June 23, 2002
Mean Machine wrote: Ringde honom, han var rätt cool. Frågade bara ifall jag hade schyssta mekkontakter och nånstans där han kunde få rätt på en billig koppling. 🙂
Sen sa han att han hade gjort 200km/h med bilen, så jag tror det var däri problemet låg.
Känns vettigt på vintern i en bil som väger dryga 800-900kg..
Nåja ska inte vara någon moralkärring för så mycket bättre är man väl inte själv, men somliga är inte rädda om livet. :bgrin:
Monterat "warm up"-kit på en tyskjäkel.. BMW 520i eller nått sånt.. Skitbilar, fast det får man ju inte säga till kunderna.. Dom stackarna..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 10, 2002
Json_81 wrote: Jag gjorde lite överslagsräkning på det.
Rutn 60 000 / år för mig o min sambo.
Rena pengar alltså.
Sedan införande 2006 då antar jag?
Edit: här kan man kolla
http://www.jobbskatteavdrag.se/
November 22, 2001
Dehman wrote: Sedan införande 2006 då antar jag?
Edit: här kan man kolla
http://www.jobbskatteavdrag.se/
Ja, precis.
Kanske ska tillägga att jag räknat med uppskattad fastighetsskatt också.
September 12, 2001
Json_81 wrote: Ja, precis.
Kanske ska tillägga att jag räknat med uppskattad fastighetsskatt också.
Jag kan räkna med hur mycket som helst i uppskattade intäkter/utgifter.
Få se nu....det bli väl en ca 200 tusen extra till mig med jobbskatteavdraget. Eller inte...
Allt beror på hur man räknar. 😉
November 22, 2001
skiroy wrote: Jag kan räkna med hur mycket som helst i uppskattade intäkter/utgifter.
Få se nu....det bli väl en ca 200 tusen extra till mig med jobbskatteavdraget. Eller inte...
Allt beror på hur man räknar. 😉
Jo, men jag vet ju vad liknande villor hade i fastighetsskatt 2005 i det här området.
Så det är ju ingen siffra tagen ur luften.
October 22, 2002
Mean Machine wrote: Ringde honom, han var rätt cool. Frågade bara ifall jag hade schyssta mekkontakter och nånstans där han kunde få rätt på en billig koppling. 🙂
Sen sa han att han hade gjort 200km/h med bilen, så jag tror det var däri problemet låg.
De är vasst för en gammal pegga.
Min Golf 2 GTI 8v gjorde 188km/h mätarfart efter en stunds nötande. Åkte GBG-Sala precis över 3h. Hängde på en fläskmerca som kom ifatt vid Mariestad. Gick bra att se fanskapet fram tills det blir riktigt motorväg efter Laxå, sen såg jag ingen mer merca. 🙂
Edit:
Gick bra som attans idag på jobbet. Var hemma redan vid kl 02.
Har även idag sålt 3 st Lightforce 240 Blitz HID extraljus som jag förut hade på min Caddy.
March 10, 2002
ojdå wrote: Insett att man måste lämna studieförsäkran till CSN för att få några pengar. Kunde jag ju tänkt på innan!
Sen har jag kommit hem från jobbet nu och tagit mig lite sill, ägg och en kopp te! Mys!
Brukar ändå gå ganska snabbt när man väl gör det. 🙂 Värre är det att gissa sin inkomst inför varje termin. 🙁 Förra terminen faila jag ganska grovt, känns som det kommer bli samma sak denna gång. 🙁
September 27, 2005
Dehman wrote: Brukar ändå gå ganska snabbt när man väl gör det. 🙂 Värre är det att gissa sin inkomst inför varje termin. 🙁 Förra terminen faila jag ganska grovt, känns som det kommer bli samma sak denna gång. 🙁
Du vet att csn inte ser din terminsinkomst utan bara årsinkomst? 😉 Ett notis bara, hur du väljer att utnyttja den information är upp till dig.
March 10, 2002
ojdå wrote: Du vet att csn inte ser din terminsinkomst utan bara årsinkomst? 😉 Ett notis bara, hur du väljer att utnyttja den information är upp till dig.
Jo men kommer förmodligen ändå bli för mycket. Som man får i röven två år efter. 🙁 Förstår inte varför man inte får jobba hur mycket man vill om man ändå klarar poängen, vilket är ett krav för att ens få csn. :/
November 22, 2001
Dehman wrote: Jo men kommer förmodligen ändå bli för mycket. Som man får i röven två år efter. 🙁 Förstår inte varför man inte får jobba hur mycket man vill om man ändå klarar poängen, vilket är ett krav för att ens få csn. :/
Hur skulle det se ut?
Studenter ska veta sin plats och vara fattiga.
Det som är riktigt sjukt är att de månader man inte kan få CSN räknas med.
3 Guest(s)