Vad har du gjort idag?|Page 22|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
sp_UserOfflineSmall Offline
421
August 28, 2007 - 5:18 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Rätt korkat svar måste jag säga. Du skämtar om mordbrand och kallar personen som inte håller med om att det är roligt för idiot...

//Andreas

Han kalla mig 14 före. :bgrin: Sn är även det en definitionsfråga om jag kallade honom idiot.

Idag har jag hunnit cykla till min praktik/jobb och byta bakrundsbild på datorn. Hört om burmans ur och guld kan värdera lite ädelstenar åt mig och sen skriva lite här.. Vad mer spännande kan hända idag?

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
422
August 28, 2007 - 11:29 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=FireCAT][quote=ilg@dd]Nyss jagat ikapp en av våra nya grannar för att ta tillbaks sonens cykel.
Nån som vet om cyklar är "allmäningar" i Irak? Typ att det bara är att ta en ifall ingen använder den för tillfället?
Jag gjorde iaf klart för den faen att så är det inte här i byn.

Haha you made my day. Tänk om någon filmat hade lugnt blivit favorit på Youtube...

Det var nog inte mycket att se, kunde möjligtvis ha blivit roande ifall han inte stannat när jag hann ifatt honom med bilen.
Blir till att ringa migrationverket och hyresvärden för att skälla sedan idag. Dom börjar ta sej större och större friheter för var dag nu dom där.

SD nästa?

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
423
August 28, 2007 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=ilg@dd][quote=FireCAT][quote=ilg@dd]Nyss jagat ikapp en av våra nya grannar för att ta tillbaks sonens cykel.
Nån som vet om cyklar är "allmäningar" i Irak? Typ att det bara är att ta en ifall ingen använder den för tillfället?

Haha you made my day. Tänk om någon filmat hade lugnt blivit favorit på Youtube...

Det var nog inte mycket att se, kunde möjligtvis ha blivit roande ifall han inte stannat när jag hann ifatt honom med bilen.
Blir till att ringa migrationverket och hyresvärden för att skälla sedan idag. Dom börjar ta sej större och större friheter för var dag nu dom där.

SD nästa?

Om problemen uppstog när nu dom kom, i detta fall irakier. Är man då främlingsfientlig när man vill ha sina saker i fred?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
424
August 28, 2007 - 11:46 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=ilg@dd][quote=FireCAT][quote=ilg@dd]Nyss jagat ikapp en av våra nya grannar för att ta tillbaks sonens cykel.

SD nästa?

Ett synnerligen misslyckat försök till att försöka vara rolig.
"Du vet uppenbarligen ingenting om" mej, Ljungaverk eller våra nya grannar, "varför inte bara knipa käft och lämna denna tråd?"

fisken wrote:
Om problemen uppstog när nu dom kom, i detta fall irakier. Är man då främlingsfientlig när man vill ha sina saker i fred?

Samma cykel blev stulen ifjol också, då antagligen av nån berusad Svensk ungdom.. Kan tala om att jag blev lika förbannad då också, fast då fanns ingen med handen i kakburken så att säga.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Dehman
Member
Medlem
425
August 28, 2007 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Dehman][quote=ilg@dd][quote=FireCAT][quote=ilg@dd]Nyss jagat ikapp en av våra nya grannar för att ta tillbaks sonens cykel.

SD nästa?

Du vet uppenbarligen ingenting om mej, Ljungaverk eller våra nya grannar, varför inte bara knipa käft och lämna denna tråd?

Så jag ska inte få berätta vad jag hittar på om dagarna?

Jag själv tyckte det var väldigt roligt. Vad spelar det för roll om snubben var från Irak, Sverige eller Grönland?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
426
August 28, 2007 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=ilg@dd][quote=Dehman][quote=ilg@dd]

SD nästa?

Du vet uppenbarligen ingenting om mej, Ljungaverk eller våra nya grannar, varför inte bara knipa käft och lämna denna tråd?

Jag själv tyckte det var väldigt roligt. Vad spelar det för roll om snubben var från Irak, Sverige eller Grönland?

Du känner möjligen inte igen tonen och större delen av texten i den frasen?
😛
Självklart har det betydelse varifrån tjuven kommer, i detta fall genom Migrationsverket. Det underlättar en hel del om man kan uppge bostadsort och ev. vad gärningsmannen heter i en polisanmälan.
Fast nu är fallet så att vi har ett telefonnummer att ringa ifall dom nya "grannarna" ställt till några problem.
Du har naturligtvis samma rätt att tycka och ha åsikter angående vad jag råkat ut för om dagarna, liksom jag har rätt till åsikter om Sveriges landslags insatser i fotboll.

*Edit*
För övrigt har jag svårt att uppskatta rekommendationer om vilket parti jag bör rösta på, jag står som kanske de flesta redan vet långt till vänster ideologiskt, och lär knappast börja rösta borgerligt p.g.a någon åsiktsförtryckare på NH insinuerar åt det hållet

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Avskum
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 18
427
August 28, 2007 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Arbetat hela långa dagen.
Efter dagens slut smakar det alltid lika gott med en iskall öl.:P

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
428
August 28, 2007 - 3:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=ilg@dd]Ett synnerligen misslyckat försök till att försöka vara rolig.

Kan ju vara så att ilg@dd helt enkelt tänkte på att kontakta de som har ansvaret för individen som stal cykeln ... På samma sätt som man hade kontaktat en unges föräldrar.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
429
August 28, 2007 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Dehman][quote=ilg@dd]Ett synnerligen misslyckat försök till att försöka vara rolig.

Kan ju vara så att ilg@dd helt enkelt tänkte på att kontakta de som har ansvaret för individen som stal cykeln ... På samma sätt som man hade kontaktat en unges föräldrar.

//Andreas

Kan berätta att dom på migrationsverket har en hel del bekymmer med dom nya "grannarna", jag hörde en djup suck i luren när jag ringde dom idag.
Saker som framkommit och en hel del som polisanmälts är , cykelstölder, langning av starksprit/vin/öl och även braj till 14-15 åringar, även prostitution och allmän högljuddhet på nätterna oavsett veckodagar. Nedskräpning är inte heller en ovanlig syn, dessa individer plockar med sej massa saker från ortens återvinningsstation, för att sedan slänga dom trasiga sakerna på marken utanför där dom bor. Även om man som utomstående kan man lägga märke till att i vissa portuppgångar bor det annorluna människor tack vare alla trasiga cyklar(rester), teveapparater, datordelar(Typ gamla 386'or), ligger även drösvis med trasiga kläder och plastkassar varstans.
Tydligen sover dessa "grannar" till framåt 11-12 på dagarna och lagar middag framöver 21-22 på kvällskröken. Efter middagen ramlar ungarna deras ut på gatan här utanför och tjoar och stimmar till efter 24.00.. Knivslagsmål har förekommit, och det var tydligen så att man stuvat in 2 shiamuslimer och 1 sunni i samma lägenhet.. Man behöver inte direkt vara professor för att räkna ut att det förr eller senare skulle hända. Kommer ihåg när man blandade Hutuer och Tutsier i Timrå för ett antal år sedan..
Man kan ju fråga sej vad för slags snillen som sitter och planerar på migrationsverket.
:cy:
Kanske man bara skall ringa på kommunkontoret och kryptiskt klaga på random Ljungaverksbo och anse sej själv ha betett sej pk?

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
430
August 28, 2007 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Packat inför flytten på fredag.

Dehman
Member
Medlem
431
August 28, 2007 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Käkat på donken för 8:e gången på 9 dagar 🙁

Sen har jag bowlat och kollat på fotboll.

FireCAT
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 113
432
August 28, 2007 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd: du har det inte lätt, inte ens i ödemarken får man lugn och ro. Förjävligt

Varför händer inget inom invandrarpolitiken i Sverige!? Är vi så jävla rädda att bli kallade rasister?

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
433
August 29, 2007 - 12:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Käkat på donken för 8:e gången på 9 dagar 🙁

Sen har jag bowlat och kollat på fotboll.

Äckel... kom igen det är inte ens gott.

En annan har precis kommit hem från kneget. Ska dock sticka o möta en kompis sanrt.

Cabal
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
434
August 29, 2007 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja vad har man gjort, jobbat lite och sen släpat hem paket från posten

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
435
August 29, 2007 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Gjort en stege på jobbet och nyssens varit på föräldramöte.

vdlight
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 156
436
August 29, 2007 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

FireCAT wrote: ilg@dd: du har det inte lätt, inte ens i ödemarken får man lugn och ro. Förjävligt

Varför händer inget inom invandrarpolitiken i Sverige!? Är vi så j**la rädda att bli kallade rasister?

Det är tyvärr så. Att minsta lilla man säger så uppfattas man som det, även om man i verkligheten är långt därifrån.

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
437
August 29, 2007 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Packat lite till... snart dags.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
438
August 29, 2007 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit på HiFi-klubbens katalogfest, kommit hem och upptäckt att det luktar bränt. Och vad var felkällan tror ni?

*trumvirvel* Mitt fyra dagar gamla Asus P5W DH Deluxe har kastat in hela jävla armen! :bgrin:

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
439
August 31, 2007 - 12:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Kört lite röjsåg, berättat och lyssnat på roliga historier och plockat bort virus i grabbens dator.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
440
August 31, 2007 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print

I veckan har jag varierat med wow och wii hemma hos polaren. Ikväll bär det av mot tjejen och ben and jerry's + film väntar.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 317
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL