December 6, 2006
.. kommit hem från en helt igensnöat arbetsplats.
Suttit och plogat undan all snö med hjullastarn samt skopa då det inte var någon större mening med snöplogen.
Snön på taken fick vara kvar då cheferna inte "tyckte de va nödvändigt".. får väl se om vi gör det på tisdag istället.
October 22, 2002
Skottat snö
Käkat mat ute för att fira mormor som fyller 90 år idag.
Skottat av växthus, vinterväxthus samt garagetaket när jag ändå var i farten. När jag stod uppe på garagetaket så såg jag att taket till ett plåtskjul som lite redskap och gräsklippare står i hade rasat in. Blev lite merjobb med att skotta av taket samt reparera taket med stöttor och lite annat.
Nu ska jag fara ut till mina föräldrar för att lämna tillbaka en sak samt låna tigersågen. I veckan börjar operation "Veck med dieseltanken". Kommer bli en skoj match, 3kbm tak gjord i 4mm plåt. 🙂
December 6, 2006
Varit ute och grattat chefens dotter lite i efterskott på födelsedagen och tog sedan och körde in till stan.
Rena norrlandsvägarna vi har här nu.. alldeles kritvita. 🙂
.. fick mig även en chock då det stod -22 på bilmätaren. Trodde temp.givarn fått fnatt men de är ta mig fasiken -20 ute nu.. känns verkligen inte så då jag gick runt i sommardojjorna.
July 14, 2005
Vet inte hur det är i Åre nu men vi har -30*C här i Tallåsen kl. 7.00 !
SMHI.se rapporterar -16*C vid klockan 13.00 och -20 - 25*C till natten, brrh :cy:
Blir inte kul att skotta packad snö idag.
Håller med om att Facebook är ett otyg, kommer inte ens åt mitt konto sedan E-Mail tjänsten den är bunden till försvann så nu får man sota för att man var nyfiken på Sociala "Samhällena" på nätet.
Har sluppit en massa skit dock då det mesta är inaktuellt på sidan.
Har försökt att lära Morsan grunderna i Integritet/Nettikett och förklarat att det är fler än släktingarna som ser hennes sida.
Är väll ingen säkerhetsexpert men försöker vara medveten om man inte är diskret så kan det få konsekvenser.
Har lärt mig att man kommer väldigt långt med en PII på 400MHz i mitt vardagsbruk och tre små fläktar sparar en hel del huvudvärk mot sju stora till QuadCoren som krävs vid tyngre uppgifter.
Pallar tom. att visa gamla DivX filmer :bok:
September 27, 2005
Tidsdjuret wrote: TEXT
Ok, då kanske man ska lugna sig lite innan man funderar på att ta sig dit 😉
Ja. Framförallt hade livet varit bättre om människor endast gick på vad man sa till varandra. Direktkommunikation är överlägset. 😛
OT: Sett Sverige slå Finland med 3 - 0. Bra spelat Sverige! 🙂
December 6, 2006
Jobbat, ätit lunch, sovit lunch, åkt tillbaka till jobb och gjort kvällspasset..
... för att sedan åka hemåt och precis SNUDDA en älgjävel till kviga/ko med backspegeln. Herrejäklar jag visste inte om jag skulle bromsa, gira undan, gasa eller bara blunda när fanskapet började vandra över snövallen där jag kommer körandes i 65km/h utan minsta chans att hinna stanna.
Mamma mia.. vilken adrenalinkick som kom..
Appropå temperaturer, -27,5 i Ljungaverk i skrivande stund.
🙁
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
Jobbat, haft mitt medarbetarsamtal och det gick bra. Dock blir det ett möte till för att fortsätta diskussionen.
Fastställt att How I met your mother skulle vara en bättre serie om de skippade konceptet "How I met your mother" och strök Ted ur rollistan. Han är bara störig.
//Andreas
December 6, 2006
.. skottat snö från maskinhall och ladugårdstak.. dock hann vi inte särskilt långt. Fan, vi snackar snöhögar på ~1,50-2meter på höjden precis överallt. Hann väl knappt klart hälften av vad vi skulle behöva göra innan fredag då det pratas om regn.
April 24, 2007
Delph1 wrote: Jobbat, haft mitt medarbetarsamtal och det gick bra. Dock blir det ett möte till för att fortsätta diskussionen.
Fastställt att How I met your mother skulle vara en bättre serie om de skippade konceptet "How I met your mother" och strök Ted ur rollistan. Han är bara störig.
//Andreas
Men det är ändå lite kul att se hur det går för Ted emellanåt. Fast jag förstår din poäng.
November 27, 2003
Pffft, jag började måndagen med att göra två korridorer genom två stora snöhögar för att vi skulle komma fram med cyklarna nära jobbet. En var väl bara 1,5m hög men kanske 2m djup, och den andra kanske 2m hög och djupare.
Sen har vi väl drivor på 4-5m på sina ställen vid jobbet. De behöver vi dock inte röra om de inte börjar rasa. Stora snöhögar finns överallt alltså, inget att skryta om 😛
//Andreas
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)