Vad har du gjort idag?|Page 244|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 553
sp_UserOfflineSmall Offline
4861
August 13, 2009 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Det var på tiden! wink
Har du satt upp några datum för dina mål?
<100kg fixar du lätt om du fortsätter röra dig lika mycket.

Först tänkte jag vid Jul, då ska jag va klar men sedan efter dagens vägning och insåg att jag bara har 24.6kg kvar så ge mig 3månader så fixar jag detta.

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
4862
August 14, 2009 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

Jobbar och sliter.. en veckas semester sa bara poff så nu är en veckas arbete efter semestern färdigt.

I helgen blir det 50 års fäst, på söndag får jag se.. proppmätt på kebabtallrik nu så orken att skriva = 0.[/list]

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
4863
August 14, 2009 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Första jobbveckan efter semestern klar, känns hemskt, inte att den är klar utan att jag börjat jobbat.

Krånglat lite med internetuppkopplingen. Fick bara ut 0.5/0.5 ungefär, efter lite grejsande med modem och router samt ett mail till ISPn hoppa allt igång bara sådär. Ingen aning vad felet var, men nu fungerar det. 🙂

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
4864
August 14, 2009 - 12:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Jagat Siba igen. Fått klart att de fixar fram en HTC Hero till mig.
Dock med 2 veckors leveranstid.

Tycker trots allt att de hanterat situationen bra, deras service-ställe däremot...

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
4865
August 14, 2009 - 12:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Första jobbveckan efter semestern klar, känns hemskt, inte att den är klar utan att jag börjat jobbat.

Krånglat lite med internetuppkopplingen. Fick bara ut 0.5/0.5 ungefär, efter lite grejsande med modem och router samt ett mail till ISPn hoppa allt igång bara sådär. Ingen aning vad felet var, men nu fungerar det. 🙂

Welcome to my world.

Gjort idag:
-Skjutsat lillebror till färjan
-Sovit igen

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
4866
August 14, 2009 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du problem ofta? Vilken leverantör då?

Första gången jag upplever några problem alls med nuvarande ISPn ((en lokal) om det nu var deras fel) de fyra år jag använt dem.

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
4867
August 14, 2009 - 3:06 pm
sp_Permalink sp_Print

-Ordnat lins vätska.
-Powerwalkat 8km.

Tror nog jag håller mig till 8km nu, det känns bäst så, för både kropp & själ.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
4868
August 14, 2009 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Slutat vara singel... 🙂

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
4869
August 14, 2009 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbat, kört hem från jobbet, vilket tog dubbelt så lång tid som vanligt.

"Bilkö" med 50 bilar och mig längst bak, vem har täten? En jävla traktor. Tar honom 1 mil innan han fattar att köra åt sidan. Vad dyker upp efter 5km? En traktor! Hoppas snart det blir skottpengar på de jävla idioterna.

Edit: Har tränat och spelat tennis med, snart födelsedagsfest som man måste lämna tidigt p.g.a. jobb 05:45 imorgon 🙁

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
4870
August 14, 2009 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote:
"Bilkö" med 50 bilar och mig längst bak, vem har täten? En j**la traktor. Tar honom 1 mil innan han fattar att köra åt sidan. Vad dyker upp efter 5km? En traktor! Hoppas snart det blir skottpengar på de j**la idioterna.

Hahahahaha :upp: :)R

Sånt där är så underbart... en riksväg går utanför mitt ena jobb som vi måste korsa varje dag med mycket trafik på med våra stoooora tunga traktorer.. och att skapa kö bakom sig är en riktigt skön känsla. :bgrin:

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
4871
August 14, 2009 - 5:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har jobbat och handlat lite gott inför helgen. Kommer inte göra ett shit under hela lördag eller söndag.

MakubeX wrote: Först tänkte jag vid Jul, då ska jag va klar men sedan efter dagens vägning och insåg att jag bara har 24.6kg kvar så ge mig 3månader så fixar jag detta.

Jag skulle faktiskt nästa tipsa dig om att inte gå ner alltför fort, det kan ha lite taskiga sidoeffekter, gallsten och lite annat om du har otur. Kroppen måste hinna vänja sig helt enkelt.

//Andreas

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
4872
August 14, 2009 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Jag skulle faktiskt nästa tipsa dig om att inte gå ner alltför fort, det kan ha lite taskiga sidoeffekter, gallsten och lite annat om du har otur. Kroppen måste hinna vänja sig helt enkelt.

//Andreas

Så sant så, Delph1.

Jag kommer ivf köra på som 'vanligt'. Märker jag att jag mår illa på ett mer ovanligt sätt så kommer jag ta en paus, uppsöka en läkare och berätta tillståndet och gå vidare därifrån, förstår gott och väl att kroppen måste hinna vänja sig med viktnedgången men jag kommer inte ligga på 5kg/veckan längre utan mer, runda 3.5-4kg ungefärligt, om ens så mycket, men det märker vi som sagt. 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
4873
August 14, 2009 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Skitbra, du har verkligen 100% helt rätt inställning 🙂

//Andreas

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
4874
August 14, 2009 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Bytt hjullager på Caddyn, finns helt klart roligare saker att göra en fredag.

Tittat på bilar, sitter nu i valet och kvalet vad det kommer bli. V50 D5, Audi A4 Avant Quattro 3,0 TDI eller en A6 Quattro 3,0 TDI. Blir att minska ner bilparken till en bil istället för tre stycken.

En ruggig fin A4 gick ur händerna för mig i början av denna vecka. Kom ut på blocket på torsdags eftermiddag. Jobbade då natt så hade ej tid att åka och kolla på den då. Tänkte om jag skulle ta vägen över Sthlm på fredagen när jag och tjejen åkte ner till GBG och Madonna men tänkte att bilen är nog kvar. Ringer på måndag kl 9 och hör mig för. Bilen är såld. Skit också! Rätt peng, rätt motor, rätt färg, rätt inredning osv osv.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
4875
August 15, 2009 - 8:26 am
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Slutat vara singel... 🙂

DiDi ? 😉

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
4876
August 15, 2009 - 9:06 am
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: Bytt hjullager på Caddyn, finns helt klart roligare saker att göra en fredag.

Tittat på bilar, sitter nu i valet och kvalet vad det kommer bli. V50 D5, Audi A4 Avant Quattro 3,0 TDI eller en A6 Quattro 3,0 TDI. Blir att minska ner bilparken till en bil istället för tre stycken.

En ruggig fin A4 gick ur händerna för mig i början av denna vecka. Kom ut på blocket på torsdags eftermiddag. Jobbade då natt så hade ej tid att åka och kolla på den då. Tänkte om jag skulle ta vägen över Sthlm på fredagen när jag och tjejen åkte ner till GBG och Madonna men tänkte att bilen är nog kvar. Ringer på måndag kl 9 och hör mig för. Bilen är såld. Skit också! Rätt peng, rätt motor, rätt färg, rätt inredning osv osv.

Ska du göra dig av med Imprezan också?

Surt det där, men det kommer fler. Jobbiga är ju att man alltid jämnför med den som hann bli såld innan.

alrik
Member
Medlem
4877
August 15, 2009 - 10:37 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Ska du göra dig av med Imprezan också?

Surt det där, men det kommer fler. Jobbiga är ju att man alltid jämnför med den som hann bli såld innan.

Planen är så iaf. Jag har ruggigt svårt att försvara bilen rent ekonomiskt för mig själv längre. Kostar trots allt 35-45k per år om man ska bruka den som man ska dvs. köra bana, konbana och flänga runt. Svårt att ta den summan för knappa 700-900mil per år. Dessutom ha en bil i garaget 330 dagar per år.

Har jag nog tappat intresset lite också, finns mer i livet att göra. 🙂 Sen finns det flyg ner till "gröna helvetet" och hyra en banklar bil för en skapligt vettig peng.

EDIT:
EDIT:
Tips på mysiga dieselbilar mellan 200-300k med ca: 200hk, trevliga att köra och är trevlig invändigt. BMW känns sådär, har iofs inte suttit i någon ny modell men tycker att fram till 2004 ser 3-serien ut som skit invändigt.

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
4878
August 15, 2009 - 3:37 pm
sp_Permalink sp_Print

-Legat i sängen hela dagen för det har regnat och man har bara slappat.

Skall;
Hämta syster på jobbet och gå på gymmet i samma veva.

Andreas Galistel
Member
Medlem
4879
August 16, 2009 - 6:59 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat, bokat tvättid, ska städa nu.

fisken wrote: ... för knappa 700-900mil per år. ....

Jag trodde det var din årsinkomst först och satte rejält i halsen 😀

//Andreas

alrik
Member
Medlem
4880
August 16, 2009 - 9:09 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Vaknat, bokat tvättid, ska städa nu.

Jag trodde det var din årsinkomst först och satte rejält i halsen 😀

//Andreas

Då hade jag nog inte ens funderat på att det kostar 35-45k per år att nyttja bilen som man ska 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 121
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL