August 29, 2004
ojdå wrote: Varför Japan? 😉
Varför inte Japan?
Är väl mer så att jag är en utav dom anime/manga personer som har fallit för den japanska stilen, folket och dess kultur och nu vill även kunna lära mig språket till en viss del och sen så är det "once in a life time" erfarenhet imo.
January 13, 2003
opA87 wrote: Samtidigt som alkoholen försämrar ditt immunförsvar 😉
och riskerar att ge dig cancer. http://www.cancer.org/download.....lcohol.pdf 😉
Vandrat till bussgods och hämtat paket, sen städat lite.
December 6, 2006
Åkt på en känga av magsjuka.. mår inte så förbaskat dåligt mer än att det åker ner genom munnen i fast form och ut i andra änden i flytande form.
Och av någon anledning har jag suttit och kollat igenom Sex and the city s02-03 och fortsätter kolla avsnitt efter avsnitt i brist på något att göra... 😮
February 17, 2004
MakubeX wrote: Varför inte Japan?
Är väl mer så att jag är en utav dom anime/manga personer som har fallit för den japanska stilen, folket och dess kultur och nu vill även kunna lära mig språket till en viss del och sen så är det "once in a life time" erfarenhet imo.
Tror vi är i samma sits...
Hur mycket går resan på om du ska vara där i ett år? Tycker allt är så ****** dyrt 👿
Jag ska själv iväg utomlands då jag har tröttnat på Sverige som jag inte har nåt illa att säga om. Tror vi passar olika bra i delar av världen. Sen har alla länder bra och dåliga egenskaper. Gäller hitta landet med minst dåliga 😉
PM:a gärna om du har lust att chatta lite.
August 29, 2004
Dani wrote: Tror vi är i samma sits...
Hur mycket går resan på om du ska vara där i ett år? Tycker allt är så ****** dyrt 👿
Jag ska själv iväg utomlands då jag har tröttnat på Sverige som jag inte har nåt illa att säga om. Tror vi passar olika bra i delar av världen. Sen har alla länder bra och dåliga egenskaper. Gäller hitta landet med minst dåliga 😉
PM:a gärna om du har lust att chatta lite.
Från vad jag har kollat runt lite så ær det som du sæger, jævligt dyrt men man kan ju inte leva ett liv utan skulder. :p
Priset som jag har fått ifrån blueberry før ett år studier ær runda 230 000kr men vettifan alltså, det låter lite FØR mycket.
Ska ner till Gøteborg på Fredag dær http://www.spin.se/massor/massor.html har en Japandag med representant ifrån en skola i Japan dær man kan stælla mer frågor och æven mer information om priser o.s.v.
December 6, 2006
Hemma idag igen.. känner mig bättre men tänker inte gå tillbaka till jobbet första dagen man känner sig bra efter magsjuka och springa efter djur.
Så, sitter nu hemma och äter lite mannagrynsgröt och funderar på att antingen se på film eller lira något spel man inte spelat på länge..
February 17, 2004
MakubeX wrote:
Priset som jag har fått ifrån blueberry før ett år studier ær runda 230 000kr men vettifan alltså, det låter lite FØR mycket.
aa det låter mycket, om det bara är studier.
Jag tittar själv på språkstudier(intensiv 32lekt/w) och praktik med EF språkresor. 53000 för 12w inkl praktik. Inkl boende + mat. Exkl flyg (men 5000kr i rabatt)
Jämför man det med blueberry: 16w, 27000 25 lekt/w. Exkl boende, mat, praktik och flyg.
Ska kolla lite och jämföra.
4 Guest(s)