June 23, 2002
Knegat, kommit hem och snackat lite med mäklaren och sagt att vi inte vill sälja lägenheten. Börjat på en liten kalkyl på att renovera köket, så har suttit och letat kakel och klinker samt vitvaror m.m. Så om det är nån som har fräscht kök så får ni gärna skicka en bild så man kan få lite inspiration även om jag kommit på lite egna grejer jag ska se till om man kan fixa.
August 16, 2004
Skulle köra till Järfälla hemifrån, märker efter att bilen drar till vänster, stannar till vid en busshållsplats...punka - vänster fram, åker till närmaste macken (dumt nog istället för att göra det på plats) och byter till reservhjulet. Av till däcksverkstan i Sumpan, konstaterar att däcket är helt paj, det enda däcket de har i lager med rätt dimension (225/45 R17) är Michelin nånting, kostar 2400:- inkl montering...säger till de att jag ska tänka på det, däcken fram är slitna, lika bra att byta båda (nästan 5K, skoj när man är pappaledig och får sin lön från FK...). Kommer hem och ska dra åt reservdäcket, ena hjulbulten går av, ridå.......
July 14, 2005
bha* wrote: Skulle köra till Järfälla hemifrån, märker efter att bilen drar till vänster, stannar till vid en busshållsplats...punka - vänster fram, åker till närmaste macken (dumt nog istället för att göra det på plats) och byter till reservhjulet. Av till däcksverkstan i Sumpan, konstaterar att däcket är helt paj, det enda däcket de har i lager med rätt dimension (225/45 R17) är Michelin nånting, kostar 2400:- inkl montering...säger till de att jag ska tänka på det, däcken fram är slitna, lika bra att byta båda (nästan 5K, skoj när man är pappaledig och får sin lön från FK...). Kommer hem och ska dra åt reservdäcket, ena hjulbulten går av, ridå.......
:arg:
April 24, 2007
bha* wrote: Skulle köra till Järfälla hemifrån, märker efter att bilen drar till vänster, stannar till vid en busshållsplats...punka - vänster fram, åker till närmaste macken (dumt nog istället för att göra det på plats) och byter till reservhjulet. Av till däcksverkstan i Sumpan, konstaterar att däcket är helt paj, det enda däcket de har i lager med rätt dimension (225/45 R17) är Michelin nånting, kostar 2400:- inkl montering...säger till de att jag ska tänka på det, däcken fram är slitna, lika bra att byta båda (nästan 5K, skoj när man är pappaledig och får sin lön från FK...). Kommer hem och ska dra åt reservdäcket, ena hjulbulten går av, ridå.......
När oturen kommer är den sällan ensam. :arg:
October 22, 2002
Snorch wrote: Stackare... kan inte vara kul att jobba dag.
😉GBG nästa för min del.
Kändes sådär att börja ratta på natten igen. Köra dag var helt OK tycker jag så länge man slapp lots Västerås med omnejd. Köra Gävle med omnejd var trevligt tycker jag. Skönt att kunna ha ett "normalt" liv utanför jobbet. Var dock lite segt att gå upp vid 4-tiden på morgonen för att ge sig av.
November 22, 2001
fisken wrote: Kändes sådär att börja ratta på natten igen. Köra dag var helt OK tycker jag så länge man slapp lots Västerås med omnejd. Köra Gävle med omnejd var trevligt tycker jag. Skönt att kunna ha ett "normalt" liv utanför jobbet. Var dock lite segt att gå upp vid 4-tiden på morgonen för att ge sig av.
Behöver man gå upp 4 jobbar man inte dag.
Det räknas helt klart som natt-jobb då.
Vaknat någorlunda utsövd för en gångs skull.
Barn håller en sysselsatt.
April 18, 2003
Json_81 wrote: Behöver man gå upp 4 jobbar man inte dag.
Det räknas helt klart som natt-jobb då.
Det är väldigt vanligt i chaufförsyrket att börja tidigt. Man vill som iväg vid 5 så man inte fastnar i rusningen. Att det sen är rusning i nästa stad man kommer till klockan 7 räknas inte 🙂
October 22, 2002
Json_81 wrote: Behöver man gå upp 4 jobbar man inte dag.
Det räknas helt klart som natt-jobb då.
Jekyll 3000 wrote: Det är väldigt vanligt i chaufförsyrket att börja tidigt. Man vill som iväg vid 5 så man inte fastnar i rusningen. Att det sen är rusning i nästa stad man kommer till klockan 7 räknas inte 🙂
Precis som Jerkyll säger vill man vara på första stället vid 7 när firmorna öppnar. För mig så bör jag köra från Västerås runt kl:5. Då måste man gå upp 4 för att ta en dusch, käka frukost, fixa mat för dagen och köra till jobbet (20-25min). Om jag måste åka längre så går jag upp tidigare för att vara på plats kl:7. Förhoppningsvis hinner man lossa hela åket innan frukost sen börja lasta upp.
Jag har ett ekipage med lastbil+släp plus ett släp till att lossa och lasta. Då vill man inte ligga efter från början om man kan styra det hela genom att gå upp. Fördelen är ju att man bara jobbar 3 dagar i veckan.
Jag lär dock få harva på med nattkörningen ett tag till innan jag kan gå över på dag.
September 27, 2005
Tidsdjuret wrote: ojdå: Orm, hur smakar det?
Det smakar helt okej. Som någon slags blandning av fågel och fisk 😛 Fick äte det lite lurigt för benen men det var definitivt inte dumt.
Idag blev det bla. hajfens soppa. Någonstans i bakhuvudet ringde det en klocka om att detta inte var bra för hajarna... Men jag resonerade så att hajen till denna soppan ändå var körd.
Det var dock inte speciellt gott så för min skull får de gärna spara hajarna i framtiden. 🙂
August 16, 2004
bha* wrote: Skulle köra till Järfälla hemifrån, märker efter att bilen drar till vänster, stannar till vid en busshållsplats...punka - vänster fram, åker till närmaste macken (dumt nog istället för att göra det på plats) och byter till reservhjulet. Av till däcksverkstan i Sumpan, konstaterar att däcket är helt paj, det enda däcket de har i lager med rätt dimension (225/45 R17) är Michelin nånting, kostar 2400:- inkl montering...säger till de att jag ska tänka på det, däcken fram är slitna, lika bra att byta båda (nästan 5K, skoj när man är pappaledig och får sin lön från FK...). Kommer hem och ska dra åt reservdäcket, ena hjulbulten går av, ridå.......
Jagat rätt på ett däck, hade turen och fick tag på ett näst intill nytt hos Euromaster i Bromma, gick på 600:-, bra mycket billigare än ett nytt som kostar ca 2K. Fick även tag på en bilmekaniker som kunde få bort den trasiga bulten, försökte först borra upp den, det gick inte, löste problemet med att svetsa på en mutter och dra loss den, fick det för kompispris 200:-. Skönt och fixa knaset :snurr:
edit: Tack Tidsdjuret =)
March 14, 2001
fisken wrote: Kändes sådär att börja ratta på natten igen. Köra dag var helt OK tycker jag så länge man slapp lots Västerås med omnejd. Köra Gävle med omnejd var trevligt tycker jag. Skönt att kunna ha ett "normalt" liv utanför jobbet. Var dock lite segt att gå upp vid 4-tiden på morgonen för att ge sig av.
Där tycker jag annorlunda. Dag för mig känns helt fel. Jobbar dag två dagar var tredje vecka, börjar då 06:00, inte kul. Tycker jag har ett mindre normalt liv när jag köra så, delvis för att dessa dagar brukar bli alldeles för långa och "slitsamma".
Nej natt kommer jag nog jobba med länge till skulle jag tro, kanske inte med denna körning om inte vissa saker ändras men det finns ju andra körningar.
fisken wrote: Jag lär dock få harva på med nattkörningen ett tag till innan jag kan gå över på dag.
Har ni inte så många dagtidskörningar?
Här är det tvärtom, få rena nattkörningar men olika dagtid dräller det av tyvärr, för mig. 🙂
July 14, 2005
Idag har jag och brorsan strulat med det Trådlösa nätet och fått korten och Routern inställda.
Men att ha den trådlösa Routern inkopplad efter ADSL-Routern och med kabel till brorsans nätfiltrerade PC blir uschligt eftesom det är han som får sköta "Administrationen".
Nu orkar vi inte med mera strul och fortsätter imorgon :arg:
2 Guest(s)