Vad har du gjort idag?|Page 254|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
sp_UserOfflineSmall Offline
5061
September 10, 2009 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Tillbaka på jobb... bläe 🙁

Impulsköpt ett Logitech Dinovo Mini

Kollat på Gamer på bio

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
5062
September 11, 2009 - 2:30 am
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Har ni inte så många dagtidskörningar?
Här är det tvärtom, få rena nattkörningar men olika dagtid dräller det av tyvärr, för mig. 🙂

Att dina 2 dagar blir slitsamma kan man förstå när du normalt inte är van att gå upp och jobba då. Jag kände mig bra mycket piggare trots tidig uppgång. Går inte att komma ifrån att människan är skapt för att sova på natten. Jag har dock inga problem att jobba natt fast dag skulle vara mysigare.

Vi har 1 natt och 3 dag tjänster på 2 bilar som är stationerade i Västerås. 1 natt och 2 dag på örebro-gävle bilarna. Försöker på chefen att kliva ur hytten och ägna sig åt kontorsjobb och att serva flak och släp.

Våran dagtjänster är 1 lots västerås ledig varannan fredag. 1 som kör måndag, åker upp till hudik och lägger sig tisdag kör onsdag och fredag. Chefen tjänst är tisdag, torsdag och varannan fredag. Är chefens son som kör varannan fredag så det skulle säkert gå att orda så att han blev ledig varje fredag istället så att man fick köra tis, tors och fre.

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
5063
September 11, 2009 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

kört farsan till Arlanda. åkte runt kl 2, kom hem kl 6 imorse

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
5064
September 11, 2009 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbat, magen har varit bättre idag, men inte hundra för det.

//Andreas

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
5065
September 12, 2009 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: Att dina 2 dagar blir slitsamma kan man förstå när du normalt inte är van att gå upp och jobba då. Jag kände mig bra mycket piggare trots tidig uppgång. Går inte att komma ifrån att människan är skapt för att sova på natten. Jag har dock inga problem att jobba natt fast dag skulle vara mysigare.

Vi har 1 natt och 3 dag tjänster på 2 bilar som är stationerade i Västerås. 1 natt och 2 dag på örebro-gävle bilarna. Försöker på chefen att kliva ur hytten och ägna sig åt kontorsjobb och att serva flak och släp.

Givetvis är det den största anledning, men jag har kört dagtid bra många månader tidigare på några andra linjer och jag tycker verkligen att det är sämst. Nej natt känns utan tvekan mest normalt för mig, men jag kanske inte är en normal människa isf. 😉

Trodde av någon anledning att ni hade fler bilar, men ja då förstår jag att det är lite svårt att få det som passar en bäst.
Det var någon jag jobbar med som tyckte jag kunde dela på en flisbil men en som bara vill köra dag. Men det lär nog bli så grymt långtråkigt så usch, sämre betalt också. Men det finns en hög andra körningar här så får väl se vad man kan byta till sig, om det blir aktuellt.

Vart på någon "veteranmarknad", jisses vad massa skräp. Åkte dit tomhänt och åkte hem lika tomhänt, men med en hamburgare i magen. 😛

Andreas Galistel
Member
Medlem
5066
September 12, 2009 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Kollat på TV-pucken, insett att Pest möter Kolera i finalen. Håller på Pest imorgon.

//Andreas

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
5067
September 12, 2009 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Åkt med ett enormt lass skräp till tippen.
Förhoppningsvis sista stora lasset. Huset ska vara klart för inflytt på onsdag.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
5068
September 12, 2009 - 7:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Träffat två gamla klasskamrater, sedan var tanken att jag skulle åka och köpa mig en bil (BX 16V), men krockmongot jag stämde tid med igår sa (när jag var på väg) att han skulle behålla bilen. Sedan blev det tröstshoppings på IKEA för 2800:-, eftersom jag flyttar hemifrån nästa månad.

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
5069
September 13, 2009 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat.. och blivit informerad av att jag inte behövde vara med på sista delen av skörden. Regnade imorse och det är bara 2-3 lass kvar.

Så tog och åkte hem för att sedan åka in till stan och handla.

Har börjat fundera på att sätta solfilm på framrutorna.. tydligen är en snubbe på en av granngårdarna lite utav en "bilfreak".. får jag tid och ork bär det av till honom under dagen och fråga om förslag samt om han kan göra det för en billig peng alt. gratis :- )

Även frågat en granne som importerar däck & fälgar om prisuppgift på 4 st vinterdäck med fälg.. tydligen är han väldigt billig.

EDIT:

Lagt upp mig som intresserad av en Volvo V50 T5 som är på väg att läggas ut till försäljning 😎

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
5070
September 13, 2009 - 1:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Åkt till Hedemora, här sitter jag nu och väntar på lunch/middag. Sen bär det väl av hemåt igen.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
5071
September 13, 2009 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: Vaknat.. och blivit informerad av att jag inte behövde vara med på sista delen av skörden. Regnade imorse och det är bara 2-3 lass kvar.

Så tog och åkte hem för att sedan åka in till stan och handla.

Har börjat fundera på att sätta solfilm på framrutorna.. tydligen är en snubbe på en av granngårdarna lite utav en "bilfreak".. får jag tid och ork bär det av till honom under dagen och fråga om förslag samt om han kan göra det för en billig peng alt. gratis :- )

Även frågat en granne som importerar däck & fälgar om prisuppgift på 4 st vinterdäck med fälg.. tydligen är han väldigt billig.

EDIT:

Lagt upp mig som intresserad av en Volvo V50 T5 som är på väg att läggas ut till försäljning 😎

Du gillar Volvo väldigt mycket verkar det som? Annars finns det bra många andra tyska bilar i den prisklassen med mer effekt och dessutom mindre förbrukning.Kolla på BMW 325 /330 coupe som exempel?

Löst förslag: http://www.blocket.se/vasterbo.....5&w=3

Snorch
Member
Medlem
5072
September 13, 2009 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Gjort i ordning en sats med hallonlikör. Fick inte tag på tillräckligt med skogshallon (egenplockade) så det fick bli 50/50 skogshallon/köpta, men kan redan nu säga att det kommer smaka väldigt bra. Redan när jag tömde i spriten kände man på lukten hur bra det kommer bli. 🙂
Lite drygt en kvarting Koskenkorva och 320g hallon. Ska väl i 2-3dl socker senare. 6dl när det är silat och klart kan jag tänka mig.

Kanske man ska spara hallonen man silar bort och göra en lagomt stark sorbet av, mycket av godheterna är nog kvar där. 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
5073
September 13, 2009 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Firat lillebror, handlat lite grejer på IKEA, Clas Ohlsson och Kjell o co.

//Andreas

Shikar
Member
Medlem
5074
September 13, 2009 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Kollat på TV-pucken, insett att Pest möter Kolera i finalen. Håller på Pest imorgon.

//Andreas

För oss oinsatta: ?? 🙂

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
5075
September 13, 2009 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

kommit hem från Kina. Eller var det i dag? :S ruskigt trött nu i alla fall...

Andreas Galistel
Member
Medlem
5076
September 13, 2009 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: För oss oinsatta: ?? 🙂

Skåne vs. Stockholm.

//Andreas

Shikar
Member
Medlem
5077
September 13, 2009 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Skåne vs. Stockholm.

//Andreas

Aha! 🙂

Ontopic:
-Slappat.
-Pluggat lite matte.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
5078
September 14, 2009 - 4:31 am
sp_Permalink sp_Print

Legat i fosterställning, jobbat, nu blir det sängen, efterlängtat!

kacktjarn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 468
5079
September 14, 2009 - 9:10 am
sp_Permalink sp_Print

Shoppat i Rockhamton, Australien och ätit en underbar Australiensisk middag med ett vinglas vid sidan om!

Snorch
Member
Medlem
5080
September 14, 2009 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Kolla in min chili jag odlat upp! 🙂
Image Enlarger

Image Enlarger

Den övre är Hungarian Hot Cherry eller Red Cherry och ska vara mild enligt vissa sidor och hyffsat stark enligt andra. Efter ett litet smakprov skulle jag vilja påstå att den är väldigt stark. ~3cm i diameter.

Denn undre är Scotch Bonnet (eller Hot Scotch), en typ av Habanero, och är en av världens starkaste chili. Jämförelsevis har Jalapeno en styrka på 2500-8000 enligt Scoville-skalan, denna har 100 000-300 000. 🙂
Har inte smakat denna än och skulle tro att jag inte kommer göra det utan att ha tillagat den på något vis. 😛
De är runt 3-6cm diameter och på bara en planta är det 20-25st.

Har några andra sorter också, blanda annat några mildare som är rejält stor, närmare 15cm. Har några jalapeno också. Totalt fem sorter är det.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 194
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL