March 10, 2002
ilg@dd wrote: Hade det inte varit för att Norrlänningar i gemen har gott anseende och är jäkligt eftertraktade i byggbranschen där nere i fjollträsktrakterna kanske det legat något i det.
Källa på det?
För övrigt tror jag inte det är speciellt många fackmän som använder detektorer när de sätter upp lister.
October 22, 2002
Snorch wrote: Det där känner jag igen, finns rätt många såna där jag jobbar, men det blir väl svårt att få tag på bra folk hela tiden när de bli så stora. Tur som det är så behöver jag sällan ha något med så många att göra. 🙂
Inte mycket mer än vaknat, slutade jobba i morse och strax ska jag iväg och kalasa systerson.
Vi är inte så stora, det ser bara så ut eftersom vi har ett enormt distrikt. 🙂 Vi är bara 7 män och 1 kvinna samt 1 som går på timme. Dock så tog vi över en linje och fick "med" 3 trots att jag försökte påverka att slippa nattgubben pga oduglighet men icke. Vi fick 1 bra och den arbetar jag tyvärr aldrig med.
Idag har jag varit i Örebro för att gratulera en kompis som fyllde 27 år. Vi tog en sväng på Marieberg för att tjejen samt en kompis som åkte med oss ville dit. Nu är jag hemma efter ett kort pitstop på donken i Arboga.
March 14, 2001
alrik wrote: Vi är inte så stora, det ser bara så ut eftersom vi har ett enormt distrikt. 🙂 Vi är bara 7 män och 1 kvinna samt 1 som går på timme. Dock så tog vi över en linje och fick "med" 3 trots att jag försökte påverka att slippa nattgubben pga oduglighet men icke. Vi fick 1 bra och den arbetar jag tyvärr aldrig med.
Enormt är ganska relativt. 😉
Nej jag vet du sa det tidigare, men syftade mer på mitt jobb. Är nog närmare 100st anställda här tror jag. Har dålig koll på hur många bilar det är, men många är det. 🙂
Men iaf, det är ju bra att det går bra. 🙂
edit: Precis lagat ett tangentbord till en skogsmaskin. 🙂
October 22, 2002
Snorch wrote: Enormt är ganska relativt. 😉
Nej jag vet du sa det tidigare, men syftade mer på mitt jobb. Är nog närmare 100st anställda här tror jag. Har dålig koll på hur många bilar det är, men många är det. 🙂
Men iaf, det är ju bra att det går bra. 🙂
edit: Precis lagat ett tangentbord till en skogsmaskin. 🙂
Känner till det att det är svårt att ha bra folk när det är ett stort företag. Jobbade på Arosfrakt förut och där var vi 230-240 anställda när det var som störst innan delningen. Man kände inte igen hälften när det var firmafest, blev en AHA-upplevelse. Aha, du jobbar här du. 🙂
Har kollat på Fantastic 4, druckit ett glas vin samt en GT. Nu ska jag hänga lite tvätt.
February 3, 2003
Precis vaknat, så ska göra lite kaffe och frukost nu.
Blir att vara ensam en stor del av dagen då flickvännen ska iväg på en photoshoot.
Har under gårdagen mätt upp lägenheten och tänkte dra om alla nätverkskablarna samt sätta upp servern på ett mer permanent ställe.
Hade gärna kört trådlöst till min stationära dator i andra änden lägenheten, men det går inte 🙁 Grafikkortets kylare tar upp alla PCI-platserna, så det finns ingen plats för ett trådlöst nätverkskort.
November 27, 2003
Vaknat. Ska fixa frukost strax.
Lord_Kvadd wrote: Precis vaknat, så ska göra lite kaffe och frukost nu.
Blir att vara ensam en stor del av dagen då flickvännen ska iväg på en photoshoot.Har under gårdagen mätt upp lägenheten och tänkte dra om alla nätverkskablarna samt sätta upp servern på ett mer permanent ställe.
Hade gärna kört trådlöst till min stationära dator i andra änden lägenheten, men det går inte 🙁 Grafikkortets kylare tar upp alla PCI-platserna, så det finns ingen plats för ett trådlöst nätverkskort.
USB-dongle?
//Andreas
Dehman wrote: Källa på det?
ilg@dd wrote: Hade det inte varit för att Norrlänningar i gemen har gott anseende och är jäkligt eftertraktade i byggbranschen där nere i fjollträsktrakterna kanske det legat något i det.
Fråga random arbetsgivare inom byggbranschen..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 6, 2006
Delph1 wrote: [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
//Andreas
https://www.nordichardware.se/.....40585.html
😉
OnT:
Vaknat, frukost, tvättat bil.. nu snart lunch.
September 27, 2005
Det är väl snarare så att det nere i "fjollträsktrakterna" är, även om det dämpats något sedan lågkonjunkturen, stor efterfrågan på hantverkare i allmänhet. Det oavsett om det kommer från Norrland, Polen, Lettland etc.
OT: Idag har jag fixa en massa småsaker som behöver göras. Sen taggar jag inför fotbollsmatch med utbytesstudenter ikväll. Har nog inte rört en fotboll på något år så det skall bli väldigt roligt.
ojdå wrote: Det är väl snarare så att det nere i "fjollträsktrakterna" är, även om det dämpats något sedan lågkonjunkturen, stor efterfrågan på hantverkare i allmänhet. Det oavsett om det kommer från Norrland, Polen, Lettland etc.
Jag kan säga som så, att jag och flera av mina bekanta ett flertal gånger fått erbjudanden om att åka ner och jobba i Stockholm, skulle tro att jag kan få jobb där ganska snabbt även idag om jag skulle vilja det.
Firman har förresten 2 rörkrökare som for ner förra veckan och blir där till framåt sommaren lät det som.
Ontopic:
Varit ute och åkt lite skoter med kusinen idag, naturligtvis inhandlade han en lite värre maskin när han fick reda på att jag skaffat en 800cc Storm.
1000cc med black magic-kit.. Runt 200Hk..
Min Storm, 800cc och runt 145Hk, faktiskt så hängde den på ganska bra trots effektskillnaden. Men i starten märktes det skillnad, då han har 55 kammars matta och jag bara orginal 26 eller vad det är.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)