October 22, 2002
Varit på kalas hos en kompis som fyller år på måndag.
Vid 19 kom en kompis samt hans tjej över. Vi bjöd på stek, potatis, sås, ärtor och äppelmos. Allt "egen" producerat förutom potatisen som är köpt. Till dessert blev det "vitchockaldkräm" med kiwi, mango, mynta och honungs "fruktsallad" till. Mycket uppskattad mat och dessert.
Spelade ett gäng spel tills dom for hem för en stund sedan.
Funderat, eller snarare funderar fortfarande på om jag skall köpa en Volvo 855, hittat en på Blocket som jag är sugen på..
Obesiktad -97 med taskiga fjädrar bak.. Man kan ju göra sej en snabb slant där..
🙄
*Edit*
Faen, när man väl får fingrarna ur röven och ringer så är det ingen som svarar..
4000:- är ingen stor peng för en sån där, nya fjädrar bak ~1000:- + besiktning och man plockar väl ut ~13-15 000:- för den..
🙁
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 6, 2006
Lord_Kvadd wrote: Igår fick jag AJAX att fungera på hemsidan o/
:-s :-k :scratch:
OnT:
Vaknat vid 9.. slappat vid datorn, lirat lite BF2, skickat iväg den trasiga hårddisken till WD i Tyskland och sitter nu och väntar på lite mat som farsan håller på och lagar.
Mår en aning bättre idag känner jag.. blir nog till och jobba imorgon iallafall.
February 3, 2003
opA87 wrote: :-s :-k :scratch:
http://en.wikipedia.org/wiki/A.....ogramming)
Lirat lite TF2 och ska väl beställa sushi inom kort 🙂
October 22, 2002
Handlat schampoo, tandkräm och tandborste på ÖB. Bauhaus och handlat reservdel till toaletten.
Besökt biltema för att leta efter en avgasrörsbit till svärmors bil. Får titta på bilen igen för att uppfriska minnet innan jag handlar lite rör och svetsar ihop det. Svärmor beskrev det såhär: Det sa duns och börja låta konstigt när jag åkte i ett gupp. 🙂 Saknas bara röret mellan ljusdämparna.
Hälsade på brorsan och hans familj för att fika samt leka med hans son.
Blev även en sväng förbi Ikea för att handla en liten byrå till badrummet. Förstår inte att tjejer behöver ha så mycket saker. Jag klarar mig med 1 hylla i ett skåp och då har jag plats för massa schampoo och tandkräm 🙂
Käkade samma sak som igår när vi kom hem. Därefter så skottade jag fram stegen på taket till sotaren som kommer imorgon.
Har nyss plockat ur brödet ur ugnen. Får se om det är lika gott som det luktar och ser ut.
March 14, 2001
Installerat ett trådlöst nätverkskort i pfsense-routern, verkar fungera mycket bra.
Kopplat om lite i kupévärmaren. Tidigare gick det att ställa effekten i tre steg, 700W, 1300 och 1900W. Med motorvärmarens 400-500W blir 1300W läget för mycket för en 6A säkring som det sitter i motorvärmarstolpen här hemma och på jobbet. 700W blir för lite när det är kallt. Så jag koppla om lite så nu finns det istället 700W, 1000W och 1300W. 1000W läget och motorvärmaren borde gå fint på 6A säkring.
Var nyssens iväg och inhandlade tidigare nämnda Volvo 855, lite rostigare än jag räknat med, men inte mer än att det går att fixa för en billig peng.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2001
Kollat klart på Playa del Sol säsong ett, kuligt värre. 🙂
Är det någon som kommer ihåg serien Spung och Spung 2.0? Gick på SVT nån gång i början på 2000-talet. Har nog inte sett alla avsnitt, men det är ju en riktigt bra och rolig serie iaf. Har precis ordnat dessa avsnitt i fin kvalité så nu får man börja kolla på det nåtag.
Playa del Sol och Spung är väl för övrigt det bästa SVT klämt ur sig. 🙂
December 6, 2006
Första november gick jag in i "100 dagar utan Mcdonalds, pizza & kebab".. och om min matte inte är helt fel har jag idag klarat dessa 100 dagar med bragd och bravur.
Känns bra.. gick bra att genomföra.. men om jag känner någon skillnad emot "magontet" jag haft i så många år nu. Nja inte direkt.. är väl som innan att det kommer och går ibland en vecka på raken ibland bara någon dag eller så kan de helt enkelt bara gå några dagar utan minsta ont.
Jaja.. kul var de iallafall. Kanske lite mer i plånboken med. På fredag blir de iallafall pizza på kvällen, på lördag kör vi Mcdonalds i Jönköping och på söndag kör jag kebabtallrik.. på måndag drar vi igång 100 dagar till. 🙂
Och jag har inte gjort detta för att gå ner i vikt.. ligger på ungefär samma vikt som när jag börja d.v.s vandrar lite mellan 80-85 kg, 1,83 lång. Var mest för att se om jag klara av det samt om magen kanske skulle bli bättre, vilket den inte blev.
Men iallafall..
OnT:
Börjat jobba kl 05.30, slutet 10.00, haft lunch till 14.00 och sedan tillbaka och göra eftermiddagspasset.. idag med chefens son som är hemma på praktik. Riktigt skoj =)
September 27, 2005
Snorch wrote: Kollat klart på Playa del Sol säsong ett, kuligt värre. 🙂
Är det någon som kommer ihåg serien Spung och Spung 2.0? Gick på SVT nån gång i början på 2000-talet. Har nog inte sett alla avsnitt, men det är ju en riktigt bra och rolig serie iaf. Har precis ordnat dessa avsnitt i fin kvalité så nu får man börja kolla på det nåtag.
Playa del Sol och Spung är väl för övrigt det bästa SVT klämt ur sig. 🙂
På tal om serier så har jag idag fått låna Black Books, complete series av en kompis! 😀 Ska bli helt underbart att titta igenom. Den serien sändes ju av SVT om jag inte kommer ihåg fel. (Den producerades ju inte av dem, så klart)
On topic så har det varit mycket skola idag. Har en hel del att läsa för tillfället, svår kurs i Internationell handel och U-landsekonom. Låter intressant, men är bara jobbigt.
September 27, 2005
Snorch wrote: Black Books säger du, den ska kollas upp. 🙂
Kom gärna med fler tips på rolig serien, gärna lite andra som alla inte redan vet om.
Ja om du gillar Dylan Moran (Kan man INTE gilla honom!?! :o) är det klockrent. Black books kanske inte alla känner till. Den är definitivt inte så känd som det förtjänar, så mycket kan man i alla fall säga...
3 Guest(s)