hunnit vaknat. Är väl meningen det ska bli lite partaj ikväll, rolig blir det nog.
September 12, 2001
Pysslat lite hemma med en dator.
Påminner fisken och Snorch om denna tråd. 😉
https://www.nordichardware.se/.....75602.html
January 13, 2003
Varit på ica och handlat lite. När vi ändå var där så passade vi på att rösta. Sen blev det en runda till sibylla innan vi körde vidare ut till morsan och tvättade bilen. På vägen hem så inhandlades det lite öl och snacks så man har något att trösta sig med när vi förlorar fotbollen ikväll.
October 22, 2002
Snorch wrote: Nej jag kör ju natt till 90% och då är det ju mörkt, sen är jag väl inte sådär jätte intresserad av vad jag möter egentligen, så det är nog mest därför. 😉
Den där med vikingarna har jag nog blivit omkörd av några gånger, i typ 130km/h. Har trott det varit någon Alftaåkare eftersom det står något åkerinamn därifrån (som jag inte minns nu), om jag nu inte tänker på fel bil, men det tror jag inte? Aja.
Idag har jag inte mer än hunnit vaknat. Är väl meningen det ska bli lite partaj ikväll, rolig blir det nog.
Är ju lätt att få gamlingarna att rulla fort men tvivlar på att du sett den gå så fort i våran ägo. Ingen som kör den är av den typen, särskilt nattgubben som inte är så snabb med någonting. Hade den en resa och jag längtade till min R-serie från första milen. 🙂
OnT:
Hos svärfar på sillunch. Nationaldagsfika på hembygdsgården i runhällen med 18 sorters kakor. Fika hos brorsan för att senare gå på "niornas vårshow" i heby för att tjejen lillasyster går ut nian.
Käkat ost, kex, vindruvor och druckit lite vitt till fotbollen.
July 14, 2005
LOL, fin bild!
Åt smörgåstårta med familjen till Lunch, senare åkte vi till Ljusdals Hembygdsgård för att fira Nationaldagen och så fick man ta emot en välkomstgåva för nyinflyttade till Ljusdal (trots att man tidigare bott här i 20 år) och fast att man redan bott här i ett år, men man får väll se sig som hemvändare.
Efter det vart det middag på Michelle's för idag var det också Farsans och Morsans bröllopsdag 😀
December 6, 2006
Fruktansvärt rolig dag igår !
Vid 11.30 åkte jag till Jönköping efter att ha tvättat bilen... i Jönköping bjöds det på mat hos mormor & morfar för att sedan åka till IKEA och köpa lite saker till lunchrummet i ladugården.
När man väl kommit hem åker man ut till landet där det bjuds på grillat med farsan, syster & bror.. men innan vi grillar så tar vi och våra grannar och spelar lite kubb.. självklart vinner vi, grabbarna :o.
Efter maten ser vi lite fotboll ( 5 minuter ungefär sen tröttna jag och två andra ) så framåt 21.30 åkte jag, polaren och dennes flickvän ner till mig och kollade på film resten av kvällen och in på natten.... Taxi såg vi och helvete vad skoj den var =)
Nu är det frukost med Corn flakes & crunchy med fil... åka ut till landet snart igen och hälsa på folket.
November 27, 2003
Gårkvällen gick åt att kräkas. Inte för fotbollen var kass utan för kebaben inte uppskattades av magen...
bha* wrote: Var i Solna C och var med om den dramatisk upplevelse, Reinfeldt försökte värva min son, 8 månader:
[Image Can Not Be Found]
Anton lät sig dock inte påverkas av Reinfeldts smooth-talk utan tog fram sin Jolly Roger och visade vart skåpet ska stå =)
Hahahahaha, vilken lismande min av den så kallade statsministern. Bra där Anton! :upp:
//Andreas
March 11, 2003
obelix wrote: fick inte rösta...
mitt j**la leg hade gått ut... 😕 :banghead:
Jag gick hem och hämtade passet. Kunde inte svika PP idag. Så grymt härligt att få ge de etablerade partierna en näsknäpp!
Gick också över 9000 RAC idag. Vore kul om lite fler folk kunde hoppa på NH´s Seti-team.:(
5 Guest(s)