April 24, 2007
Snorch wrote: Kolla in min chili jag odlat upp! 🙂
[Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found]
Den övre är Hungarian Hot Cherry eller Red Cherry och ska vara mild enligt vissa sidor och hyffsat stark enligt andra. Efter ett litet smakprov skulle jag vilja påstå att den är väldigt stark. ~3cm i diameter.
Denn undre är Scotch Bonnet (eller Hot Scotch), en typ av Habanero, och är en av världens starkaste chili. Jämförelsevis har Jalapeno en styrka på 2500-8000 enligt Scoville-skalan, denna har 100 000-300 000. 🙂
Har inte smakat denna än och skulle tro att jag inte kommer göra det utan att ha tillagat den på något vis. 😛
De är runt 3-6cm diameter och på bara en planta är det 20-25st.Har några andra sorter också, blanda annat några mildare som är rejält stor, närmare 15cm. Har några jalapeno också. Totalt fem sorter är det.
Nice, ~37 ggr jalapeno är nog starkt som fan. :bgrin:
Jalapeno i sig smakar rätt bra faktiskt. 🙂
March 14, 2001
Shikar wrote: Nice, ~37 ggr jalapeno är nog starkt som fan. :bgrin:
Jalapeno i sig smakar rätt bra faktiskt. 🙂
"Rått förtären är frukten känd för att orsaka yrsel, domningar i händer och kinder, samt svår halsbränna." Wikipedia. 😎
Haha, ja får nog se vad som blir av dessa.
Faktiskt rätt kul att odla något annorlunda, trodde inte att det skulle gå så bra som det har gått heller.
April 24, 2007
Snorch wrote: "Rått förtären är frukten känd för att orsaka yrsel, domningar i händer och kinder, samt svår halsbränna." Wikipedia. 😎
Haha, ja får nog se vad som blir av dessa.Faktiskt rätt kul att odla något annorlunda, trodde inte att det skulle gå så bra som det har gått heller.
Den biten skrämde mest. 🙂
April 24, 2007
Dehman wrote: Legat i fosterställning, jobbat, nu blir det sängen, efterlängtat!
??
Tidsdjuret wrote: Idag har jag fått jobb på en förening för ett halvår framåt 😀
Blir vaktmästaruppgifter i Delsbo.
Dagen började med att kånka på kylskåp, och imorgon var det nog gräsklippning.Solen lyser bokstavligen i mitt liv :D/
Grattis :upp:
December 6, 2006
Shikar wrote: Du gillar Volvo väldigt mycket verkar det som? Annars finns det bra många andra tyska bilar i den prisklassen med mer effekt och dessutom mindre förbrukning.Kolla på BMW 325 /330 coupe som exempel?
Löst förslag: http://www.blocket.se/vasterbo.....5&w=3
Inte särskilt förtjust i BMW.. det är för mycket pizzabagare över den, tyvärr 🙄
En Audi A4 hade varit kul, dock 🙂 Men då jag bara är intresserad av den nyare modellen med den nya karossen och lite starkare motor blir det lite för dyrt för mig. 🙂
April 24, 2007
opA87 wrote: Inte särskilt förtjust i BMW.. det är för mycket pizzabagare över den, tyvärr 🙄
En Audi A4 hade varit kul, dock 🙂 Men då jag bara är intresserad av den nyare modellen med den nya karossen och lite starkare motor blir det lite för dyrt för mig. 🙂
känner man till BMW vet man att 330 inte alls är "kebab" som vissa gillar att kalla det. För det syftet står 316, 318 och 320.
A4 är väldigt nice den med 🙂
November 27, 2003
Jobbat. Varit iväg och fått magen röntgad. Allt såg fint ut, vilket var lugnande, men samtidigt är man tillbaka på noll.
opA87 wrote: Inte särskilt förtjust i BMW.. det är för mycket pizzabagare över den, tyvärr 🙄
Har nog aldrig varit så på samma sida som dig som just nu 🙂
Shikar wrote: känner man till BMW vet man att 330 inte alls är "kebab" som vissa gillar att kalla det. För det syftet står 316, 318 och 320.
A4 är väldigt nice den med 🙂
Gemene man ser ingen skillnad tyvärr.
//Andreas
1 Guest(s)