Vad har du gjort idag?|Page 310|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
sp_UserOfflineSmall Offline
6181
March 3, 2010 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: aha nice ju. Jag kommer nog också plugga med en del kineser. Du får gärna tipsa om ord på kinesiska :).

Visst! Vad vill du veta? 😉

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
6182
March 3, 2010 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbat, blev lite högt tempo inledningsvis, men det löste sig bra. Folk gick ju och sjukskrev sig i sista stund...

//Andreas

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
6183
March 4, 2010 - 3:16 am
sp_Permalink sp_Print

- Planerade att köpa ett PS3 men dom var slut.

- Fått extraljusen stulena från Audin.

La in väskan i bagaget efter jobbet nu vid kl:03,00. Därefter slå på kupevärmaren som jag inte haft på pga de snöade hyffsat mycket när jag parkerade bilen. Då går inte den igång vilket var mysko, kollar framåt huven ifall någon ryckt ur kabeln från stolpen. Brukar alltid lägga upp kabeln över ena extraljuset för att den inte ska ligga i snön men där fanns de inga extraljus längre. Kabeln var urryckt och låg bredvid, det var väl i vägen.

Stölden måste gått fort och dom måste haft en skaplig bultsax med sig. Klippt stabiliseringstagen som är 4mm och stenhårda, klippt M6:or som ingenting och klippt kablarna. Brutit sönder sargen som håller regplåten.

Polisanmälde skiten på vägen hem i bilen. Ringa försäkringsbolaget imorgon samt Schenker för att höra om dom har något kamera åt de hållet.

Kan ju glädjas lite att ballasterna till ljusen sitter bakom fronten så att dom fick tre extraljus med xenonlampa i. Lite surt att just idag parkerade jag 50-60cm från snövallen som jag nästan brukar stå i i normala fallet.

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
6184
March 4, 2010 - 10:13 am
sp_Permalink sp_Print

alrik wrote: Text

Fy fan vad surt.. vart står bilen när du arbetar ? Menar mer om bilen står bakom ett hus eller står den öppen så det var ett par djärva tjuvar till fanskap ?

Jaja.. hoppas det löser sig !

alrik
Member
Medlem
6185
March 4, 2010 - 10:45 am
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: Fy fan vad surt.. vart står bilen när du arbetar ? Menar mer om bilen står bakom ett hus eller står den öppen så det var ett par djärva tjuvar till fanskap ?

Jaja.. hoppas det löser sig !

Bilen står "mitt" på på Schenkers personalparkering som är upplyst och inhägnad med en in/utfart. Parkeringen är 60-70m lång med en rad åt höger och en åt vänster, rymmer 60-65 bilar. Har inte full koll på om någon kamera är riktad ut över parkeringen men ska ringa till han som har koll på de sen.

Nu ska jag ringa försäkringsbolaget.

Jag stod vid "startpunkten"

[Image Can Not Be Found]

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
6186
March 4, 2010 - 11:13 am
sp_Permalink sp_Print

alrik wrote: Text

Känns ganska djärvt att ha vågat göra det just på den platsen.. känns som någon måste sett det.

Eller klockan kanske var ganska mycket med tanke på du skrev inlägget ganska sent ?

jeliyah
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
6187
March 4, 2010 - 11:14 am
sp_Permalink sp_Print

Haft Naturkunskap B prov.
Nu letar jag vettig utbildningatt gå i Malmö stad.... Nåt tips?
Har sett över SSK, Socionom, Biomedicinsk analytiker, teknik och ekonomi, kriminologi, osv
Svårt...
Blir jobb sen, 16 - 24 =?

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
6188
March 4, 2010 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Knegat, varit lite förbannad på kneget och knegat.
Precis hämtat hunden på hunddagis, ska göra mig i ordning och dra till en polare nu för några öl, sedan bär det av till Frispråkarns releasefest.

Andreas Galistel
Member
Medlem
6189
March 4, 2010 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har haft en lugnare dag än igår. Tränat, ätit och dricker lite te nu.

Strax: Skajp und Phatt Princess!

jeliyah wrote: Haft Naturkunskap B prov.
Har sett över SSK, Socionom, Biomedicinsk analytiker, teknik och ekonomi, kriminologi, osv
Svårt...

Hehe, inte helt olikt det jag funderade kring. Kan säga att det finns överlag två val nog bör tänka på. Vill du ha en yrkesutbildning eller vill du forska vidare? Fördelen med yrkesutbildning är att du får jobb, men utvecklingsmjöligheterna brukar istället vara lite begränsade.

Biomed. analytiker är t.ex. en yrkesutbildning där du nästan är garanterad jobb, men det är minimal utvecklingsmöjligheter inom yrket (imho) om du inte pluggar mer sen.

Annars kan du göra som jag och välja en bred och öppen utbildning som kan leda till vad fan som helst. Klarar man bara ångesten av att veta att man kan bli allt (eller inget) inom sitt område så är det ganska sött.
Många klarade dock inte av det utan bytte till farmaceut, optiker, biomed. analytiker. De hade inte nerverna.

//Andreas

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
6190
March 4, 2010 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

jeliyah wrote: Haft Naturkunskap B prov.
Svårt...

Det var många väldigt spridda utbildningar, börja med att bestämma område. Samhällsvetenskapligt, naturvetenkskapligt, eller en blandning?

Välkommen till NH btw.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
6191
March 4, 2010 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Kört en massa skrot till återvinningsstationen.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

alrik
Member
Medlem
6192
March 5, 2010 - 1:38 am
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: Känns ganska djärvt att ha vågat göra det just på den platsen.. känns som någon måste sett det.

Eller klockan kanske var ganska mycket med tanke på du skrev inlägget ganska sent ?

De tyckte jag också eftersom det är upplyst, stängsel runt samt endast en in/utfart. Men tydligen inte. Känns som att det var lite planerat.

Tidpunkten är svår att säga. Parkerade vid 16,45, åkte från Västerås vid 19-tiden. Snöade till runt 20-20,30. Bilspåren var färska utan snö i dom. Bör ha hänt mellan 21-01 då det är lite folk i rörelse.

Pratat med försäkringsbolaget samt verkstaden och det hela verkar lösa sig bra, dock blir jag 1800kr fattigare som man kunde gjort något annat skoj för.

OnT:
Löst extraljusproblematiken. Käkat lunch med två kompisar. Handlat mig ett PS3 samt jobbat.

NU ÄR DET HELG!!!

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
6193
March 5, 2010 - 10:49 am
sp_Permalink sp_Print

Först hade jag föreläsning.

Nu sitter jag är är rejält nervös inför en Case competition jag ska på. Har knutit om min slips alldeles för många gånger! :cy:

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
6194
March 5, 2010 - 10:53 am
sp_Permalink sp_Print

ojdå wrote: Först hade jag föreläsning.

Nu sitter jag är är rejält nervös inför en Case competition jag ska på. Har knutit om min slips alldeles för många gånger! :cy:

Competition? Antar att det är samma sak som seminarium?

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
6195
March 5, 2010 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

Har försökt fixa med kort till utlandsvistelsen, struligt värre. Det får gå på nåt sätt. Utgång med polarna, sista kvällen med gänget. Spriten kommer flöda, ska överlämna 2 bacardis till polarna laugh. Kommer va tyken mot alla knäppa brudar under kvällen.

alrik
Member
Medlem
6196
March 5, 2010 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Bytt PS3:an eftersom den vägrade starta när jag packat upp den.

Hjälpt brorsan med lite ärenden. Hämtat en kompis tjej från tåget och skjutsat hem henne.

Andreas Galistel
Member
Medlem
6197
March 5, 2010 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbat, handlat lite gott för ikväll och imorgon. städat lite och gjort mig fin. Nu väntar jag bara på att Joni och Kvadd ska dyka upp runt midnatt o/

//Andreas

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
6198
March 5, 2010 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

alrik wrote: Bytt PS3:an eftersom den vägrade starta när jag packat upp den.

Hjälpt brorsan med lite ärenden. Hämtat en kompis tjej från tåget och skjutsat hem henne.

Verkar inte gå nå vidare för dig den här veckan.

Har jobbat och haft möte på eftermiddagen, sitter hemma nu och har precis kollat på en märklig svensk film 'Äntligen midsommar' och dricker vin.

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
6199
March 5, 2010 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Jobbat, handlat lite gott för ikväll och imorgon. städat lite och gjort mig fin. Nu väntar jag bara på att Joni och Kvadd ska dyka upp runt midnatt o/

//Andreas

Kvadd fick ett väldigt sug i blicken nu och gasar på ordentligt, be right there! <3

Andreas Galistel
Member
Medlem
6200
March 5, 2010 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni wrote: Kvadd fick ett väldigt sug i blicken nu och gasar på ordentligt, be right there! <3

[Image Can Not Be Found]

Awwww <3 //Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 148
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL