September 27, 2005
Idag har varit en ovanligt trevlig dag. Detta eftersom jag bara hade föreläsning, och inte jobb efter som jag brukar. Då passade jag på att simma för första gången på ett år! Riktigt skönt. 2,3 kilometer blev det.
Snart skall jag och lyssna på en väns bror på en Jazzklubb här i stan.
October 22, 2002
Lord_Kvadd wrote: Slagit alrik och ojdå i en omgång Vetgirig 😉
Var fan knepiga frågor. 🙂
Precis kommit hem från jobbet. Ska snart skjutsa tjejen till jobbet för att sen hem och sova 2-3h innan jag ska hämta tjejen igen. Sen vara med vid besiktningen av hennes lägenhet eftersom hon flyttat hem till mig.
Sen blir det nog soffan i 2-3h för att klara av kvällen. Känner mig sliten efter denna vecka.
March 14, 2001
alrik wrote: Blev dina farhågor besannade? Satt du och köade i Finnerödja där det var stopp eller i Laxå?
Japp, mer eller mindre. 😛
Började när jag svängde in på vägen över "skogen" (50 mot Falun), helt oplogat och skifta mellan 1.5 till 3dm snö. Hade tungt på bilen och lätt på släpet så det gick förhållandevis bra ändå.
Han inte så långt efter den vägen så stod det en utländsk trailer som kört fast och sen backat uppskattningsvis 1.5-2km, vart han hade tänkt backat vette fan, det vet nog inte han heller. Lyckligtvis tog jag mig förbi den bilen tillslut.
30min senare var den en personbil som kört i diket och en lastbil försökte dra upp denna, som tur var gick det bra och tog inte så lång tid innan det var klart.
Det gick sen hyfsat bra neråt i nån timme, förutom vissa som körde alldeles för sakta i alla backar och sånt. Men när jag kom till Hällabacken (~Lindesberg) stod det en till utlänning halvt i diket och trailen blockerade bägge två filerna uppför, men det var så pass att det gick tränga sig förbi när det var klart söderifrån.
När jag var nedanför Örebro hörde jag att det var totalt stopp söder om Kopparberg, lastbil som låg över hela vägen eller nå sånt, så där hade man lite tur eftersom jag var där en stund tidigare.
Nere vid Laxå hade jag ännu mer tur. Var en väktare som stoppa mig vid ett rödlyse och sa det var en olycka längre fram så jag kunde ta en omväg, hade nog bara gått någon minut efter olyckan då tror jag.
Nån minut senare kom jag ner till Finnerödja och då såg jag den där olyckan som var där i livesändning.
Mötte två lastbilar och en personbil, personbilen mellan lastbilarna och påväg att köra om den första lastbilen när den tvåfiliga vajerräcksvägen blir en fil. Personbilen blev ju såklart klämd mellan hjulen bak på släpet och vajerräcket, där tog det stopp och bilen ställde sig sen på tvären bakom lastbilen varpå den bakre lastbilen kom körandes rätt in i den, resten kan ni nog räkna ut själv... om inte:
http://www.wighsnews.se/nyhete.....isid=59804
Resten av vägen gick hyfsat bra, trots riktigt halt på sina ställen. Men allt som allt hade jag grymt mycket tur i stort sett över allt. Fanns ju flera ställen där jag kunnat blivit stående i flera timmar om det velat sig. 🙂
Men less på snön är jag, nån kan väl skicka upp all den skiten och dumpa på Skiroys alptopp. 😉
Idag kom jag hem väldigt sent, har knappt sovit något och ska snart åka till Gävle.
December 6, 2006
OS-disken krashade.. suttit hela dagen och försökt få ihop den med "Återställningskonsolen" men det sket sig varenda gång då den bara plötsligt ville låsa sig i Windows, starta om sig och sedan få "System boot failure" eller vad tusan de nu stod.
Så det var bara att installera om hela Windows.. allting borta. Känns sådär halvlyckat !
Tror nog disken kommer ge upp igen snart.. får hoppas jag har garanti från WD kvar när de väl händer.
October 22, 2002
Sov ut rejält idag. Skönt som attans.
Åkte på eftermiddagen till en kompis och fick rejält med stryk i NHL10. Vann 3 matcher under 5h spelande. Får ta igen det nästa gång.
Vi orkade inte laga mat så jag tog en pizza och tjejen en sallad. Kollade på Robinsson, jag tycker rätt person vann av dom två iaf.
Har även under kvällen bakat bröd, skotta snö, burit ved samt tvättat arbetskläder.
March 14, 2001
Jo jag har läst bägge, men tyckte inte "Aldrig fucka upp" var så bra, Snabba Cash däremot var riktigt bra.
Har hört lite om filmen, att vissa saker inte ens nämns i den men som har rätt stor betydelse i boken, tex (möjlig spoiler) JWs syster och vad som hände med henne och hur det påverkar vissa saker.
Läste precis att det ska bli en film av både den andra och den tredje boken.
June 23, 2002
Snorch wrote: Har du läst boken också?
Vi tänkte gå på den i Gävle igår men var för sent ute så det fanns inte platser kvar, eller de som var kvar var utspridda, men får väl se den nån annan gång.
Nope jag har ju inte det, så jag trodde filmen skulle vara kalas. Den var ju absolut inte dålig enligt mig men jag tyckte den kändes en aning hypad.
November 27, 2003
Jag har vaknat och fortsätt spela en massa Crack in time.
alrik wrote: Boken är bra!
Tyckte den kändes lite sådär
alrik wrote: Lika så "Aldrig fucka upp" där man får ett annat perspektiv av "Snabba Cash". Dom är rejält sammanflätade.
Den fick jag lägga ifrån, kändes inte alls värd att spendera tid på.
//Andreas
December 6, 2006
Spenderat dagen hos morföräldrar i Jönköping med god mat och lite skitsnack.. knepade och knåpade lite med gubbens dator med.
Åkte även förbi Biltema och köpte mig en Haynes-bok till bilen...
Vägen hem igen kändes sådär lite halvnjutfull.
Får upp en Audi Q5:a upp i arslet med inte mer än 2-3 meter från mig och eftersom de va enkelfil i några kilometer innan dubbelfiligt igen så kunde jag inte njuta mer än att jag tryckte ner bromsen rejält.. guu va skönt de kändes när man såg hela hans främre del av bilen trycks ner i marken då han själv panikbromsar som ett spån.
Bara för man har högst och störst bil ska man fan inte komma och sniffa mig i arslet.. satt förstås någon högt uppsatt VD i kostym i såg jag när han körde förbi.. kunde inte hålla mig från att blänga honom med onda ögat när han körde förbi. :bgrin: HEHE
Efter jag kommit hem åkte jag till jobbet och lånade verkstan en stund till att plocka ut dioderna i dimljusen då jag tänkt byta dessa till ett par med "mer lysdioder på dioden" då dom billigare jag köpte lös alldeles för dåligt. Tog även ut positionsljusen tidigare under dagen då dessa också ska bytas till ett par starkare.
Resten av kvällen blir lugn med lite mat och tv-tittande.
Hittade även denna, kan de vara Snorch eller alrik måntro ? 😉
2 Guest(s)