August 29, 2004
Coore wrote: Det var på tiden!
Har du satt upp några datum för dina mål?
<100kg fixar du lätt om du fortsätter röra dig lika mycket.
Först tänkte jag vid Jul, då ska jag va klar men sedan efter dagens vägning och insåg att jag bara har 24.6kg kvar så ge mig 3månader så fixar jag detta.
March 14, 2001
Första jobbveckan efter semestern klar, känns hemskt, inte att den är klar utan att jag börjat jobbat.
Krånglat lite med internetuppkopplingen. Fick bara ut 0.5/0.5 ungefär, efter lite grejsande med modem och router samt ett mail till ISPn hoppa allt igång bara sådär. Ingen aning vad felet var, men nu fungerar det. 🙂
April 24, 2007
Snorch wrote: Första jobbveckan efter semestern klar, känns hemskt, inte att den är klar utan att jag börjat jobbat.
Krånglat lite med internetuppkopplingen. Fick bara ut 0.5/0.5 ungefär, efter lite grejsande med modem och router samt ett mail till ISPn hoppa allt igång bara sådär. Ingen aning vad felet var, men nu fungerar det. 🙂
Welcome to my world.
Gjort idag:
-Skjutsat lillebror till färjan
-Sovit igen
March 10, 2002
Jobbat, kört hem från jobbet, vilket tog dubbelt så lång tid som vanligt.
"Bilkö" med 50 bilar och mig längst bak, vem har täten? En jävla traktor. Tar honom 1 mil innan han fattar att köra åt sidan. Vad dyker upp efter 5km? En traktor! Hoppas snart det blir skottpengar på de jävla idioterna.
Edit: Har tränat och spelat tennis med, snart födelsedagsfest som man måste lämna tidigt p.g.a. jobb 05:45 imorgon 🙁
December 6, 2006
Dehman wrote:
"Bilkö" med 50 bilar och mig längst bak, vem har täten? En j**la traktor. Tar honom 1 mil innan han fattar att köra åt sidan. Vad dyker upp efter 5km? En traktor! Hoppas snart det blir skottpengar på de j**la idioterna.
Hahahahaha :upp: :)R
Sånt där är så underbart... en riksväg går utanför mitt ena jobb som vi måste korsa varje dag med mycket trafik på med våra stoooora tunga traktorer.. och att skapa kö bakom sig är en riktigt skön känsla. :bgrin:
November 27, 2003
Jag har jobbat och handlat lite gott inför helgen. Kommer inte göra ett shit under hela lördag eller söndag.
MakubeX wrote: Först tänkte jag vid Jul, då ska jag va klar men sedan efter dagens vägning och insåg att jag bara har 24.6kg kvar så ge mig 3månader så fixar jag detta.
Jag skulle faktiskt nästa tipsa dig om att inte gå ner alltför fort, det kan ha lite taskiga sidoeffekter, gallsten och lite annat om du har otur. Kroppen måste hinna vänja sig helt enkelt.
//Andreas
August 29, 2004
Delph1 wrote: Jag skulle faktiskt nästa tipsa dig om att inte gå ner alltför fort, det kan ha lite taskiga sidoeffekter, gallsten och lite annat om du har otur. Kroppen måste hinna vänja sig helt enkelt.
//Andreas
Så sant så, Delph1.
Jag kommer ivf köra på som 'vanligt'. Märker jag att jag mår illa på ett mer ovanligt sätt så kommer jag ta en paus, uppsöka en läkare och berätta tillståndet och gå vidare därifrån, förstår gott och väl att kroppen måste hinna vänja sig med viktnedgången men jag kommer inte ligga på 5kg/veckan längre utan mer, runda 3.5-4kg ungefärligt, om ens så mycket, men det märker vi som sagt. 🙂
October 22, 2002
Bytt hjullager på Caddyn, finns helt klart roligare saker att göra en fredag.
Tittat på bilar, sitter nu i valet och kvalet vad det kommer bli. V50 D5, Audi A4 Avant Quattro 3,0 TDI eller en A6 Quattro 3,0 TDI. Blir att minska ner bilparken till en bil istället för tre stycken.
En ruggig fin A4 gick ur händerna för mig i början av denna vecka. Kom ut på blocket på torsdags eftermiddag. Jobbade då natt så hade ej tid att åka och kolla på den då. Tänkte om jag skulle ta vägen över Sthlm på fredagen när jag och tjejen åkte ner till GBG och Madonna men tänkte att bilen är nog kvar. Ringer på måndag kl 9 och hör mig för. Bilen är såld. Skit också! Rätt peng, rätt motor, rätt färg, rätt inredning osv osv.
September 27, 2005
DiDi wrote: Slutat vara singel... 🙂
DiDi ? 😉
June 23, 2002
fisken wrote: Bytt hjullager på Caddyn, finns helt klart roligare saker att göra en fredag.
Tittat på bilar, sitter nu i valet och kvalet vad det kommer bli. V50 D5, Audi A4 Avant Quattro 3,0 TDI eller en A6 Quattro 3,0 TDI. Blir att minska ner bilparken till en bil istället för tre stycken.
En ruggig fin A4 gick ur händerna för mig i början av denna vecka. Kom ut på blocket på torsdags eftermiddag. Jobbade då natt så hade ej tid att åka och kolla på den då. Tänkte om jag skulle ta vägen över Sthlm på fredagen när jag och tjejen åkte ner till GBG och Madonna men tänkte att bilen är nog kvar. Ringer på måndag kl 9 och hör mig för. Bilen är såld. Skit också! Rätt peng, rätt motor, rätt färg, rätt inredning osv osv.
Ska du göra dig av med Imprezan också?
Surt det där, men det kommer fler. Jobbiga är ju att man alltid jämnför med den som hann bli såld innan.
October 22, 2002
macrus wrote: Ska du göra dig av med Imprezan också?
Surt det där, men det kommer fler. Jobbiga är ju att man alltid jämnför med den som hann bli såld innan.
Planen är så iaf. Jag har ruggigt svårt att försvara bilen rent ekonomiskt för mig själv längre. Kostar trots allt 35-45k per år om man ska bruka den som man ska dvs. köra bana, konbana och flänga runt. Svårt att ta den summan för knappa 700-900mil per år. Dessutom ha en bil i garaget 330 dagar per år.
Har jag nog tappat intresset lite också, finns mer i livet att göra. 🙂 Sen finns det flyg ner till "gröna helvetet" och hyra en banklar bil för en skapligt vettig peng.
EDIT:
EDIT:
Tips på mysiga dieselbilar mellan 200-300k med ca: 200hk, trevliga att köra och är trevlig invändigt. BMW känns sådär, har iofs inte suttit i någon ny modell men tycker att fram till 2004 ser 3-serien ut som skit invändigt.
2 Guest(s)