August 29, 2004
Json_81 wrote: Taskigt av dem att du ska behöva jobba på jobbet :p
Någon form av service/jour/liknande?
Jobbar för norska HP-Supporten och nu på sommaren så är det ganska mycket dötid. Ringer sitter kanske i telefon 2h/dag av 8h jag jobbar.. 6h 'ledig' tid och nu vettitusan vad man ska göra, ser redan ut som en halvdöd person. :<
April 24, 2007
MakubeX wrote: Jobbar för norska HP-Supporten och nu på sommaren så är det ganska mycket dötid. Ringer sitter kanske i telefon 2h/dag av 8h jag jobbar.. 6h 'ledig' tid och nu vettitusan vad man ska göra, ser redan ut som en halvdöd person. :<
Segt att inte få kolla på film/serier då. Fråga om lov och förklara hur du kan sköta ditt jobb minst lika bra... Kanske chefen visar en mjukare sida då? 🙂
August 29, 2004
Shikar wrote: Segt att inte få kolla på film/serier då. Fråga om lov och förklara hur du kan sköta ditt jobb minst lika bra... Kanske chefen visar en mjukare sida då? 🙂
Saken är ju att det är min chef som har fått order av IT-avdelningen som vägrar detta... Han tycker vi kan få se på film/serier utan problem för han har kollat upp så vi kan sköta det.
IT-avdelningen whinar över riskfaktorn som finns för virus och dylikt när man kopplar in eget USB-minne, dom tror att man inte vet något här i världen om datorer tyvärr. :<
April 24, 2007
MakubeX wrote: Saken är ju att det är min chef som har fått order av IT-avdelningen som vägrar detta... Han tycker vi kan få se på film/serier utan problem för han har kollat upp så vi kan sköta det.
IT-avdelningen whinar över riskfaktorn som finns för virus och dylikt när man kopplar in eget USB-minne, dom tror att man inte vet något här i världen om datorer tyvärr. :<
Virus fobin är stundtals extrem. 😮
February 12, 2003
MakubeX wrote: Saken är ju att det är min chef som har fått order av IT-avdelningen som vägrar detta... Han tycker vi kan få se på film/serier utan problem för han har kollat upp så vi kan sköta det.
Du kan vara lugn, vänta två veckor tills alla ska förbereda skolstarten igen, då behöver du inte fundera över filmtittande längre.
November 22, 2001
Trist, och så sitter säkerligen de som jobbar där o både ser på film o spelar spel :p
January 6, 2006
Jag kan förstå IT Avdelningens oro, för det ligger ju i sakens natur att folk som sitter på datorsupport inte kan något om datorer, i varje fall i 99% av dem som jobbar där 🙂
OnT:
Var igår på Folkracefestivalen på Gotland dag 1.
Oj oj vilken tävling 😀
Och bilarna ska vi inte tala om 😀 Vill man höra skönsjungande motorer så ska man gå på folkrace, Rallycross kan slänga sig i väggen!
Idag blir det att slappa för att orka med morgondagens festivaldag 2.
February 12, 2003
Varit iväg och kollat på ovan nämnda Mitsubishi FTO GPX, blivit avrådd av Mitsubishi i Sätra att köpa den (de hade ingen aning om att det fanns en FTO, men de visste uppenbarligen att det var mycket problem med dem), varit till AMD och lämnat ett paket och roat mig med att köra runt kors och tvärs runt Spånga och Kista.
March 14, 2001
Jag och farsan började bygga en solvärmefångare för luft idag, kom ganska långt med en liten prototyp. Blir till att göra klart den nu någon dag och sen vänta på bättre väder. 🙂
Kolla även på ett kylskåp efter lämplig solfångare för vatten, hittade en kondensor på ett av dem som inte kan bli bättre för ändamålet. Blir till att prova med den nästa gång. Jävliga är väl det att det är en massa gas kvar i det.
Fungerar det bra så blir det nog någon styrning med en microprocessor. Kanske ska lägga upp det som ett projekt här..? Mja...
August 29, 2004
Mean Machine;
Om 2 veckor går jag på semester. 🙂
Json_81;
Dom sitter i gångarna och snackar skit med folk och blockerar "icke-relaterade" arbetssidor.
T:
Jobbat.
Upptäckt att mor min har förstört min Ipod.
Gymmat och upptäckt hur jobbigt det är att inte lyssna på sin egen musik när man tränar, fick ju nästan panik över musiken där. 🙁
October 22, 2002
Hjälpt en kompis köra hem material till hans trall. Efter det åkte jag och tjejen och plockade jordgubbar. Blev 20 liter.
Svängde förbi mina föräldrar på vägen hem för en kopp te. Efter de blev det mat hos tjejens pappa.
Nu är vi precis klara med att kokat jordgubbssylt och frysa in jordgubbar. Mmmmm, jordgubbskräm i vinter!
March 10, 2002
fisken wrote: Hjälpt en kompis köra hem material till hans trall. Efter det åkte jag och tjejen och plockade jordgubbar. Blev 20 liter.
Svängde förbi mina föräldrar på vägen hem för en kopp te. Efter de blev det mat hos tjejens pappa.
Nu är vi precis klara med att kokat jordgubbssylt och frysa in jordgubbar. Mmmmm, jordgubbskräm i vinter!
Ez
[Image Can Not Be Found]
2 Guest(s)