Vad har du gjort idag?|Page 302|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
sp_UserOfflineSmall Offline
6021
February 6, 2010 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Grävt en snögrotta. 🙂

:needpic:

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
6022
February 6, 2010 - 9:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Har ingen bild, men det vart ganska fin och rätt stor. 😉
Var hos farsan med bla systerdottern min och grävde den, får väl se om den fortfarande är hel nästa gång jag är dit, är den det så blir det utbyggnad. 🙂

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
6023
February 6, 2010 - 11:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit på kalas hos en kompis som fyller år på måndag.

Vid 19 kom en kompis samt hans tjej över. Vi bjöd på stek, potatis, sås, ärtor och äppelmos. Allt "egen" producerat förutom potatisen som är köpt. Till dessert blev det "vitchockaldkräm" med kiwi, mango, mynta och honungs "fruktsallad" till. Mycket uppskattad mat och dessert.

Spelade ett gäng spel tills dom for hem för en stund sedan.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
6024
February 7, 2010 - 7:40 am
sp_Permalink sp_Print

Igår blev det att spela igenom 14 första kapitlena av Uncharted: Drake's Fortune. Klart bra spel.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
6025
February 7, 2010 - 10:17 am
sp_Permalink sp_Print

Funderat, eller snarare funderar fortfarande på om jag skall köpa en Volvo 855, hittat en på Blocket som jag är sugen på..
Obesiktad -97 med taskiga fjädrar bak.. Man kan ju göra sej en snabb slant där..
🙄

*Edit*
Faen, när man väl får fingrarna ur röven och ringer så är det ingen som svarar..
4000:- är ingen stor peng för en sån där, nya fjädrar bak ~1000:- + besiktning och man plockar väl ut ~13-15 000:- för den..
🙁

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
6026
February 7, 2010 - 11:10 am
sp_Permalink sp_Print

Igår fick jag AJAX att fungera på hemsidan o/

Idag börjades morgonen med varma mackor och att röja sovrum, hall och toalett.
Därefter blev det dammsugning av ovan nämnda rum och torkning av golv.
Tvättmaskinen blev klar precis, och nu är tvätten upphängd på tork.

opA87
Member
Medlem
6027
February 7, 2010 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Lord_Kvadd wrote: Igår fick jag AJAX att fungera på hemsidan o/

:-s :-k :scratch:

OnT:
Vaknat vid 9.. slappat vid datorn, lirat lite BF2, skickat iväg den trasiga hårddisken till WD i Tyskland och sitter nu och väntar på lite mat som farsan håller på och lagar.

Mår en aning bättre idag känner jag.. blir nog till och jobba imorgon iallafall.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
6028
February 7, 2010 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: :-s :-k :scratch:

http://en.wikipedia.org/wiki/A.....ogramming)
wink

Lirat lite TF2 och ska väl beställa sushi inom kort 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
6029
February 7, 2010 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Tvättat och ska städa nu.

Även klarat Uncharted.

//Andreas

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
6030
February 7, 2010 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Börjat skissa lite på en baslåda för mina dubbla 8"-Kickers som är på väg.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
6031
February 7, 2010 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Handlat schampoo, tandkräm och tandborste på ÖB. Bauhaus och handlat reservdel till toaletten.

Besökt biltema för att leta efter en avgasrörsbit till svärmors bil. Får titta på bilen igen för att uppfriska minnet innan jag handlar lite rör och svetsar ihop det. Svärmor beskrev det såhär: Det sa duns och börja låta konstigt när jag åkte i ett gupp. 🙂 Saknas bara röret mellan ljusdämparna.

Hälsade på brorsan och hans familj för att fika samt leka med hans son.

Blev även en sväng förbi Ikea för att handla en liten byrå till badrummet. Förstår inte att tjejer behöver ha så mycket saker. Jag klarar mig med 1 hylla i ett skåp och då har jag plats för massa schampoo och tandkräm 🙂

Käkade samma sak som igår när vi kom hem. Därefter så skottade jag fram stegen på taket till sotaren som kommer imorgon.

Har nyss plockat ur brödet ur ugnen. Får se om det är lika gott som det luktar och ser ut.

Snorch
Member
Medlem
6032
February 7, 2010 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Installerat ett trådlöst nätverkskort i pfsense-routern, verkar fungera mycket bra.

Kopplat om lite i kupévärmaren. Tidigare gick det att ställa effekten i tre steg, 700W, 1300 och 1900W. Med motorvärmarens 400-500W blir 1300W läget för mycket för en 6A säkring som det sitter i motorvärmarstolpen här hemma och på jobbet. 700W blir för lite när det är kallt. Så jag koppla om lite så nu finns det istället 700W, 1000W och 1300W. 1000W läget och motorvärmaren borde gå fint på 6A säkring.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
6033
February 7, 2010 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaknat upp rejält sliten. Insåg då att jag lovat en kompis att gå på Krafttag på fysiken idag :cy: Så nu är jag dubbelt sliten och måste sova.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
6034
February 7, 2010 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Var nyssens iväg och inhandlade tidigare nämnda Volvo 855, lite rostigare än jag räknat med, men inte mer än att det går att fixa för en billig peng.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Snorch
Member
Medlem
6035
February 8, 2010 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Kollat klart på Playa del Sol säsong ett, kuligt värre. 🙂

Är det någon som kommer ihåg serien Spung och Spung 2.0? Gick på SVT nån gång i början på 2000-talet. Har nog inte sett alla avsnitt, men det är ju en riktigt bra och rolig serie iaf. Har precis ordnat dessa avsnitt i fin kvalité så nu får man börja kolla på det nåtag.

Playa del Sol och Spung är väl för övrigt det bästa SVT klämt ur sig. 🙂

opA87
Member
Medlem
6036
February 8, 2010 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Första november gick jag in i "100 dagar utan Mcdonalds, pizza & kebab".. och om min matte inte är helt fel har jag idag klarat dessa 100 dagar med bragd och bravur.

Känns bra.. gick bra att genomföra.. men om jag känner någon skillnad emot "magontet" jag haft i så många år nu. Nja inte direkt.. är väl som innan att det kommer och går ibland en vecka på raken ibland bara någon dag eller så kan de helt enkelt bara gå några dagar utan minsta ont.

Jaja.. kul var de iallafall. Kanske lite mer i plånboken med. På fredag blir de iallafall pizza på kvällen, på lördag kör vi Mcdonalds i Jönköping och på söndag kör jag kebabtallrik.. på måndag drar vi igång 100 dagar till. 🙂

Och jag har inte gjort detta för att gå ner i vikt.. ligger på ungefär samma vikt som när jag börja d.v.s vandrar lite mellan 80-85 kg, 1,83 lång. Var mest för att se om jag klara av det samt om magen kanske skulle bli bättre, vilket den inte blev.

Men iallafall..

OnT:
Börjat jobba kl 05.30, slutet 10.00, haft lunch till 14.00 och sedan tillbaka och göra eftermiddagspasset.. idag med chefens son som är hemma på praktik. Riktigt skoj =)

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
6037
February 8, 2010 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Kollat klart på Playa del Sol säsong ett, kuligt värre. 🙂

Är det någon som kommer ihåg serien Spung och Spung 2.0? Gick på SVT nån gång i början på 2000-talet. Har nog inte sett alla avsnitt, men det är ju en riktigt bra och rolig serie iaf. Har precis ordnat dessa avsnitt i fin kvalité så nu får man börja kolla på det nåtag.

Playa del Sol och Spung är väl för övrigt det bästa SVT klämt ur sig. 🙂

På tal om serier så har jag idag fått låna Black Books, complete series av en kompis! 😀 Ska bli helt underbart att titta igenom. Den serien sändes ju av SVT om jag inte kommer ihåg fel. (Den producerades ju inte av dem, så klart)

On topic så har det varit mycket skola idag. Har en hel del att läsa för tillfället, svår kurs i Internationell handel och U-landsekonom. Låter intressant, men är bara jobbigt.

Snorch
Member
Medlem
6038
February 8, 2010 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Black Books säger du, den ska kollas upp. 🙂
Kom gärna med fler tips på rolig serien, gärna lite andra som alla inte redan vet om.

Nej nu ska jag börja kolla på andra säsongen av Playa del Sol.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
6039
February 8, 2010 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Black Books säger du, den ska kollas upp. 🙂
Kom gärna med fler tips på rolig serien, gärna lite andra som alla inte redan vet om.

Ja om du gillar Dylan Moran (Kan man INTE gilla honom!?! :o) är det klockrent. Black books kanske inte alla känner till. Den är definitivt inte så känd som det förtjänar, så mycket kan man i alla fall säga...

Andreas Galistel
Member
Medlem
6040
February 8, 2010 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Black Books gick på SVT. Helt klockren serie med Dylan Moran och Bill Bailey!

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 366
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL