Vad har du gjort idag?|Page 25|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
FireCAT
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 113
sp_UserOfflineSmall Offline
481
September 13, 2007 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=FireCAT]Jaha så du äger en pistol och har sällan med den? Så en pistol hjälper inte om någon fösöker slå en..

VAD HAR DU RÖKT!??!?!?!??!??!?!?

Berätta gärna vart jag har skrivit att jag äger en pistol.

Du får också gärna berätta vad som går snabbast och verkar vettigast:
1. Att parera ett slag samtidigt som man slår tillbaka
2. Bli slagen, gärna flera gånger, och, om det är möjligt, skjuta killen som slått en när han redan slått klart.

Jag vet verkligen inte om jag orkar skriva saker till dig. Du verkar seriöst inte kunna läsa ett inlägg. Du är dessutom ovanligt ironisk med tanke på att du totalt missförstår allt, även det som är så övertydligt att man mår illa.

Men smarta lilla hulto, du skrev aldrig att du ägt en pistol. Men du skrev att man sällan tar med den. Hur vet du det om du inte haft/har en pistol?

Tycker det låter smartare att skjuta när någon är på väg att slå dig. Ser inte nyttan med att först bli slagen, sen skjuta.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
482
September 13, 2007 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit och kikat på Storstensjöbodarnas fäbodvall uppemot gränsen till Jämtland.
Stor-Stensjöbodarna.
Tanken med besöket var att hämta inspiration och ideer till projektet på Marktjärn där jag jobbar.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
483
September 13, 2007 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

FireCAT wrote: Men smarta lilla hulto, du skrev aldrig att du ägt en pistol. Men du skrev att man sällan tar med den. Hur vet du det om du inte haft/har en pistol?

Tycker det låter smartare att skjuta när någon är på väg att slå dig. Ser inte nyttan med att först bli slagen, sen skjuta.

För du menar att du snabbare drar fram, osäkrar, siktar och skjuter än vad någon slår? Om någon skulle vilja slå dig så spelar det ingen roll om du har pistol eller inte, du hinner inte använda den. Jag har inte sagt att Krav Maga är perfekt på något sätt, men jag är övertygad om att det är bättre att iaf kunna parera vettigt i vissa situationer. Pistoler är bra om man ser någon på lite avstånd som man tror ska göra något, annars spelar det ingen roll om du är obeväpnad eller har med dig en AK47. Även om man inte är så kaxig för att man tränat krav maga då heller, tycker jag att det verkar vettigare.

Dessutom tränar jag inte för att jag vill bli en terminator, jag tycker helt enkelt att det är roligt.

Och Dehman: Videon som du skickade har onekligen en poäng, även om den helt klart överdriver bristerna med Krav Maga.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
484
September 13, 2007 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är alltid en bättre idé att spring än att konfrontera 😉
Spelar ingen roll om man har svart bälte och sjunde dan.

//Andreas

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
485
September 13, 2007 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Det är alltid en bättre idé att spring än att konfrontera 😉
Spelar ingen roll om man har svart bälte och sjunde dan.

//Andreas

Självklart är det så. Men det är också viktigt att man kan göra något om det är för sent att springa, även om Dehman inte riktigt verkar tycka att jag lär mig det på rätt sätt 😉

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
486
September 14, 2007 - 4:26 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Sure, du är en tämligen obstinat mammas pojke. Det finns inte en chans i helvetet att du bommat min ståndpunkt vad det gäller politik.

🙂 😀

Gillar att det inte är längre är jag som är den här 15 åringen som blir irriterad när du skriver sådär, utan att man växt upp litegran själv. Så nu är det kul att se att det är en annan generation som tagit över underifrån. Haha.

FireCat - Moderaterna drar ju ner på försvaret nu. Om jag försöker förstå ditt resonemang så går det inte alls. Hulto blir väl ingen sosse för att han använder kampsport eller ntåt istället för pistol, eller vad är det du diskuterar? (förstår fan inte ens det)

FireCAT
Medlem
487
September 14, 2007 - 4:37 am
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: [quote=ilg@dd]Sure, du är en tämligen obstinat mammas pojke. Det finns inte en chans i helvetet att du bommat min ståndpunkt vad det gäller politik.

🙂 😀

Gillar att det inte är längre är jag som är den här 15 åringen som blir irriterad när du skriver sådär, utan att man växt upp litegran själv. Så nu är det kul att se att det är en annan generation som tagit över underifrån. Haha.

FireCat - Moderaterna drar ju ner på försvaret nu. Om jag försöker förstå ditt resonemang så går det inte alls. Hulto blir väl ingen sosse för att han använder kampsport eller ntåt istället för pistol, eller vad är det du diskuterar? (förstår fan inte ens det)

Sosse betyder bara idiot och har inget med din kommunism att göra ilg@dd.. Sen behöver man inte förstå så mycket davidhellmyrs kul att jiddra med sossarna..

Vad har försvaret med allt detta att göra? Fan nästan så du också blir sosse..

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
488
September 14, 2007 - 4:49 am
sp_Permalink sp_Print

FireCAT wrote: Sosse betyder bara idiot och har inget med din kommunism att göra ilg@dd.. Sen behöver man inte förstå så mycket davidhellmyrs kul att jiddra med sossarna..

Skärp dig nu, det här börjar bli löjligt ...

//Andreas

FireCAT
Medlem
489
September 14, 2007 - 6:21 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=FireCAT]Sosse betyder bara idiot och har inget med din kommunism att göra ilg@dd.. Sen behöver man inte förstå så mycket davidhellmyrs kul att jiddra med sossarna..

Skärp dig nu, det här börjar bli löjligt ...

//Andreas

Börjar bli? :cy:

Kaffe
Medlem
Forum Posts: 103
490
September 14, 2007 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

Har försovit mig ganska mycket. Men taggar inför sista lektionen nu iaf 🙂

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
491
September 14, 2007 - 10:41 am
sp_Permalink sp_Print

Fått reda på att jag ev. kommer att få en plats i en knuttimmringskurs i vinter.. Det är bara att hoppas..
Vore kul i dubbel bemärkelse, eftersom den tilltänkte kursledaren tillika var min lärare på skogsbruksgymnasiet.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
492
September 14, 2007 - 12:14 pm
sp_Permalink sp_Print

FireCAT wrote:

Sosse betyder bara idiot och har inget med din kommunism att göra ilg@dd.. Sen behöver man inte förstå så mycket davidhellmyrs kul att jiddra med sossarna..

Hehe. Okej =)
Jag är verkligen sosse jag.
Och vart betyder sosse idiot- i din värld?
Undrar vems om är mest "idiot", antagligen den som lever med en befolkning som till största del består av s.k. idioter, men ändå inte har förmåga att flytta till ett bättre land, om det är så dåligt här. Då måste man ju vara en s.k. jubel-idiot.

Nu är du ingen idiot, för jag vet inte ens vem du är. På samma sätt som du inte vet vem Ilg@DD eller jag är. Idiot är ett starkt ord.

On-topic: Jag har varit på MAXI och köpt en massa pärmar och "listor", och sorterat räkningar, papper och liknande. Så nu har jag stenkoll. Tror jag 🙂

Sen har jag ringt min läkare och ändrat min 100% sjukskrivning som var till 15 oktober eller nått sånt, till att jag börjar jobba på prov redan nu på måndag på 50%. Vill tillbaka nu, segt gå hemma!

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
493
September 14, 2007 - 12:18 pm
sp_Permalink sp_Print

vart i plugget...gymmat...postat ett svar till denna konstiga tråd...:P

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
494
September 14, 2007 - 1:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Haft engelska i skolan, dragit hem, hängt hos en tjejpolare som klättrar på väggarna för att vädret är så kasst och hon inte har något att göra :P, hoppas det blir bättre ikväll. Nu börjar jag också klättra på väggarna... Är sagt att det skall tas en fika kl8 i stan så vi får se 😉

Kanske ångrar lite också att jag inte gjort något move ännu towards en söt tjej i klassen... 😛

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
495
September 14, 2007 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tycker inte om en person i den här tråden 🙁

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
496
September 14, 2007 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: jag tycker inte om en person i den här tråden 🙁

Samma som mig då.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
497
September 14, 2007 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Vitamin-C]jag tycker inte om en person i den här tråden 🙁

Samma som mig då.

Får jag tycker som dig dehman, snälla?

Vad jag gjort idag?
Jag har varit på Jarlaplan och byggt om ett bolag, sen blev det att åka hem och ta det lugnt och äta en god middag. Känner mig helt slut så blev en lugn kväll med en öl. 🙂

Jävla råtta och katt-lek i den här tråden nu.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
498
September 15, 2007 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

*tråd rensad från lite dumheter och nyckeln har jobbat tvärtom*

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
499
September 15, 2007 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Coaktaiplarty

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
500
September 17, 2007 - 10:26 am
sp_Permalink sp_Print

Åkte hem från skogen före lunch p.g.a halv storm och spöregn.. Var och kikade på ett jobb när jag kom hem..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 276
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL