February 12, 2003
Lagt upp bilen för försäljning. Jag var visst rasist om jag skrev att jag inte ville byta bilen mot kameler eller mattor, annonsen blev inte godkänd.
September 12, 2001
Mean Machine wrote: Lagt upp bilen för försäljning. Jag var visst rasist om jag skrev att jag inte ville byta bilen mot kameler eller mattor, annonsen blev inte godkänd.
Snyggt! :)R
June 23, 2002
Mean Machine wrote: Lagt upp bilen för försäljning. Jag var visst rasist om jag skrev att jag inte ville byta bilen mot kameler eller mattor, annonsen blev inte godkänd.
18k för en 205a?!
January 4, 2001
opA87 wrote: Sitter fortfarande och bollar mellan D5000 och D90.. vi får väl se. D90 verkar värd sina pengar.. men det är en del pengar á 10.000 kr för en kamera & objektiv.
Jaja.. tiden får utse.. måste först ta reda på om jag får restskatt eller inte. :cy:
Ingen ide att köpa ett dyrt kamerahus om du sen inte har råd att köpa någon vettig optik till kameran. Hellre billigt hus med bra optik än ett dyrt hus med dåligt optik.
December 6, 2006
Coore wrote: Ingen ide att köpa ett dyrt kamerahus om du sen inte har råd att köpa någon vettig optik till kameran. Hellre billigt hus med bra optik än ett dyrt hus med dåligt optik.
Okej.. då ska vi se;
En D5000 med AF-S 18-105 VR DX går på 8890 kr
En D90 med AF-S 18-105 VR DX går på 9990 kr
.. så om det nu bara skiljer en tusenlapp emellan dom båda och alla påstår att D90 bör man välja så är väl som sagt en tusenlapp ingenting.
Det handlar inte om att bli luspank bara för man köper kameran.. nya pengar trillar alltid in varje månad så bara för jag blir fattig en månad eller två så är de väl bara då att vänta på att köpa nya optik, eller ?
För inte ska jag väl behöva köpa optik för ytterligare flera tusen DIREKT efter jag har köpt kamera, eller ? Det kan väl likaväl vänta och göra så jag kan utforska kameran i sig först.
Men jag tackar för din åsikt Coore.. det är kul att man kan få lite hjälp när man själv inte kan ett skit om systemkameror. 🙂
OnT:
Morgonmjölkat, hämtat sinkor, kört ut sinkor, hämtat hem sinkor som tyckt de va jättekul att rymma.
Och nu är det lunch till kl 14. 🙂
December 11, 2002
opA87 wrote: Okej.. då ska vi se;
En D5000 med AF-S 18-105 VR DX går på 8890 kr
En D90 med AF-S 18-105 VR DX går på 9990 kr.. så om det nu bara skiljer en tusenlapp emellan dom båda och alla påstår att D90 bör man välja så är väl som sagt en tusenlapp ingenting.
Det handlar inte om att bli luspank bara för man köper kameran.. nya pengar trillar alltid in varje månad så bara för jag blir fattig en månad eller två så är de väl bara då att vänta på att köpa nya optik, eller ?
För inte ska jag väl behöva köpa optik för ytterligare flera tusen DIREKT efter jag har köpt kamera, eller ? Det kan väl likaväl vänta och göra så jag kan utforska kameran i sig först.Men jag tackar för din åsikt Coore.. det är kul att man kan få lite hjälp när man själv inte kan ett skit om systemkameror. 🙂
OnT:
Morgonmjölkat, hämtat sinkor, kört ut sinkor, hämtat hem sinkor som tyckt de va jättekul att rymma.Och nu är det lunch till kl 14. 🙂
D90 med 18-105 kommer du vara glad med ett bra jäkla tag. Jag är helt övertygad om att du kommer vilja byta hus fortare än objektiv om du köper en D5000 med samma glugg.
Den extra tusingen det kostar är det väl värt. Ingen tvekan om vad du ska köpa om du frågar mig 😀
OnT: Kört runt och hämtat grejor över hela skåne känns det som.
November 22, 2001
Kom precis hem från vårdcentralen och sjukhuset.
Jag har legat hemma med feber i drygt 2 veckor.
Var på vårdcentralen förra veckan, då hittade de ingenting.
Nu tog de lite fler prover men alla var bra.
Så jag fick åka och röntga lungorna.
Där antydde sköterskan att de hittat något, men att "det inte var något att oroa sig för" och att läkaren från vårdcentralen skulle höra av sig efter han tittat på dem.
Jag var inte speciellt orolig innan, men nu känns det lite olustigt 🙁
Hoppas han hör av sig snart.
Json_81 wrote: Kom precis hem från vårdcentralen och sjukhuset.
Jag har legat hemma med feber i drygt 2 veckor.
Var på vårdcentralen förra veckan, då hittade de ingenting.
Nu tog de lite fler prover men alla var bra.
Så jag fick åka och röntga lungorna.
Där antydde sköterskan att de hittat något, men att "det inte var något att oroa sig för" och att läkaren från vårdcentralen skulle höra av sig efter han tittat på dem.
Jag var inte speciellt orolig innan, men nu känns det lite olustigt 🙁
Hoppas han hör av sig snart.
Ännu en av alla vaccinerade som blitt krasslig trots vaccinet?
Ontopic..
Bråkat med värmepaketet på en Volvo V70 D5..
🙄
Konstruktören av denna anordning torde skratta gott hemma i soffan varje kväll när han tänker på sin snilleblixt.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 6, 2006
Joni wrote: D90 med 18-105 kommer du vara glad med ett bra jäkla tag. Jag är helt övertygad om att du kommer vilja byta hus fortare än objektiv om du köper en D5000 med samma glugg.
Den extra tusingen det kostar är det väl värt. Ingen tvekan om vad du ska köpa om du frågar mig 😀
:upp:
November 27, 2003
Joni wrote: D90 med 18-105 kommer du vara glad med ett bra jäkla tag. Jag är helt övertygad om att du kommer vilja byta hus fortare än objektiv om du köper en D5000 med samma glugg.
^ what she said ^
//Andreas
4 Guest(s)