Vad har du gjort idag?|Page 247|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
sp_UserOfflineSmall Offline
4921
August 21, 2009 - 1:25 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: I just detta fallet så hade det varit bättre att vara yngre när man hittat en sådan perfekt tös som tyvärr kanske är för ung i vissa personers ögon :]

Men men..

Jobbat som vanligt.. hämtat hem djur är väl det man hunnit med på 4 timmar.. förstår inte hur tiden kan gå så fort och man egentligen får så lite gjort.

Aha hon tycker du är en gammal gubbe? Släng skiten och hitta nytt!

Hur gammal är hon då? Gränsen kan ju dras vid 14år!

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
4922
August 21, 2009 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Fått ont i handleden, vette fan vad jag gjort, ont gör det iaf.

Gräns vid 14år om han är ~22år själv?
Oh shit, alldeles för ung då tycker jag personligen. Ålderskillnaden är väl inget speciellt egentligen, men 14år, oh nej.

Men hur andra göra bryr jag mig inte så mycket om, så opa, bonka på till polisen kommer. :bgrin:

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
4923
August 21, 2009 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Aha hon tycker du är en gammal gubbe? Släng skiten och hitta nytt!

Du kan väl åtminstone lägga gränsen där tjejen är byxmyndig. Är man 22 är 16-17 gränsen skulle jag väl säga. Men det är personligt å andra sidan.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
4924
August 21, 2009 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Du kan väl åtminstone lägga gränsen där tjejen är byxmyndig. Är man 22 är 16-17 gränsen skulle jag väl säga. Men det är personligt å andra sidan.

Gränsen är halva din ålder + 7.
Så får man lämna lite utrymme för avrundning och räknefel :p
Så 22 / 2 + 7 = 18, avrundat 17, med räknefel 16 :p

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
4925
August 21, 2009 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha ja det var en fin uträkning, men jag skippar nog avrundningen och räknefelet i detta fall. 😉

Shikar
Member
Medlem
4926
August 21, 2009 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Haha ja det var en fin uträkning, men jag skippar nog avrundningen och räknefelet i detta fall. 😉

+1

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
4927
August 21, 2009 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbat lite mer, ska jobba ännu mer imorgon 😛

Fick tillbaka lite gallbesvär under sista två timmarna på jobbet.

//Andreas

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
4928
August 21, 2009 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Aha hon tycker du är en gammal gubbe? Släng skiten och hitta nytt!

16 ;] Det är väl i första hand inte hon som har något emot min ålder.. det är alla andra inkl. sina föräldrars åsikter som väger tungt för henne vilket får henne att tveka.

OnT:

Jobbat som vanligt.. ganska skön dag, lagom varmt och avslutas med svalt regn.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
4929
August 21, 2009 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: 16 ;] Det är väl i första hand inte hon som har något emot min ålder.. det är alla andra inkl. sina föräldrars åsikter som väger tungt för henne vilket får henne att tveka.

OnT:

Jobbat som vanligt.. ganska skön dag, lagom varmt och avslutas med svalt regn.

Frågan är ju om det är nåt att ha om hon inte kan bestämma själv när hon är 16år om hon verkerligen tycker om dig, det är väl kanske det som är nackdelen med yngre damer att dom är osäkra och inte kan ta egna beslut(gäller väl förmodligen inte alla, men förmodligen en majoritet.). 5-6år imellan är väl inte hela världen.

Hon är ju förfan byxmyndig!

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
4930
August 21, 2009 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Har varit in till Ljusdal två gånger idag pga. olika möten och ärenden jag haft.

Kom på att jag nog har tillräckligt med delar i källaren för att jag efter den kommande uppgraderingen skall kunna bygga en komplett skrotdator 😛

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
4931
August 21, 2009 - 8:41 pm
sp_Permalink sp_Print

skaffat en kattunge(Eller tingat den snarare)

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
4932
August 21, 2009 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Frågan är ju om det är nåt att ha om hon inte kan bestämma själv när hon är 16år om hon verkerligen tycker om dig, det är väl kanske det som är nackdelen med yngre damer att dom är osäkra och inte kan ta egna beslut(gäller väl förmodligen inte alla, men förmodligen en majoritet.). 5-6år imellan är väl inte hela världen.

Hon är ju förfan byxmyndig!

Snacka om att du satte huvudet på spiken eller vad man nu brukar säga.. !

Anledningen till att hon fortfarande är lite osäker, vad jag förstått, är att hon nyligen gått ur ett långt förhållande och vill nu satsa mer på skolan då detta gick halvkasst när hon hade sin förra pojke. Vi träffas mycket o.s.v men hon vill ta det lungt och det respekterar jag helt och hållet då jag själv arbetar måndag-fredag samt vissa helger och när jag väl är ledig är jag helt och hållet vråltrött.

Och 5-6 år är väl inte hela världen egentligen, som du säger.. när hon är 18 är jag 24 och ser man det så är det ingen åldersskillnad alls.

Kul att någon håller med mig iallafall.. känner mig ganska ensam här ute.

Shikar
Member
Medlem
4933
August 21, 2009 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: Snacka om att du satte huvudet på spiken eller vad man nu brukar säga.. !

Anledningen till att hon fortfarande är lite osäker, vad jag förstått, är att hon nyligen gått ur ett långt förhållande och vill nu satsa mer på skolan då detta gick halvkasst när hon hade sin förra pojke. Vi träffas mycket o.s.v men hon vill ta det lungt och det respekterar jag helt och hållet då jag själv arbetar måndag-fredag samt vissa helger och när jag väl är ledig är jag helt och hållet vråltrött.

Och 5-6 år är väl inte hela världen egentligen, som du säger.. när hon är 18 är jag 24 och ser man det så är det ingen åldersskillnad alls.

Det jag skrev tidigare gäller generellt, men man brukar ju säga ingen regel utan undantag. Gillar du verkligen henne (och inte bara är ute efter ett ligg) och hon detsamma så tycker jag att det är helt ok. Men hon ska veta vad det är hon håller på med, man kan ju trots allt vara väldigt mogen trots att man bara är 16.

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 553
4934
August 21, 2009 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Haft. Världens. Tråkigaste. Dag.

Shikar
Member
Medlem
4935
August 21, 2009 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

MakubeX wrote: Haft. Världens. Tråkigaste. Dag.

Tror nästan min varit tråkigare men visst! 🙂

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
4936
August 22, 2009 - 10:22 am
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: Snacka om att du satte huvudet på spiken eller vad man nu brukar säga.. !

I sådana här fall är jag mest fundersam över hur man träffas? Ni lär väl knappast tillhöra samma umgängeskrets?

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
4937
August 22, 2009 - 11:21 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: I sådana här fall är jag mest fundersam över hur man träffas? Ni lär väl knappast tillhöra samma umgängeskrets?

Volvo tractor meet, eller något. Henne farsa har väl släpat med henne för att kolla på traktorer. 😉

MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 553
4938
August 22, 2009 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

-10km powerwalk avklarat, mycket uppiggande får jag säga.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
4939
August 23, 2009 - 6:39 am
sp_Permalink sp_Print

Igår var jag och Mean Machine i Filipstad och hämtade upp lite inredning till en Peugot, strax drar vi till Anderstorp för lite klassisk F1.

//Andreas

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
4940
August 23, 2009 - 8:44 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat, sålt säng och blivit 500kr rikare 🙂 så nu är man förvisad till soffan i 1,5månad 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 193
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL