November 22, 2001
wojt wrote: Juristprogrammet (där hade jag inte räknat med att komma in på allvar :bgrin: )
- Reserv 777, 96 antagna.Medie- och kommunikationsvetarprogrammet - PR, opinionsbildning & omvärld
- Står som reserv 61, 14 antagna.Socionomprogrammet
- Reserv 185, 82 antagna.Men det får bli den här kursen till hösten då, och någon till om det fortfarande går att söka..?
Sen ge järnet på högskoleprovet i höst.
:bok:
Jag tänkte iofs på intagningsbetyg 🙂
Jodå, det går att söka, jag skickade in ansökan till en VB .net kurs häromdan. Distans iofs, men det finns säkert diverse kurser med plats över.
April 24, 2007
wojt wrote: Kommit fram till att gud hatar min generation (90-talister). Några jobb går fan inte att hitta. Och idag fick jag besked om att jag inte kommer in på några av mina sökta högskoleutbildningar, förutom en kurs... (Statsvetenskapens grunder).
Blir så j**la sur på intagningssystemet också. Några lämplighetstest kommer inte på fråga. Det räcker att du är en plugghäst, som besitter absolut noll kompetens inom alla områden som rör utbildningen. Bara det att du kan lagra information i hjärnan likt en hårddisk och sedan skriva ner det på ett prov.
Håller med, skolan är verkligen inte en rättvis.
August 13, 2004
Delph1 wrote: Det är inte för sent att göra efteranmälan till andra ställen.
//Andreas
Hm, får titta på möjligheterna.
Json_81 wrote: Jag tänkte iofs på intagningsbetyg 🙂
Jodå, det går att söka, jag skickade in ansökan till en VB .net kurs häromdan. Distans iofs, men det finns säkert diverse kurser med plats över.
Aha, det vet jag inget om faktiskt. Men mitt snitt var 15.36, så någon som är duktig på matte kan säkert räkna ut det.
September 27, 2005
wojt wrote:
Blir så j**la sur på intagningssystemet också. Några lämplighetstest kommer inte på fråga. Det räcker att du är en plugghäst, som besitter absolut noll kompetens inom alla områden som rör utbildningen. Bara det att du kan lagra information i hjärnan likt en hårddisk och sedan skriva ner det på ett prov.
Du säger du inte vill lagra information som en hårddisk, och så söker du juristprogrammet? Lite motsägelsefullt enligt mig 😉
Du skulle blivit musiker, där går de enbart på tester!
August 13, 2004
ojdå wrote: Du säger du inte vill lagra information som en hårddisk, och så söker du juristprogrammet? Lite motsägelsefullt enligt mig 😉
Du skulle blivit musiker, där går de enbart på tester!
Hehe, som sagt, hade knappast räknat med att komma in där. Satt väl och drömde lite bara när jag gjorde anmälningen. En latmask som jag själv hade nog inte pallat jurist. :
Hade nog inte kvalificerat för några musikertester heller. :bgrin:
December 6, 2006
Har dom senaste ~2 veckorna varit ute i stugan för jämnan då farsan haft semester.. så kunde likaväl tillbringa dagarna där efter jobben då det grillas en del samt annan god mat tillagas.
Är så jäkla glad att slippa laga mat.. det värsta jag vet.
På tal om mat.. undrar om något är fel när man gått ner ~7 kg på några veckor.. inte okej ? Jag må ha ett väldigt fysiskt jobb men ändå.. äter och fikar flera gånger om dagen.
Magen gick åt helvete helt och hållet för 1 ½ vecka sedan med eftereffekterna att man knappt kan äta mat längre.. vet inte vad som hänt ?
Well.. skriver jag ingenting på några veckor ligger jag väl på sjukan eller är död.. fan vet jag.. inte orkat bry mig om så mycket på sistone.. lite psykiskt & fysiskt dåligt här nu.. går både upp och ner.
Men vad har hänt mer idag.. inte särskilt mycket. Vaknade upp ute på landet till en molning himmel och relativt trist väder i helhet. Tog och diskade en veckas disk, tvättade sängkläder och lite annat som behövde göras.
Tog sedan och åkte hem till lägenheten.. plockade fram kassler som fick bli dagens middag tillsammans med ris & sås, blev lite över som får bli måndagens lunch.
Resten av kvällen tar jag nog och gör lite gratisjobb ute på landet.. skulle egentligen haft film ikväll men.. ja det gick som alla andra planeringar man försöker göra. 🙁 Så får dränka mina sorger i lite arbete..
Ja just det.. var på Johan Falk: G.S.I igårkväll i Jönköping.. klart en bra film men lite seg när dom tjatar lite väl mycket. 3 av 5 fyrar får den..
Ganska kul att dom varit och spelat in bara några sekunders gångavstånd från där man bodde innan.. där dom griper "köparen" i början på resturang Tilda´s. 🙂
October 22, 2002
Mean Machine wrote: Blivit av med höger framskärmbreddare på Peugeoten... Vem fan som nu skulle ha nytta av den.
En som saknar sin höger skärmbreddare! 😉 Surt att sno såna saker. Du har inte tappat den i farten då? Mina breddare på Golf GTI jag hade tenderade att lossna pga att plåten blev mör bakom.
OnT
Hjälpt en kompis att flytta. Har fan aldrig sett någon ha så mkt saker i ett förråd och i en etta på 55kvadrat. Fyllde lastbilen och då var det saker ungefär 1,5m högt över hela flaket.
Nu ska jag hälla upp min hemmagjorda rabarbersaft på flaska och in med dom i frysen.
February 12, 2003
fisken wrote: En som saknar sin höger skärmbreddare! 😉 Surt att sno såna saker. Du har inte tappat den i farten då? Mina breddare på Golf GTI jag hade tenderade att lossna pga att plåten blev mör bakom.
OnT
Hjälpt en kompis att flytta. Har fan aldrig sett någon ha så mkt saker i ett förråd och i en etta på 55kvadrat. Fyllde lastbilen och då var det saker ungefär 1,5m högt över hela flaket.Nu ska jag hälla upp min hemmagjorda rabarbersaft på flaska och in med dom i frysen.
Mja, den har iofs suttit lite halvdassigt tidigare, men jag satte fast den bättre för inte allt för länge sen (köpte fyra plastpluggar á 12:-...), men plåten är klockren bakom. Är rätt säker på att den satt fast idag innan jag åkte iväg till ICA Maxi.
December 6, 2006
Delph1 wrote: Hög ämnesomsättning brukar man inte gå ner så våldsamt i vikt av, mest att man har svårare att gå upp i vikt.
Silka minnen det kommer upp med den meningen.. påminner om kosttillskottstråden vi hade för ett tag sedan 😉
Well.. vi får väl se vad som händer.. vet inte om jag har orken att gå till sjukan för att bara få höra att man är hypokondriker alternativt en remiss till en läkare om 1 år 🙂
OnT:
Vaknat, ätit frukost.. och är nu hemma i lägenheten igen. Slappat lite framför datorn.. handlat lite potatis & tomater som får bli dagens lunch / middag tillsammans med fläskfilé & sås.
Resten av dagen.. ja har ingen aning vad som händer.. socialt känner man sig ganska död nu. :bok:
September 27, 2005
Suttit och plinkat lite på el-basen. Hade ju varit kul att ta tag i det och lära sig spela riktigt någon gång. Ganska stolt att jag fick den stämd iaf, så lite gehör har jag nog! :p
Sen blev det ett avsnitt top-gear också. Nu tror jag att jag skall fortsätta min Starcraft revival!
3 Guest(s)