March 10, 2002
ojdå wrote: Ibland har man otur helt enkelt! Grattis! 🙂
Idag har jag vaknat, tittat lite Top Gear och sen funderat på om jag skall ge mig ut och träna eller inte... Alltid lurigt när man känt sig lite halvt sjuk.
Äsch, så länge man inte har ont eller har feber är det bättre att köra på. 🙂
April 18, 2003
fisken wrote: Jobbat. Legat och stört mig på en dansk som bromsade vid varje möte och kurva där det är lite smalare för att sen åka precis så fort så att man inte kommer om där vägen är bredare. Japp, 56:an is the shit!
Haha, jo såna är goa, precis som om vägen skulle bli bredare bara för att man kör saktare? Nä är dom så rädd kan dom gott stanna hemma =)
Kursen du och snorch pratade om tidigare, nog ska väl ändå arbetsgivaren betala för den? Det gör åtminstone vår chef. Eller kommer rättare sagt att göra då vi inte gått den än. Känns ju lagomt roligt att man efter nästan 30 års (7 år kvar innan det träder ikraft) yrkeserfarenhet helt plötsligt blir klassad oduglig...
October 22, 2002
Jekyll 3000 wrote: Haha, jo såna är goa, precis som om vägen skulle bli bredare bara för att man kör saktare? Nä är dom så rädd kan dom gott stanna hemma =)
Kursen du och snorch pratade om tidigare, nog ska väl ändå arbetsgivaren betala för den? Det gör åtminstone vår chef. Eller kommer rättare sagt att göra då vi inte gått den än. Känns ju lagomt roligt att man efter nästan 30 års (7 år kvar innan det träder ikraft) yrkeserfarenhet helt plötsligt blir klassad oduglig...
Visst är det mysigt med folk som inte vet vad farthållare är! Klarar man inte av att hålla jämn fart där det är smalt ska man inte fan åka fullt där det är brett heller...
Klart min arbetsgivare betalar kursen. Om han vill ha folk som han tycker är bra så får han ju betala. Men visst är det sjukt att man klassas som oduglig efter snart 6år i branchen.
Dock vidhåller jag att det är jävligt vettigt att som nybliven C och CE körkortsinnehavare tvingas gå kursen. Den branch som vi jobbar med finns det ju inte en tillstymmelse till inlärning. Har man tur så visar dom vilken lastbil man ska ha. Oftast så får man en nyckel och ett regnummer att gå på.
March 14, 2001
Grattis opA87. 😉
Jekyll, ja det är klart arbetsgivaren ska betala såna kurser, det är de mer eller mindre tvingade att göra eftersom det är jobb. De ska väl egentligen betala allt nu för tiden. Turligt nog de digitala färdskrivarkorten också, det var det ju vi som skulle stå för i början.
När jag gick den där kursen i skolan var det inte stor skillnad mellan den och vanliga körkortsteorin, förutom att det handlade lite om lastsäkring och lite andra allmänna saker, så som typ kartläsning m.m. Tyckte inte alls jag kände mig speciellt mer kompetent efter den kursen, fast det kanske handlar om vad man vet sen tidigare. Dock kan det ju vara lite annat nu när den är påtvingad.
Gissa vad jag såg i en dikesslänt idag?
Jo en hembrännare, inte riktigt varje dag man gör det. 🙂
April 18, 2003
Den har väl ramlat av polisens släpvagn efter ett beslag skulle jag tro! =)
fisken wrote: Klarar man inte av att hålla jämn fart där det är smalt ska man inte fan åka fullt där det är brett heller...
Han måste väl köra ikapp tiden... suck!
Ser nu att du skrev betald fritid Snorch. Läste obetald först. Det som är positivt med kursen är väl att den kanske får bort lite extringar som kör nån enstaka gång per år, diverse arbetslösa som tagit trafikkort för att få nya stämpeldagar men inte kör osv.
Vår chef knusslade aldrig med korten utan betalade dom rakt av, han har aldrig varit småaktig så man har haft tur och fått en bra chef.
March 14, 2001
Kanske. 🙂
Nej visst, menade att allt ska göras på fritid, trots att den är betald.
Nej jag har också tur med mitt jobb/chefer på så vis (nog för nu när åkeriet är så jäkla stor är det nästan sämre än när jag började). Men det är nog väldigt få som faktiskt betalat korten åt chaufförerna när de inte behövt. Är ju faktiskt väldigt konstig som det var då, att själv betala för något som endast behövs för att utföra jobbet. Det är ju ungefär som om man måste betala bränslet själv, inte i samma prisklass men principen är densamma.
March 14, 2001
Hah ja det var en lite bättre jämförelse. 🙂
BA (Biltrafikens Arbetsgivarförbund) gör ju vad som helst för att åkeriet ska tjäna så mycket och vi så lite som möjligt, så det är inte så konstigt att det hittar på en massa konstigheter. Det är ju tur att Transport jobbar emot dem och gör nån nytta ibland.
October 22, 2002
Jekyll 3000 wrote:
Vår chef knusslade aldrig med korten utan betalade dom rakt av, han har aldrig varit småaktig så man har haft tur och fått en bra chef.
Samma med min nuvarande chef. Förra arbetsgivaren drog av 250-300kr på slutlönen för digitala färdskrivarkortet när jag slutade. Hade haft kortet i 2-2,5år då. Dom betalade de från början men lite småaktigt att dra av de tyckte jag.
OnT:
Dricker GT!
December 6, 2006
Tackar fisken, ojdå, Shikar & Snorch 🙂
OnT:
Blev en för & eftermiddag hos morföräldrar i Jönköping med tre sorters middag, tårta & avslutning med fruktsallad.. helt klart godkänt.
Åkte hemåt på kvällen, lagade mig lite tacos, firade mig själv med några öl, cider & en skålning jäger samt kollade på Johan Falk: Leo Gaut.. FAN vad bra Johan Falk-filmerna är !
Helt underbart att man känner igen vart dom är hela tiden eftersom det är i närheten av ens gamla boende.
Nu ska jag sova i vilket fall och se om jag orkar jobba eftermiddag på gården senare idag.
June 23, 2002
Sitter och myser över Z(AB inspirerat!)UPERsöndag!
Funderar på om man ska sticka och bunkra upp med en jävla massa godis eller om man ska hålla sig till öl bara.
14.30 - Everton-Liverpool
17.00 - Arsenal-Chelsea
19.00 - Barcelona-Real Madrid
Det vankas STORmatcher idag! (Inter-Fiorentina 15.00 för de som är intresserade av italiensk fotboll även.)
Idag kommer det inte göras mycket mer än att sitta och njuta av Liverpool-derbyt för att sedan förmodligen sitta och skrika och bita på naglarna till London-derbyt och sedan njuta av El classico. Heldag soffan, jatack!
November 27, 2003
macrus wrote: Sitter och myser över Z(AB inspirerat!)UPERsöndag!
Funderar på om man ska sticka och bunkra upp med en j**la massa godis eller om man ska hålla sig till öl bara.
14.30 - Everton-Liverpool
17.00 - Arsenal-Chelsea
19.00 - Barcelona-Real MadridDet vankas STORmatcher idag! (Inter-Fiorentina 15.00 för de som är intresserade av italiensk fotboll även.)
Idag kommer det inte göras mycket mer än att sitta och njuta av Liverpool-derbyt för att sedan förmodligen sitta och skrika och bita på naglarna till London-derbyt och sedan njuta av El classico. Heldag soffan, jatack!
^What he said!
Go Everton! Go Chelsea! Go Barca! 😀
//Andreas
2 Guest(s)