October 22, 2002
- Planerade att köpa ett PS3 men dom var slut.
- Fått extraljusen stulena från Audin.
La in väskan i bagaget efter jobbet nu vid kl:03,00. Därefter slå på kupevärmaren som jag inte haft på pga de snöade hyffsat mycket när jag parkerade bilen. Då går inte den igång vilket var mysko, kollar framåt huven ifall någon ryckt ur kabeln från stolpen. Brukar alltid lägga upp kabeln över ena extraljuset för att den inte ska ligga i snön men där fanns de inga extraljus längre. Kabeln var urryckt och låg bredvid, det var väl i vägen.
Stölden måste gått fort och dom måste haft en skaplig bultsax med sig. Klippt stabiliseringstagen som är 4mm och stenhårda, klippt M6:or som ingenting och klippt kablarna. Brutit sönder sargen som håller regplåten.
Polisanmälde skiten på vägen hem i bilen. Ringa försäkringsbolaget imorgon samt Schenker för att höra om dom har något kamera åt de hållet.
Kan ju glädjas lite att ballasterna till ljusen sitter bakom fronten så att dom fick tre extraljus med xenonlampa i. Lite surt att just idag parkerade jag 50-60cm från snövallen som jag nästan brukar stå i i normala fallet.
October 22, 2002
opA87 wrote: Fy fan vad surt.. vart står bilen när du arbetar ? Menar mer om bilen står bakom ett hus eller står den öppen så det var ett par djärva tjuvar till fanskap ?
Jaja.. hoppas det löser sig !
Bilen står "mitt" på på Schenkers personalparkering som är upplyst och inhägnad med en in/utfart. Parkeringen är 60-70m lång med en rad åt höger och en åt vänster, rymmer 60-65 bilar. Har inte full koll på om någon kamera är riktad ut över parkeringen men ska ringa till han som har koll på de sen.
Nu ska jag ringa försäkringsbolaget.
Jag stod vid "startpunkten"
[Image Can Not Be Found]
November 27, 2003
Jag har haft en lugnare dag än igår. Tränat, ätit och dricker lite te nu.
Strax: Skajp und Phatt Princess!
jeliyah wrote: Haft Naturkunskap B prov.
Nu letar jag vettig utbildningatt gå i Malmö stad.... Nåt tips?
Har sett över SSK, Socionom, Biomedicinsk analytiker, teknik och ekonomi, kriminologi, osv
Svårt...
Blir jobb sen, 16 - 24 =?
Hehe, inte helt olikt det jag funderade kring. Kan säga att det finns överlag två val nog bör tänka på. Vill du ha en yrkesutbildning eller vill du forska vidare? Fördelen med yrkesutbildning är att du får jobb, men utvecklingsmjöligheterna brukar istället vara lite begränsade.
Biomed. analytiker är t.ex. en yrkesutbildning där du nästan är garanterad jobb, men det är minimal utvecklingsmöjligheter inom yrket (imho) om du inte pluggar mer sen.
Annars kan du göra som jag och välja en bred och öppen utbildning som kan leda till vad fan som helst. Klarar man bara ångesten av att veta att man kan bli allt (eller inget) inom sitt område så är det ganska sött.
Många klarade dock inte av det utan bytte till farmaceut, optiker, biomed. analytiker. De hade inte nerverna.
//Andreas
April 24, 2007
jeliyah wrote: Haft Naturkunskap B prov.
Nu letar jag vettig utbildningatt gå i Malmö stad.... Nåt tips?
Har sett över SSK, Socionom, Biomedicinsk analytiker, teknik och ekonomi, kriminologi, osv
Svårt...
Blir jobb sen, 16 - 24 =?
Det var många väldigt spridda utbildningar, börja med att bestämma område. Samhällsvetenskapligt, naturvetenkskapligt, eller en blandning?
Välkommen till NH btw.
Kört en massa skrot till återvinningsstationen.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 22, 2002
opA87 wrote: Känns ganska djärvt att ha vågat göra det just på den platsen.. känns som någon måste sett det.
Eller klockan kanske var ganska mycket med tanke på du skrev inlägget ganska sent ?
De tyckte jag också eftersom det är upplyst, stängsel runt samt endast en in/utfart. Men tydligen inte. Känns som att det var lite planerat.
Tidpunkten är svår att säga. Parkerade vid 16,45, åkte från Västerås vid 19-tiden. Snöade till runt 20-20,30. Bilspåren var färska utan snö i dom. Bör ha hänt mellan 21-01 då det är lite folk i rörelse.
Pratat med försäkringsbolaget samt verkstaden och det hela verkar lösa sig bra, dock blir jag 1800kr fattigare som man kunde gjort något annat skoj för.
OnT:
Löst extraljusproblematiken. Käkat lunch med två kompisar. Handlat mig ett PS3 samt jobbat.
NU ÄR DET HELG!!!
June 23, 2002
alrik wrote: Bytt PS3:an eftersom den vägrade starta när jag packat upp den.
Hjälpt brorsan med lite ärenden. Hämtat en kompis tjej från tåget och skjutsat hem henne.
Verkar inte gå nå vidare för dig den här veckan.
Har jobbat och haft möte på eftermiddagen, sitter hemma nu och har precis kollat på en märklig svensk film 'Äntligen midsommar' och dricker vin.
2 Guest(s)