March 14, 2001
En chiliplanta tippa av någon anledning nyss ner ifrån fönsterbrädan, den enda som tur var hände med plantan var att en frukt bröts av.
Tyvärr får man väl säga att det Scotch Bonnet plantan (en av världens starkaste chili) då jag såklart måste provsmaka nu när den bröts av.
Skar ett litet snitt enligt bilden nedan och bara pekade lite lätt med knivspetsen i snittet och fick knappt någon vätska alls på kniven men helvete va grymt jävla stark. Direkt jag satte tungan på den kände man en väldigt brännande och en konstigt tryckande känsla, ungefär som när man är allergisk för något och det börjar bli tungt att andas, det gick dock inte så långt men den känslan ungefär. Samma sak när man luktar på den, den luktar väldigt gott och lite annorlunda motför annan chili men väldigt, ja tryckande på något vis. 🙂
Frågan är vad jag ska göra med alla. Torka dem och göra pulver lär inte vara så roligt när allt börjar yra omkring. 😛
November 27, 2003
Jag har vaknat i stort sett, sen ska jag iväg och handla lite ramar, rosa inslagspapper och lite käk.
Snorch wrote: En chiliplanta tippa av någon anledning nyss ner ifrån fönsterbrädan, den enda som tur var hände med plantan var att en frukt bröts av.
Tyvärr får man väl säga att det Scotch Bonnet plantan (en av världens starkaste chili) då jag såklart måste provsmaka nu när den bröts av.Skar ett litet snitt enligt bilden nedan och bara pekade lite lätt med knivspetsen i snittet och fick knappt någon vätska alls på kniven men h*****e va grymt j**la stark. Direkt jag satte tungan på den kände man en väldigt brännande och en konstigt tryckande känsla, ungefär som när man är allergisk för något och det börjar bli tungt att andas, det gick dock inte så långt men den känslan ungefär. Samma sak när man luktar på den, den luktar väldigt gott och lite annorlunda motför annan chili men väldigt, ja tryckande på något vis. 🙂
Frågan är vad jag ska göra med alla. Torka dem och göra pulver lär inte vara så roligt när allt börjar yra omkring. 😛
[Image Can Not Be Found]
Du får skynda dig innan staten förbjuder den :bgrin:
//Andreas
March 14, 2001
Delph1, haha, ja det är nog bäst det. 🙂
Json, Jo man måste ha lite kontakter i den undre världen. 😉
Nej, de säljs lite överallt skulle jag kunna tänka mig. Rätt säker på att det är samma som de säljer här under namnet "Hotsotch".
http://butik.odla.nu/kampanjer/gf/
Har en del frön kvar av de jag satt så vill någon ha några av denna Scotch Bonnet kan ni få det, skulle tro att jag inte kommer använda alla när den är så jäkla stark. 😉
December 6, 2006
Varit i Jönköping.. åkt runt på stan.
Sitter nu hemma och väntar på att klockan ska bli natt någongång så man kan hämta hem några töser från en fest. Fylleskjuts, oh yes.
Well.. det är min kväll det.. vet inte vad mer som kan hända fram till skjutsen och efter det sömnen.
January 13, 2003
Varit på BK, sen drog jag uppe lite ål, kladdiga jäklar. Sen fick jag med mig en HP-laptop i delar med mig hem, löda lite i den och skruva ihop, glömde givetvis laddaren så har inte kunnat testa den. :/ Lite jobbigt att löda 1*1mm stift med 150w lödpistol typ [Image Can Not Be Found]
December 6, 2006
Delph1 wrote: Whiskey + Echinaguard = slippa förkylning.
Synd att whiskey gör det motsatta då 😉
OnT:
Kom hem med töserna vid 3 tiden, efter det gick man och la sig. Vaknade som vanligt tidigt.. tror klockan var runt 08.30, försökte snooze:a vidare till 9 men då kom plötsligt farsan ut till landet då han skulle övningsköra med syster till Jönköping så det var bara att gå upp.
Så nu är man nere i lägenheten igen, slängt in två maskiner tvätt. Väntar på att detta nu ska bli klart så man kan åka tillbaka ut till landet.. en fruktansvärt tråkig söndag detta.. som alla andra.
Funderar på att åka till Göteborg.. men 300-400 kr i bensin gör att det inte känns värt det. Fattigmansmånad, som sagt.
August 29, 2004
Har beställt mer information från blueberry språkresor om ett 1års studerande i Nagano@Japan.
April 24, 2007
Marcan- wrote: Precis kommit hem från en road trip längs Great Ocean Road.
Nice! Kollade upp stället på Google! 🙂
Synd bara att ni körde på fel sida vägen 😉
3 Guest(s)