March 14, 2001
Mean Machine wrote: Åkt runt lite med tjejen, firat min systers födelsedag och nu senast i raden har jag slängt in ett moderkort i ugnen i hopp om att det ska återställa lite lödningar. Om det funkar återstår att se.
Du pajar nog mer saker än fixar på det viset, det finns ju en liten anledning till varför vissa komponenter inte körs i lödugn och varför resten körs i just en lödugn och inte vilken ugn som helst. Men det går ju alltid att prova och hoppas felet lagas av värmen. 😉
February 12, 2003
Snorch wrote: Du pajar nog mer saker än fixar på det viset, det finns ju en liten anledning till varför vissa komponenter inte körs i lödugn och varför resten körs i just en lödugn och inte vilken ugn som helst. Men det går ju alltid att prova och hoppas felet lagas av värmen. 😉
Jodå, jag är väl medveten om vad som körs i ugn och vad som inte gör det, men när man inte ens får fram "CPU Init"-koden är jag villig att testa lite vad som helst. Får nog bli en RMA, har hunnit samla några fina ASUS-kort som ska in. 🙂
På skogstur med denna:
Blev styvt 5 mil idag.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
Städat mer, handlat mat, lagat matlådor, tränat, klarat Ratchet & Clank: A Crack in Time Challenge Mode.
Jag var nog ganska trött efter träningen. Jag kom i badrummet och skulle duscha. I ena handen hade jag ett papper jag snutit mig i och i den andra min svettiga tröja. En av dom skulle till tvättkorgen och en skulle spolas ner i toaletten, men vilken som skulle var fick jag fundera på en stund. Jag bestämde mig för att ta en sak i taget dock och då hamnade det rätt.
Ska nog kolla på Inglorious Basterds nu eftersom jag inte hann med den igår.
//Andreas
Varit och besiktat lågprisvolvon (855 -97).
Trodde jag skulle få ett fullt papper med åtgärder som skulle göra, dessbättre visade det sej bara vara stabstagen fram och handbromsen som felade.
🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 6, 2006
Morgonpass på jobbet tog sedan rast vid 10 för att åka in till Volvo i stan och boka tid för service.. tog en tid första veckan i maj. Usch.. 10.000 kr fattigare.
Passade även på att fråga verkstadssnubbarna om att sänka bilen... inga problem överhuvudtaget. Vibrationer vid gaspådrag var det enda, i princip, som kunde hända.. så till våren ska här sänkas.
Dags för lunch nu.. tar nog en sjusovare sen innan tillbaka till jobbet.
2 Guest(s)