Vad har du gjort idag?|Page 29|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
sp_UserOfflineSmall Offline
561
October 5, 2007 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Dehman][quote=ilg@dd]*bilder*

Dehman wrote: Du vet, de är lite efter uppe i Norrland.

Det kallas för förvaltande av kulturhistoria och gör att gammalt hantverk inte försvinner p.g.a att ingen kan det i nutid och framledes, fast jag antar att du har noll koll i ämnet eftersom du gör en så imbecill citering..
Men för att hjälpa dej på traven lite, så kan man säga att en gärsgård höll kreaturen ute från gårdsplanerna och användes i ganska stor omfattning ända fram mot början av 70-talet i mina hemtrakter.
Kan kanske jämföras med dagens dörrvakterna i storstan som håller dräggen utanför krogen.

Vet mycket väl vad en gärsgård är. Även om jag inte levt i historien, så kan jag den.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
562
October 5, 2007 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=ilg@dd][quote=Dehman][quote=ilg@dd]*bilder*

Det kallas för förvaltande av kulturhistoria och gör att gammalt hantverk inte försvinner p.g.a att ingen kan det i nutid och framledes, fast jag antar att du har noll koll i ämnet eftersom du gör en så imbecill citering..
Men för att hjälpa dej på traven lite, så kan man säga att en gärsgård höll kreaturen ute från gårdsplanerna och användes i ganska stor omfattning ända fram mot början av 70-talet i mina hemtrakter.
Kan kanske jämföras med dagens dörrvakterna i storstan som håller dräggen utanför krogen.

Vet mycket väl vad en gärsgård är. Även om jag inte levt i historien, så kan jag den.

Ok, då är det bara en förklaring till varför du gjorde en så imbecill citering som saknas nu då..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
563
October 5, 2007 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Dehman][quote=ilg@dd][quote=Dehman][quote=ilg@dd]*bilder*

Ok, då är det bara en förklaring till varför du gjorde en så imbecill citering som saknas nu då..

Om vi två skulle sitta i ett rum, så är jag ganska säker på att jag inte skulle vara den som är imbecill...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
564
October 5, 2007 - 3:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote:
Om vi två skulle sitta i ett rum, så är jag ganska säker på att jag inte skulle vara den som är imbecill...

Det var ingen vidare förklaring..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
565
October 5, 2007 - 6:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit ledig idag och suttit och spelat lite (grymt skönt att morsan inte kommer in på rummet och frågar "level wow!?!?!" stup i kvarten. Nu har jag lagat årets godaste köttfärs!! Creme Fraiche Franska Örter, cayenne peppar + lite mer. :bgrin:

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
566
October 5, 2007 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Överklockat en icke ännu släppt processor.

//Andreas

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
567
October 5, 2007 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbat kvällskift denna dag.
Nyss kommit hem och planerar att sippa en pilsner sedan efter lite genomgång i forumet.
Planerar kanske en tempban eller nåt. På skoj liksom...

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
568
October 5, 2007 - 11:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbat, köpt tuggummi, varit hos polare, varit i stan och käkat, åkt hem till polare, åkt hem... Typ.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
569
October 6, 2007 - 5:49 am
sp_Permalink sp_Print

Tvättat kläder
Druckit flädersaft
Gått upp alldeles för tidigt.

Malkovic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 257
570
October 6, 2007 - 6:08 am
sp_Permalink sp_Print

Ska snart och hämta ut en dator:) Men efter det blir det matte i skolan hela dagen.

bha*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 676
571
October 6, 2007 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Agerat mänsklig nåldyna, inne på andra dan av en fem dagar lång akupunkturkur...efter det vart det fyra små rätter, mumma.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
572
October 6, 2007 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Hämtat X-et i Sundsvall efter en 6-månaders "semester" och kalasat ett MAX Skrovmål.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
573
October 6, 2007 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Spelat discgolf i höstkylan. Snart värma upp för fest senare ikväll.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
574
October 6, 2007 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Legat utslagen i sängen efter gårdagens utgång.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
575
October 6, 2007 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: Legat utslagen i sängen efter gårdagens utgång.

Äh din kärring! På't igen bah.

Själv har jag varit och kollat på tapet, golv och färg tokbakis idag, men jag hittade åtminstonde ett golv jag ska ha.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
576
October 6, 2007 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Marcan-]Legat utslagen i sängen efter gårdagens utgång.

Äh din kärring! På't igen bah.

Själv har jag varit och kollat på tapet, golv och färg tokbakis idag, men jag hittade åtminstonde ett golv jag ska ha.

Vaddå, jag är ju uppe nu. 😛
Hade lite serier att se ikapp så det var lugnt att spendera halva dagen i sängen. 😉

Callister
Member
Medlem
577
October 6, 2007 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja dagarna går fort. Spelat lite wow idag. Kollat lite serier.
Tjejen kommer hem snart så ska väl laga något gott och se någon rulle.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
578
October 8, 2007 - 12:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit på sjukan idag för att få värktabletter för nacken och ev. en röntgen av densamma.
Först efter 2 timmars provtagningar och diverse undersökningar fick jag åka hem, då med blodtryckssänkande mediciner, hade tydligen högt bloddtryck nu för tiden.. 200/140, skulle visst inte vara bra, lustigt nog tyckte dom för 4-5 år sedan att jag hade lite väl lågt blodtryck. :-s
Återbesök för blodtryckskontroll nästa måndag + möte med läkaren igen om 3 veckor.
(Fick medikamenter för värken också.)

Callister
Member
Medlem
579
October 9, 2007 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbat, fick sluta tidigare. Åkte hem till mor och hälsa på, fick skjuts in till stan och fikade här.

Tjejen har tydligen fått punktering ute på motorvägen men de verkar ha gått bra.

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
580
October 9, 2007 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Åkt spårvagn som körde på en bil (det kändes inte att spårvagnen körde på något, det säger en del om hur chanslös man är om man sitter i bilen och spårvagnen inte hinner bromsa, den här gången hann spårvagnen bromsa och det blev inga personskador). Har varit med kompisar också.

Dessutom har jag kanske hittat en person som vill köpa min DH-biljett 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 353
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL