Vad har du gjort idag?|Page 235|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 553
sp_UserOfflineSmall Offline
4681
July 14, 2009 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

-Fått reda på att bilen jag skulle köpa har blivit såld...
-Gått en mil
-Blivit tillsagd på jobbet att jag inte längre får ta med filmer/serier att titta på där 🙁
-Påbörjat nytt sökande av bil.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
4682
July 14, 2009 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

MakubeX wrote:
-Blivit tillsagd på jobbet att jag inte längre får ta med filmer/serier att titta på där 🙁

Taskigt av dem att du ska behöva jobba på jobbet :p

Någon form av service/jour/liknande?

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
4683
July 14, 2009 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Taskigt av dem att du ska behöva jobba på jobbet :p

Någon form av service/jour/liknande?

Jobbar för norska HP-Supporten och nu på sommaren så är det ganska mycket dötid. Ringer sitter kanske i telefon 2h/dag av 8h jag jobbar.. 6h 'ledig' tid och nu vettitusan vad man ska göra, ser redan ut som en halvdöd person. :<

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
4684
July 14, 2009 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

MakubeX wrote: Jobbar för norska HP-Supporten och nu på sommaren så är det ganska mycket dötid. Ringer sitter kanske i telefon 2h/dag av 8h jag jobbar.. 6h 'ledig' tid och nu vettitusan vad man ska göra, ser redan ut som en halvdöd person. :<

Segt att inte få kolla på film/serier då. Fråga om lov och förklara hur du kan sköta ditt jobb minst lika bra... Kanske chefen visar en mjukare sida då? 🙂

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
4685
July 14, 2009 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Segt att inte få kolla på film/serier då. Fråga om lov och förklara hur du kan sköta ditt jobb minst lika bra... Kanske chefen visar en mjukare sida då? 🙂

Saken är ju att det är min chef som har fått order av IT-avdelningen som vägrar detta... Han tycker vi kan få se på film/serier utan problem för han har kollat upp så vi kan sköta det.

IT-avdelningen whinar över riskfaktorn som finns för virus och dylikt när man kopplar in eget USB-minne, dom tror att man inte vet något här i världen om datorer tyvärr. :<

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
4686
July 14, 2009 - 10:11 pm
sp_Permalink sp_Print

MakubeX wrote: Saken är ju att det är min chef som har fått order av IT-avdelningen som vägrar detta... Han tycker vi kan få se på film/serier utan problem för han har kollat upp så vi kan sköta det.

IT-avdelningen whinar över riskfaktorn som finns för virus och dylikt när man kopplar in eget USB-minne, dom tror att man inte vet något här i världen om datorer tyvärr. :<

Virus fobin är stundtals extrem. 😮

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
4687
July 14, 2009 - 11:22 pm
sp_Permalink sp_Print

MakubeX wrote: Saken är ju att det är min chef som har fått order av IT-avdelningen som vägrar detta... Han tycker vi kan få se på film/serier utan problem för han har kollat upp så vi kan sköta det.

Du kan vara lugn, vänta två veckor tills alla ska förbereda skolstarten igen, då behöver du inte fundera över filmtittande längre.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
4688
July 15, 2009 - 6:03 am
sp_Permalink sp_Print

Trist, och så sitter säkerligen de som jobbar där o både ser på film o spelar spel :p

M-Speed
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 39
4689
July 15, 2009 - 6:40 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kan förstå IT Avdelningens oro, för det ligger ju i sakens natur att folk som sitter på datorsupport inte kan något om datorer, i varje fall i 99% av dem som jobbar där 🙂

OnT:
Var igår på Folkracefestivalen på Gotland dag 1.
Oj oj vilken tävling 😀
Och bilarna ska vi inte tala om 😀 Vill man höra skönsjungande motorer så ska man gå på folkrace, Rallycross kan slänga sig i väggen!

Idag blir det att slappa för att orka med morgondagens festivaldag 2.

Jonas Klar
Member
Medlem
4690
July 15, 2009 - 1:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit iväg och kollat på ovan nämnda Mitsubishi FTO GPX, blivit avrådd av Mitsubishi i Sätra att köpa den (de hade ingen aning om att det fanns en FTO, men de visste uppenbarligen att det var mycket problem med dem), varit till AMD och lämnat ett paket och roat mig med att köra runt kors och tvärs runt Spånga och Kista.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
4691
July 15, 2009 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag och farsan började bygga en solvärmefångare för luft idag, kom ganska långt med en liten prototyp. Blir till att göra klart den nu någon dag och sen vänta på bättre väder. 🙂
Kolla även på ett kylskåp efter lämplig solfångare för vatten, hittade en kondensor på ett av dem som inte kan bli bättre för ändamålet. Blir till att prova med den nästa gång. Jävliga är väl det att det är en massa gas kvar i det.
Fungerar det bra så blir det nog någon styrning med en microprocessor. Kanske ska lägga upp det som ett projekt här..? Mja...

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
4692
July 15, 2009 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;
Om 2 veckor går jag på semester. 🙂

Json_81;
Dom sitter i gångarna och snackar skit med folk och blockerar "icke-relaterade" arbetssidor.

T:
Jobbat.
Upptäckt att mor min har förstört min Ipod.
Gymmat och upptäckt hur jobbigt det är att inte lyssna på sin egen musik när man tränar, fick ju nästan panik över musiken där. 🙁

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
4693
July 15, 2009 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

förhoppningvis gått på semester på riktigt idag.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
4694
July 15, 2009 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Hjälpt en kompis köra hem material till hans trall. Efter det åkte jag och tjejen och plockade jordgubbar. Blev 20 liter.

Svängde förbi mina föräldrar på vägen hem för en kopp te. Efter de blev det mat hos tjejens pappa.

Nu är vi precis klara med att kokat jordgubbssylt och frysa in jordgubbar. Mmmmm, jordgubbskräm i vinter!

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
4695
July 15, 2009 - 9:39 pm
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: Hjälpt en kompis köra hem material till hans trall. Efter det åkte jag och tjejen och plockade jordgubbar. Blev 20 liter.

Svängde förbi mina föräldrar på vägen hem för en kopp te. Efter de blev det mat hos tjejens pappa.

Nu är vi precis klara med att kokat jordgubbssylt och frysa in jordgubbar. Mmmmm, jordgubbskräm i vinter!

Ez

[Image Can Not Be Found]

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
4696
July 15, 2009 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Ez

[Image Can Not Be Found]

Du har aldrig kokat din egen kräm på äkta råvaror va?!?

Pulverkräm vs. riktigt kokad kräm är ju som att jämnföra äpplen och päron...

Jonas Klar
Member
Medlem
4697
July 16, 2009 - 2:19 am
sp_Permalink sp_Print

Fått igenom en låneansökan sånär som på ett arbetsintyg. Får se om det blir en FTO GPX eller inte. 🙂

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
4698
July 16, 2009 - 7:59 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Fått igenom en låneansökan sånär som på ett arbetsintyg. Får se om det blir en FTO GPX eller inte. 🙂

Är det den på blocket du kollar på?

Vägde inte så mycket för att vara en sexa i, men lite mer pulver hade inte skadat.

Jonas Klar
Member
Medlem
4699
July 16, 2009 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Är det den på blocket du kollar på?

Vägde inte så mycket för att vara en sexa i, men lite mer pulver hade inte skadat.

Tror inte man vill ha mer krut än så med framhjulsdrift.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
4700
July 16, 2009 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: Du har aldrig kokat din egen kräm på äkta råvaror va?!?

Pulverkräm vs. riktigt kokad kräm är ju som att jämnföra äpplen och päron...

Mer som att jämföra äpplen och potatis....;)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 259
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL