September 12, 2001
ilg@dd wrote: Det lustiga är att det var 2 moderatorer på raken som försökte piska igång något.
😛
Jag går lite på sparlåga vad det gäller poster för tillfället, får se om jag känner för att börja skriva lite mer frekvent framledes. Just nu känner jag inte för att vara "lok", även om det uppenbarligen har saknats ett sådant senaste halvåret.
NH är inte vad det har varit.. Se t.ex på annonserna..
🙄
Jag är inte moderator/admin längre. 😉
skiroy wrote: Jag är inte moderator/admin längre. 😉
Ok, men väl "Allestädes närvarande"..Smäller högt det med.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 14, 2002
Snorch wrote: Tänkt ändå om det där fula lilla strecket före 34 inte var där, det vore inte dumt det. 🙂
Som här med andra ord.
Idag har jag precis vaknat men igår kväll så åt jag och tjejen middag på C Restaurant in the sky.
December 6, 2006
Vaknat upp till:
[Image Can Not Be Found]
.. en aning kallt ?
OnT:
Sitter med lite musli, flingor och fil.. strax göra en kopp té och fundera hur dagen ska planeras.
Hade tänkt tvätta bilen idag men med tanke på tvåsiffriga gradtal så väntar jag nog till morgondagen där dom pratar om ~-2.
Så det blir väl till att städa ur vardagsrummet, ta bort ett datorbord samt göra annat.. vet inte vad än 🙂
Vaknat och konstaterat att kylan fortfarande hänger kvar, -25,4 i skrivande stund.
🙁
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 17, 2004
Vaknat efter en bra kväll på krogen (dock blev jag magsjuk vilket jag känner av dagen efter). Hoppas den blir lika brutal ikväll.
Ska förbereda mig för en dag ute i vildmarken. Friklättring och göra upp eld står på schemat.
Alla ni som klagar på att det är kallt: fjollor 😉
På Everest kan det bli upp mot -50 C och stormbyar. Det är kallt...
Dani wrote: Vaknat efter en bra kväll på krogen (dock blev jag magsjuk vilket jag känner av dagen efter). Hoppas den blir lika brutal ikväll.
Ska förbereda mig för en dag ute i vildmarken. Friklättring och göra upp eld står på schemat.
Alla ni som klagar på att det är kallt: fjollor 😉
På Everest kan det bli upp mot -50 C och stormbyar. Det är kallt...
Surte, nära GBG, nära Everest?
🙄
"Vaknat efter en bra kväll på krogen (dock blev jag magsjuk vilket jag känner av dagen efter)"
Hur var det du skrev?? Nått om fjollor?
March 14, 2001
Marcan- wrote: Som här med andra ord.
Ähh tyst. 😛
Dani, visst blir *host* (jäkla skiroy att smittas) neråt -50C där, men hur ofta är du där menar du?
I GBG lär du väl inte haft lägre än -15?
Nej man skulle flyttat till något varmare land, där det är 25 på natten och 35 på dagen, det vore fint det. Undrar vart bara, hmm... 🙂
April 24, 2007
Snorch wrote: Ähh tyst. 😛
Dani, visst blir *host* (jäkla skiroy att smittas) neråt -50C där, men hur ofta är du där menar du?
I GBG lär du väl inte haft lägre än -15?Nej man skulle flyttat till något varmare land, där det är 25 på natten och 35 på dagen, det vore fint det. Undrar vart bara, hmm... 🙂
Det har varit -17 i GBG under veckan, möjligtvis kallare.
March 14, 2001
Mjao visst gör den det, men den upplevs ju bara lägre, den är inte det, så det är ju egentligen ganska enkelt att hålla sig varm. Eller ja, om det är skillnad i temperatur såklart. Vid samma temperatur men högre fuktighet känns det kallare och såklart svårare att hålla sig varm.
Det blåser även här ibland. Igår eller när det var, var det -28 när jag kom hem och det blåste rätt friskt, då var det kallt. 😉
October 22, 2002
Snorch wrote: Mjao visst gör den det, men den upplevs ju bara lägre, den är inte det, så det är ju egentligen ganska enkelt att hålla sig varm. Blåsten däremot är ju värre, men det blåser även här ibland. Igår eller när det var, var det -28 när jag kom hem och det blåste rätt friskt, då var det kallt. 😉
March 14, 2001
Jo där ser man ju rätt lätt att den upplevda, inte den faktiska temperaturen om nu någon tror det (den där X-per eller vad han hette tror ju det, om ni minns den där långa tråden för flera år sedan, hahah...), är bra mycket lägre när det blåser. Men det är faktiskt väldigt kallt när det är -34 grader och bara småfläktar lite också.
October 22, 2002
Snorch wrote: Jo där ser man ju rätt lätt att den upplevda, inte den faktiska temperaturen om nu någon tror det (den där X-per eller vad han hette tror ju det, om ni minns den där långa tråden för flera år sedan, hahah...), är bra mycket lägre när det blåser. Men det är faktiskt väldigt kallt när det är -34 grader och bara småfläktar lite också.
De kan jag hålla med om att det är kallt även om det är vindstilla vid -34 grader. Lite blåst så är de ännu mer otrevligare.
Bäst att sluta gå OffT innan skiddan skapar den "STORA vind och temperaturtråden". 🙂
March 14, 2001
Haha, ja... Fast offtopic är väl nästan hela den här tråden, så lite mer offtopic som är mer intressant är den övriga lär inte skada. 😛
Det kanske behövs en "jävla onödig tråd" som det gör på elektronikforumet, där skrivs det massa intressant som egentligen är ju helt jävla onödigt, men ändå saker folk vill skriva, hålls det i den tråden så är det ju win-win-situation. 🙂
1 Guest(s)