October 25, 2003
Idag har jag vart totalt manisk och städat hela lägenheten. Fan ta den som skitar ner här nu, det ser fan i mig riktigt bra ut nu.
Har även fixat lägenhet åt min polare som bodde inneboeende hos ett jävla psykfall, så jag har haft en dag där jag för en gångs skull är nöjd med mig själv.
Ska avnjuta ett glas Ecologica Torrontés Chardonnay (Vitt) i stillhet ikväll tänkte jag, det är jag fan värd.
Varit till Doktoren igen, fått en medicin till mot det höga blodtrycket..
🙁
Dessbättre hade det sjunkit från 200/140 ner till 160/120, dock fortfarande för högt.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 25, 2003
Idag har jag fan inte gjort mycket vettigt.
Vaknade 09.00, bakis as usual. Skrev ihop en kort uppsats på ett par A4 som tydligen skulle vara inne idag och knallade iväg till skolan med den. Var där någon timme, hade filmhistoria.
Drog hem, packade grejer inför hemresan till Gävle, tröttnade på att packa och gick över till grannen och drack vin istället.
Nu ska jag och träffa farsan vid båten, tjohejs.
September 12, 2001
Delph1 wrote: [quote=skiroy]Pillat en massa med en install av Mandriva.
Det har fungerat utmärkt...det som har tagit mest tid är att konfa det som man vill ha det men oj vad fint det ser ut. 🙂Slår Ubunt 7.10 med hästlängder.
What he said ^
//Andreas
Jodu, och när det funkar klockrent från början med ATI och trådlöst så är det grymt skönt! 🙂
Saxdalen wrote: Jag funderar på detta med Linux. Vad skall man som en nybörjare välja? Helst gratis, eller det är nog ett måste...
Inget att fundera på.
Ladda hem Mandriva bara. Bränn ut iso och testa att köra Live-CD först.
Gillar du det så är det bara att installera.
October 25, 2003
Åkt "hem".
Fast Gävle är fan inte hemma. Jag hatar verkligen den här staden.
Är så jävla trött att ögonen går igen, fast kan inte sova. Körde från Nynäshamn till Gävle igenom centrala Sthlm (Lämnade av en polare på vallallavägen, första gången med bil i city. Kuuul.) i ett streck. Var antagligen en total trafikfara sista tio milen, vinglade över hela vägen och hastiheten varierade mellan 80 och 140 utan att jag märkte något. Fyfan, man ska inte köra bil när man inte sovit.
October 22, 2002
Tindy wrote: Åkt "hem".
Fast Gävle är fan inte hemma. Jag hatar verkligen den här staden.
Är så j**la trött att ögonen går igen, fast kan inte sova. Körde från Nynäshamn till Gävle igenom centrala Sthlm (Lämnade av en polare på vallallavägen, första gången med bil i city. Kuuul.) i ett streck. Var antagligen en total trafikfara sista tio milen, vinglade över hela vägen och hastiheten varierade mellan 80 och 140 utan att jag märkte något. Fyfan, man ska inte köra bil när man inte sovit.
Skönt att sista 10milen är nya E4:an mellan Uppsala och Gävle. Körde där senast i natt för att kolla tidsförlusten mot att åka 56:an (67:an) till Gävle. 12-14 minuter förlorar man, dock värt vid riktigt grisigt väder.
March 14, 2001
fisken wrote: Skönt att sista 10milen är nya E4:an mellan Uppsala och Gävle. Körde där senast i natt för att kolla tidsförlusten mot att åka 56:an (67:an) till Gävle. 12-14 minuter förlorar man, dock värt vid riktigt grisigt väder.
12-14 minuter är ju inte mycket att bråka om när Gysingen är dålig pga vädret.
Du vet inte vad det tog gamla vägen?
Har för mig att jag räknade på 30 minuter längre körtid över Uppsala dock med en sväng in till DHL, så kanske 20-25 minuter kan vara rimligt? (80-82km/h)
Har hur som helst själv tänkt prova E4an nu nåtag på hemvägen. Får höra med de andra jag jobbar med som kör den sträckan jämt angående körtiden.
1 Guest(s)