January 7, 2006
Mean Machine wrote: Varit i skolan och blivit "hotad" av ens kille... Inte för att jag förstår hur jag på något sätt skulle vara ett hot eller så, men det blev jag ändå. 😉
Om man blir hotad finns det bara en vettig sak att göra: Skrevspark, rak vänster, rak höger, vänster armbåge, höger armbåge, knä i solar plexus, knä i solar plexus. Den kombinationen övade jag på en del igår, jag tror att den funkar ganska bra
(görs på egen risk 😉 )
Och jag tror att han var avundsjuk för att du har skäggväxt som troligtvis får ilg@dd att se ut som en femåring. 🙂
March 10, 2002
hULt0 wrote: [quote=Mean Machine]Varit i skolan och blivit "hotad" av ens kille... Inte för att jag förstår hur jag på något sätt skulle vara ett hot eller så, men det blev jag ändå. 😉
Om man blir hotad finns det bara en vettig sak att göra: Skrevspark, rak vänster, rak höger, vänster armbåge, höger armbåge, knä i solar plexus, knä i solar plexus. Den kombinationen övade jag på en del igår, jag tror att den funkar ganska bra
Inte vettigt att börja slåss för att man blir hotad. Sen var slår du slagen? Inte många som står raka raka i ryggen efter en skrevspark. Vi fick lära oss en annan kombination iaf.
Aja on-topic, idag har jag missat tåget 🙁
Körde till station, när tåget kom upptäckte jag att jag glömt tågkortet. Blev till att köra hem igen. Kör tillbaka en halvtimme senare för att ta nästa tåg, hittar ingen parkering så får parkera 500m bort och missar även detta tåg. 🙁
hULt0 wrote: [quote=Mean Machine]Varit i skolan och blivit "hotad" av ens kille... Inte för att jag förstår hur jag på något sätt skulle vara ett hot eller så, men det blev jag ändå. 😉
(görs på egen risk 😉 )
Och jag tror att han var avundsjuk för att du har skäggväxt som troligtvis får ilg@dd att se ut som en femåring. 🙂
Hmm, så gubben får agera referensmaterial åt en pojkvasker på gamla dar..
:cy:
Det är ju tur att du har din vilda fantasi kvar förresten, det blir annat när du blir gammal och vis.
Ontopic:
Själv har jag praktiserat kontrollerad skogsbrand idag.
😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
(görs på egen risk 😉 )
Well, han tyckte att jag raggade på hans tjej, visst... Problemet är att jag inte gör det, och det allra bästa var att han hotade över internet. Inte direkt så jag känner mig hotad på allvar, eller ens lite, har mest kul åt hur blåst han är.
Slåss gör jag inte heller, om vi ska vara sådana.
Känt en smula oro i skogen idag.. Vi har björn på området där vi jobbar, troligtvis en hona med unge.
😕
Hittade en håla med ganska färsk björnskit igår som hade kommit dit någon gång mellan fredag förra veckan och igår morse.
(Upplysningsvis så skiter björnen sällan och aldrig på plan mark, utan hittar någon grop eller håligt att skita i.)
Idag onsdag var det mera skit där..
Kanske dags att prata om högre lön i form av risktillägg? (Syns ganska dåligt ser jag, hade bara mobilkameran med mej.)
Fanns lite till färskt också, björnen hade för ovanlighetens skull bommat hålet också.
🙂
Kanske ska berätta om jobbet också, började i skogen för några veckor sedan med att hjälpa till på en återställning av ett "storhemman" från 1800-talet som brändes ner av skogsbolaget i slutet på 1960-talet. Hemmanet tillhörde den sk. Marktjärnskungen Henriq Jonsson.
Ett 50-tal husgrunder och stenrösen som skall röjjas fram, hemmanet blev kulturmärkt ifjol.
Här en bild på en ganska grov tall som fällts. (Kolla snusburken)
Bränner en hel del ris och annat rat som skall bort.
På fredag ska vi visst få främmande av några höjdare från länsmuseet, som skall kolla bland annat hålet som björnen skitit i.. Det är visst någon slags brunn antas det.
Artikel om "Marktjärnskungen".
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 7, 2006
ilg@dd wrote: Hmm, så gubben får agera referensmaterial åt en pojkvasker på gamla dar..
Det är ju tur att du har din vilda fantasi kvar förresten, det blir annat när du blir gammal och vis.
Jag är helt säker på att du slåss som en riktig bamsing till björn 😉
Ja, det brukar vara så att folk faller ihop efter en skrevspark. Jag räknade bara upp en kombination som körts på träning; i verkliga livet är det nog bättre att sparka och sedan knäa.
Och du får gärna berätta på vilket sätt jag skulle ha vild fantasi. Jag har aldrig sagt att jag skulle agera så, jag brukar inte gå runt med inställningen att jag ska vara beredd att slåss. Men lita på mig, jag blir bättre hela tiden. Än så länge har jag för övrigt bara övat att ta mig ur strypgrepp och parera rallarsving/väldigt basic knivhugg. Därmed inte sagt att jag skulle vara så kaxig i ett slagsmål 😉
Edit: Har tränat idag. Idag var det strypningar bakifrån 🙂
hULt0 wrote: [quote=ilg@dd]Hmm, så gubben får agera referensmaterial åt en pojkvasker på gamla dar..
Jag är helt säker på att du slåss som en riktig bamsing till björn 😉
Ja, det brukar vara så att folk faller ihop efter en skrevspark. Jag räknade bara upp en kombination som körts på träning; i verkliga livet är det nog bättre att sparka och sedan knäa.
Och du får gärna berätta på vilket sätt jag skulle ha vild fantasi. Jag har aldrig sagt att jag skulle agera så, jag brukar inte gå runt med inställningen att jag ska vara beredd att slåss. Men lita på mig, jag blir bättre hela tiden. Än så länge har jag för övrigt bara övat att ta mig ur strypgrepp och parera rallarsving/väldigt basic knivhugg. Därmed inte sagt att jag skulle vara så kaxig i ett slagsmål 😉
Edit: Har tränat idag. Idag var det strypningar bakifrån 🙂
🙂
I verkliga livet finns inte filmslagsmål och själv undviker jag allt vad våld innebär så långt det går.
Tror jag ofrivilligt hamnat i slagsmål typ 2 ggr under hela min vilda ungdom. Det brukar oftast räcka med en eller två rejäla örfilar sen brukar det lugna ner sej.
Att påstå att jag är en jäkel eller en sopa på att slåss är inget jag diskuterar, det får var en och som lyckas reta upp mej rejält se vid aktuellt tillfälle.(Jag har väääldigt lång stubin.) Ofast kan man använda talförmågan för att lösa ev. oenigheter, vilket är att föredra.
January 13, 2003
ilg@dd wrote: blabla björnskit och skogsbrand.
Fälla träd är så himla kul! Den veckan vi var på sån kurs på byggprogramet var lätt roligaste veckan under hela gymnasietiden. Och satan vad jobbigt det var. -10 till -15c och man kunde bara ha på sig t-shirt och sommarjacka och man blev genomsvettig ändå. 😛
Edit: ontopic, idag har jag snackat med facket. De får höra så jäkla mycket om alla möjliga lagar, avtal osv som tyskarna på citytunnlen bryter mot (och givetvis är det tyskarna som styr bygget, känns ofta som 40-talets tyskland)
August 22, 2007
hULt0 wrote: [quote=Dehman]Lär dig något riktigt istället, som du har nytta av. 🙂
Du får gärna berätta vad som skulle vara fel med Krav Maga. Det är ruskigt roligt, och bättre självförsvar i förhållande till tiden som det tar att lära sig tror jag är svårt att hitta 😉
FEL som vanligt hulto.. En pistol är svaret
August 22, 2007
hULt0 wrote: [quote=FireCAT]FEL som vanligt hulto.. En pistol är svaret
Man lär sig att slåss mot såna också 😉
Grejen med pistoler är att man sällan har en med sig, dessutom hjälper den inte om någon försöker slå en.
Jaha så du äger en pistol och har sällan med den? Så en pistol hjälper inte om någon fösöker slå en..
VAD HAR DU RÖKT!??!?!?!??!??!?!?
March 10, 2002
hULt0 wrote: [quote=Dehman]Lär dig något riktigt istället, som du har nytta av. 🙂
Du får gärna berätta vad som skulle vara fel med Krav Maga. Det är ruskigt roligt, och bättre självförsvar i förhållande till tiden som det tar att lära sig tror jag är svårt att hitta 😉
Känner du dig hotad atm så du måste lära dig något snabbt? ;P
http://www.dailymotion.com/popular/Knife/video/xdpnw_military-systems-vs-mma-part-1_sport
Stämmer ganska bra imo.
January 7, 2006
FireCAT wrote: Jaha så du äger en pistol och har sällan med den? Så en pistol hjälper inte om någon fösöker slå en..
VAD HAR DU RÖKT!??!?!?!??!??!?!?
Berätta gärna vart jag har skrivit att jag äger en pistol.
Du får också gärna berätta vad som går snabbast och verkar vettigast:
1. Att parera ett slag samtidigt som man slår tillbaka
2. Bli slagen, gärna flera gånger, och, om det är möjligt, skjuta killen som slått en när han redan slått klart.
Jag vet verkligen inte om jag orkar skriva saker till dig. Du verkar seriöst inte kunna läsa ett inlägg. Du är dessutom ovanligt ironisk med tanke på att du totalt missförstår allt, även det som är så övertydligt att man mår illa.
3 Guest(s)