Vad har du gjort idag?|Page 294|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
sp_UserOfflineSmall Offline
5861
January 23, 2010 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Hade det inte varit för att Norrlänningar i gemen har gott anseende och är jäkligt eftertraktade i byggbranschen där nere i fjollträsktrakterna kanske det legat något i det.

Källa på det?

För övrigt tror jag inte det är speciellt många fackmän som använder detektorer när de sätter upp lister.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
5862
January 23, 2010 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Idag har jag via facebook och sms guidad alla utbytesstudenter till Göteborgs nattliv. Verkligen fel person att fråga! 😛

Snart kommer ett gäng polare över. Då blir det öl, tacos, Top gear och Worms Armageddon! 😀

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
5863
January 23, 2010 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Det där känner jag igen, finns rätt många såna där jag jobbar, men det blir väl svårt att få tag på bra folk hela tiden när de bli så stora. Tur som det är så behöver jag sällan ha något med så många att göra. 🙂

Inte mycket mer än vaknat, slutade jobba i morse och strax ska jag iväg och kalasa systerson.

Vi är inte så stora, det ser bara så ut eftersom vi har ett enormt distrikt. 🙂 Vi är bara 7 män och 1 kvinna samt 1 som går på timme. Dock så tog vi över en linje och fick "med" 3 trots att jag försökte påverka att slippa nattgubben pga oduglighet men icke. Vi fick 1 bra och den arbetar jag tyvärr aldrig med.

Idag har jag varit i Örebro för att gratulera en kompis som fyllde 27 år. Vi tog en sväng på Marieberg för att tjejen samt en kompis som åkte med oss ville dit. Nu är jag hemma efter ett kort pitstop på donken i Arboga.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
5864
January 23, 2010 - 7:11 pm
sp_Permalink sp_Print

alrik wrote: Vi är inte så stora, det ser bara så ut eftersom vi har ett enormt distrikt. 🙂 Vi är bara 7 män och 1 kvinna samt 1 som går på timme. Dock så tog vi över en linje och fick "med" 3 trots att jag försökte påverka att slippa nattgubben pga oduglighet men icke. Vi fick 1 bra och den arbetar jag tyvärr aldrig med.

Enormt är ganska relativt. 😉

Nej jag vet du sa det tidigare, men syftade mer på mitt jobb. Är nog närmare 100st anställda här tror jag. Har dålig koll på hur många bilar det är, men många är det. 🙂

Men iaf, det är ju bra att det går bra. 🙂

edit: Precis lagat ett tangentbord till en skogsmaskin. 🙂

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
5865
January 23, 2010 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

En tripp till Jönköping, en tripp hem till tacos & en totalt värdelös film á Shoot `Em Up.

Nu kväll.. en lugn kväll dessutom.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
5866
January 23, 2010 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: En tripp till Jönköping, en tripp hem till tacos & en totalt värdelös film á Shoot `Em Up.

Nu kväll.. en lugn kväll dessutom.

Va? Shoot 'Em Up är bra! 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
5867
January 23, 2010 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Sjungit Disney-teman med några ur NH-crew över Skype.

//Andreas

opA87
Member
Medlem
5868
January 23, 2010 - 10:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Va? Shoot 'Em Up är bra! 🙂

Den lutande mer åt totalt värdelös än bra iallafall.. men fortsatte se filmen rätt ut då det var "något" som fick en att fortsätta 😛

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
5869
January 23, 2010 - 10:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit med min tjej och sett Avatar. Helt okej film.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
5870
January 23, 2010 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Enormt är ganska relativt. 😉

Nej jag vet du sa det tidigare, men syftade mer på mitt jobb. Är nog närmare 100st anställda här tror jag. Har dålig koll på hur många bilar det är, men många är det. 🙂

Men iaf, det är ju bra att det går bra. 🙂

edit: Precis lagat ett tangentbord till en skogsmaskin. 🙂

Känner till det att det är svårt att ha bra folk när det är ett stort företag. Jobbade på Arosfrakt förut och där var vi 230-240 anställda när det var som störst innan delningen. Man kände inte igen hälften när det var firmafest, blev en AHA-upplevelse. Aha, du jobbar här du. 🙂

Har kollat på Fantastic 4, druckit ett glas vin samt en GT. Nu ska jag hänga lite tvätt.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
5871
January 24, 2010 - 8:13 am
sp_Permalink sp_Print

Precis vaknat, så ska göra lite kaffe och frukost nu.
Blir att vara ensam en stor del av dagen då flickvännen ska iväg på en photoshoot.

Har under gårdagen mätt upp lägenheten och tänkte dra om alla nätverkskablarna samt sätta upp servern på ett mer permanent ställe.
Hade gärna kört trådlöst till min stationära dator i andra änden lägenheten, men det går inte 🙁 Grafikkortets kylare tar upp alla PCI-platserna, så det finns ingen plats för ett trådlöst nätverkskort.

Andreas Galistel
Member
Medlem
5872
January 24, 2010 - 9:30 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat. Ska fixa frukost strax.

Lord_Kvadd wrote: Precis vaknat, så ska göra lite kaffe och frukost nu.
Blir att vara ensam en stor del av dagen då flickvännen ska iväg på en photoshoot.

Har under gårdagen mätt upp lägenheten och tänkte dra om alla nätverkskablarna samt sätta upp servern på ett mer permanent ställe.
Hade gärna kört trådlöst till min stationära dator i andra änden lägenheten, men det går inte 🙁 Grafikkortets kylare tar upp alla PCI-platserna, så det finns ingen plats för ett trådlöst nätverkskort.

USB-dongle?

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
5873
January 24, 2010 - 10:42 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Källa på det?

ilg@dd wrote: Hade det inte varit för att Norrlänningar i gemen har gott anseende och är jäkligt eftertraktade i byggbranschen där nere i fjollträsktrakterna kanske det legat något i det.

Fråga random arbetsgivare inom byggbranschen..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
5874
January 24, 2010 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Fråga random arbetsgivare inom byggbranschen..

Det gjorde jag precis, inget målaren hade hört något om.

Andreas Galistel
Member
Medlem
5875
January 24, 2010 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]

//Andreas

opA87
Member
Medlem
5876
January 24, 2010 - 1:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]

//Andreas

https://www.nordichardware.se/.....40585.html

😉

OnT:
Vaknat, frukost, tvättat bil.. nu snart lunch.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
5877
January 24, 2010 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är väl snarare så att det nere i "fjollträsktrakterna" är, även om det dämpats något sedan lågkonjunkturen, stor efterfrågan på hantverkare i allmänhet. Det oavsett om det kommer från Norrland, Polen, Lettland etc.

OT: Idag har jag fixa en massa småsaker som behöver göras. Sen taggar jag inför fotbollsmatch med utbytesstudenter ikväll. Har nog inte rört en fotboll på något år så det skall bli väldigt roligt.

Andreas Galistel
Member
Medlem
5878
January 24, 2010 - 2:14 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: https://www.nordichardware.se/.....40585.html

😉

Fel.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
5879
January 24, 2010 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

ojdå wrote: Det är väl snarare så att det nere i "fjollträsktrakterna" är, även om det dämpats något sedan lågkonjunkturen, stor efterfrågan på hantverkare i allmänhet. Det oavsett om det kommer från Norrland, Polen, Lettland etc.

Jag kan säga som så, att jag och flera av mina bekanta ett flertal gånger fått erbjudanden om att åka ner och jobba i Stockholm, skulle tro att jag kan få jobb där ganska snabbt även idag om jag skulle vilja det.
Firman har förresten 2 rörkrökare som for ner förra veckan och blir där till framåt sommaren lät det som.

Ontopic:
Varit ute och åkt lite skoter med kusinen idag, naturligtvis inhandlade han en lite värre maskin när han fick reda på att jag skaffat en 800cc Storm.

1000cc med black magic-kit.. Runt 200Hk..

Min Storm, 800cc och runt 145Hk, faktiskt så hängde den på ganska bra trots effektskillnaden. Men i starten märktes det skillnad, då han har 55 kammars matta och jag bara orginal 26 eller vad det är.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

opA87
Member
Medlem
5880
January 24, 2010 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Fel.

//Andreas

:-k :scratch:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 404
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL