September 12, 2001
Dehman wrote: Vaknat glad i hågen av att kunna flytta in i min nya lägenhet i eftermiddag. För att slåss ner av att se en stråle vatten pissa ut från väggen med 8 meter list kvar att sätta!
Bara att börja om. 🙁
Prickat en vattenledning innanför väggen?
Om så...det är ett jäkla otyg.
skiroy wrote: Prickat en vattenledning innanför väggen?
Tror det var därför någon uppfann detektorer.. Bra för att hitta såväl elkablar som vattenledningar.
Ontopic:
Haft rejäl diskussion med en annan tjomme på jobbet och hans beteende gentemot både kunder och arbetskamrater, tog även upp det med cheferna. Hördes som det skulle bli stor träff till veckan angående detta.
Jag och denne tjommen konkurrerar lite smått om "verkstadschefpositionen", vilken jag naturligtvis passar bäst på.
😉
Allvarligt talat så har omsättningen mer än fördubblats senaste 1 1/2 år sedan jag och en annan kille började där.
Får väl se hur det går, jag drar mej inte för att gå därifrån om det inte blir bättre ordning med saker och ting. Men det är nog det sista cheferna vill, för går jag så går den andra killen på golvet också. Är ganska säker på att 50-75% av kunderna försvinner i samma veva också. "Tjommen" är tämligen impopulär i kommunen.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 10, 2002
skiroy wrote: Prickat en vattenledning innanför väggen?
Värmeledning t.o.m. Lyckades pricka mitt i ett 20mm rör. Rörmokaren sa att om det kommit 3mm åt höger eller vänster hade det glidit av, så sannolikheten var ganska liten. Rören var även väldigt konstigt dragna, mitt i en vägg. 🙂
June 23, 2002
ilg@dd wrote: Tror det var därför någon uppfann detektorer.. Bra för att hitta såväl elkablar som vattenledningar.
Ontopic:
Haft rejäl diskussion med en annan tjomme på jobbet och hans beteende gentemot både kunder och arbetskamrater, tog även upp det med cheferna. Hördes som det skulle bli stor träff till veckan angående detta.
Jag och denne tjommen konkurrerar lite smått om "verkstadschefpositionen", vilken jag naturligtvis passar bäst på.
😉
Allvarligt talat så har omsättningen mer än fördubblats senaste 1 1/2 år sedan jag och en annan kille började där.
Får väl se hur det går, jag drar mej inte för att gå därifrån om det inte blir bättre ordning med saker och ting. Men det är nog det sista cheferna vill, för går jag så går den andra killen på golvet också. Är ganska säker på att 50-75% av kunderna försvinner i samma veva också. "Tjommen" är tämligen impopulär i kommunen.
Mmm, för det använder man ju väldigt ofta... fråga en van hantverkare om dom använder dessa. Känns även då en aning overkill för privatpersoner att använda det.
Dehman, fan vilken maximal jävla otur. 🙁
macrus wrote: Mmm, för det använder man ju väldigt ofta... fråga en van hantverkare om dom använder dessa. Känns även då en aning overkill för privatpersoner att använda det.
Dehman, fan vilken maximal j**la otur. 🙁
Såväl hemmapulare som hantverkare jag känner har en sådan, just för att undvika malörer typ Dehmans.
Att börja spika i en kåk man inget vet om hur kablar och rör går i vore bara nonchalant.
Kabeldetektor, regelfinnare, fuktmätare och laserpass torde finnas i varje hantverkares utrustning. Inte heller dumt att som privatperson investera i sån utrustning.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2002
ilg@dd wrote: Såväl hemmapulare som hantverkare jag känner har en sådan, just för att undvika malörer typ Dehmans.
Att börja spika i en kåk man inget vet om hur kablar och rör går i vore bara nonchalant.
Kabeldetektor, regelfinnare, fuktmätare och laserpass torde finnas i varje hantverkares utrustning. Inte heller dumt att som privatperson investera i sån utrustning.
Hahaha, att ni inte har nån känsla där uppe.
Vi har just en kabeldetektor på firman, har använt den en gång och det var för att leta reda på varför ett vägguttag var strömlöst i en gammal byggnad där halva kåken hade byggts om, väldigt tidskrävande att använda när man skulle ha den till det, var iofs lite mer avancerad än att bara se om det fanns ström i väggen. Ser det en aning överambitiöst att börja plocka fram den för att skruva upp några grejer på väggen. Även en regelfinnare har vi på firman, vilket skräp det är. Så svårt är det inte att lista ut själv vart reglar finns.
Laser däremot, vilken jävla genial uppfinning det var.
[Image Can Not Be Found]
Rekommenderas!
macrus wrote: Hahaha, att ni inte har nån känsla där uppe.
Hade det inte varit för att Norrlänningar i gemen har gott anseende och är jäkligt eftertraktade i byggbranschen där nere i fjollträsktrakterna kanske det legat något i det.
macrus wrote:
Laser däremot, vilken j**la genial uppfinning det var.
[Image Can Not Be Found] Rekommenderas!
Kan bara hålla med.
November 22, 2001
ilg@dd wrote: Såväl hemmapulare som hantverkare jag känner har en sådan, just för att undvika malörer typ Dehmans.
Funkar någon av de där detektorerna på avloppsrör i plast?
Jag fixade en metall/el detektor nu när jag skulle sätta upp massa grejer i nya huset, men avloppsröret hittade jag med borrmaskinen iaf. Tursamt nog borrade jag väldigt försiktigt och slutade när jag kommit igenom gipset.
Json_81 wrote: Funkar någon av de där detektorerna på avloppsrör i plast?
Jag fixade en metall/el detektor nu när jag skulle sätta upp massa grejer i nya huset, men avloppsröret hittade jag med borrmaskinen iaf. Tursamt nog borrade jag väldigt försiktigt och slutade när jag kommit igenom gipset.
Nja, den jag har reagerar bara på metaller, men det kanske finns dom som känner av plast också.. Aldrig tänkt på det faktiskt eftersom jag mestadels donat i gamla hus med svart och gjutjärnsrör.
March 14, 2001
alrik wrote: Denna vecka har känts tung pga två dåliga kollegor. Den ena är arbetsskygg och den andra totalt oduglig. Det tråkiga är att jag hamnar i mitten där och måste styra upp allting nästan varje natt. Tog upp de lite lätt med chefen idag och han höll enbart med samt att den arbetsskygge fick ett rejält samtal idag.
Det där känner jag igen, finns rätt många såna där jag jobbar, men det blir väl svårt att få tag på bra folk hela tiden när de bli så stora. Tur som det är så behöver jag sällan ha något med så många att göra. 🙂
Inte mycket mer än vaknat, slutade jobba i morse och strax ska jag iväg och kalasa systerson.
3 Guest(s)