October 22, 2002
macrus wrote: Verkar inte gå nå vidare för dig den här veckan.
Nä, denna veckan hamnar ju inte bland topp tre veckor iaf. 12h övertid denna vecka betalar ju självrisken iaf. Fast de blir 10-12h övertid i veckan nu i minst 6-7v framåt. Dock inget jag njuter åt då det är väldigt skönt att bara jobba 40h i veckan och vara hemma på söndagar.
September 27, 2005
Dehman wrote: Competition? Antar att det är samma sak som seminarium?
Nä det är samma sak som tävling. Var inte på skolan utan hos ett företag som jag gärna kan tänka mig att jobba på om något år! (Hade inte bemödat mig med slips för något på skolan ;))
Tyvärr vann min grupp inte tävlingen, men jag är nöjd ändå. Så sanslöst duktiga och kompetenta människor som var där! Däremot blev man ju extremt sugen på att jobba där om något år, men det kräver mycket på alla plan...
March 10, 2002
ojdå wrote: Nä det är samma sak som tävling. Var inte på skolan utan hos ett företag som jag gärna kan tänka mig att jobba på om något år! (Hade inte bemödat mig med slips för något på skolan ;))
Tyvärr van min grupp inte tävlingen, men jag är nöjd ändå. Så sanslöst duktiga och kompetenta människor som var där! Däremot blev man ju extremt sugen på att jobba där om något år, men det kräver mycket på alla plan...
Aa det låter spännande. 🙂 Tråkigt att det inte gick vägen.
September 27, 2005
Dehman wrote: Aa det låter spännande. 🙂 Tråkigt att det inte gick vägen.
Det var det verkligen! 🙂 Men jag tror jag har en chans att få jobb där fortfarande. Måste bara fortsätta göra bra ifrån mig på högskolan, spetsa till CV:t och visa framfötterna på intervjun så jag kan få plats på deras internship nästa sommar. Kommer man väl så långt ska man nog ha bra chans till en riktig anställning sen.
Iofs tänker nog all 20 som var där så, och det finns ju bara ett par platser... 🙄
December 6, 2006
Vaknade upp till ett strålande solsken runt 08.30.. kunde inte hålla mig från att ligga och dra mig en halvtimme.
Pallrade sedan upp mig, käkade lite frukost, kollade igenom vad som hänt on the world wide web för att sedan åka iväg till Jönköping..
Syndade på vägen.. tvättade bilen i automat-tvätt 🙠Hade tänkt tvätta bilen i tvätthallen men den var upptagen till 12 så de fick vara.. jaja, den ska ju ändå in till rekondare om några veckor för fullständig polering inför Elmia. well well..
Väl i Jönköping fick man välkomnandet av morföräldrar samt bror med lite mat.. kunde inte börja dagen bättre än morfars mat, there is no better !
Efter maten kollade brorsan & jag på 1408 från igår för att sedan pallra oss ner till garaget och sätta på nya grillen och takrailsen på bilen.. 6 händer är alltid bättre än 2 när man ska göra sånt här.. och vipps var de på och resultatet, ptja.. helt okej ! Hade varit "coolt" med de nyare Volvo-emblemet med men tycker detta va fränt nog.
Ny grill & takrails: ( takrailsen är silvriga.. syns lite dåligt på lá mobilbild )
[Image Can Not Be Found]
Nästa inköp denna månad blir nog en tripp till Trollhättan för montering av sänkningsfjädrar.. eller xenon-kit.. eller.. ja, något.
Kvällen blir ko-lugn med tacos och melodifestivalen..
April 24, 2007
opA87 wrote: Vaknade upp till ett strålande solsken runt 08.30.. kunde inte hålla mig från att ligga och dra mig en halvtimme.
Pallrade sedan upp mig, käkade lite frukost, kollade igenom vad som hänt on the world wide web för att sedan åka iväg till Jönköping..
Syndade på vägen.. tvättade bilen i automat-tvätt 🙠Hade tänkt tvätta bilen i tvätthallen men den var upptagen till 12 så de fick vara.. jaja, den ska ju ändå in till rekondare om några veckor för fullständig polering inför Elmia. well well..
Väl i Jönköping fick man välkomnandet av morföräldrar samt bror med lite mat.. kunde inte börja dagen bättre än morfars mat, there is no better !
Efter maten kollade brorsan & jag på 1408 från igår för att sedan pallra oss ner till garaget och sätta på nya grillen och takrailsen på bilen.. 6 händer är alltid bättre än 2 när man ska göra sånt här.. och vipps var de på och resultatet, ptja.. helt okej ! Hade varit "coolt" med de nyare Volvo-emblemet med men tycker detta va fränt nog.
Ny grill & takrails: ( takrailsen är silvriga.. syns lite dåligt på lá mobilbild )
[Image Can Not Be Found]Nästa inköp denna månad blir nog en tripp till Trollhättan för montering av sänkningsfjädrar.. eller xenon-kit.. eller.. ja, något.
Kvällen blir ko-lugn med tacos och melodifestivalen..
Klart bättre med den grillen, blir nog fint med sommardäcken 🙂
Jag utgår från att du bara besöker Elmia på Bilsport mässan, inte ställer ut? 😉
December 6, 2006
Shikar wrote: Klart bättre med den grillen, blir nog fint med sommardäcken 🙂
Jag utgår från att du bara besöker Elmia på Bilsport mässan, inte ställer ut? 😉
Tack 😉
Klart min i princip originella V50 ska ställas ut.. 🙄 nerå.. jag ska dit som besökare, of course 😉
April 24, 2007
opA87 wrote: Tack 😉
Klart min i princip originella V50 ska ställas ut.. 🙄 nerå.. jag ska dit som besökare, of course 😉
Har du tonade rutor? Det lyfter utseendet väldigt mycket i min mening.
Ontoptic:
-Vakna+frukost
-Intervall-träning 45 minuter på gymmet.
-Pluggat
-Vilat tittat på serier och hängt på FB.
December 6, 2006
Shikar wrote: Har du tonade rutor? Det lyfter utseendet väldigt mycket i min mening.
Jag tror du ställt den frågan till mig för 3:e eller 4:e gången nu och mitt svar är som dom andra ja, jag har fem tonade rutor och ska nog nu till våren tona dom två främre rutorna med 😛 😉
OnT:
Gör inte ett jota.. World trade center går på 4:an samtidigt som det frusterar ut lite musik ur datorn.
March 14, 2001
opA87 wrote: Efter maten kollade brorsan & jag på 1408 från igår för att sedan pallra oss ner till garaget och sätta på nya grillen och takrailsen på bilen.. 6 händer är alltid bättre än 2 när man ska göra sånt här..
Schysst med en bror som har fyra händer! :bgrin:
Idag har jag gjort och gör väldigt lite, som kanske syns. 😉
April 24, 2007
opA87 wrote: Jag tror du ställt den frågan till mig för 3:e eller 4:e gången nu och mitt svar är som dom andra ja, jag har fem tonade rutor och ska nog nu till våren tona dom två främre rutorna med 😛 😉
http://www.garaget.org/?car=150147
OnT:
Gör inte ett jota.. World trade center går på 4:an samtidigt som det frusterar ut lite musik ur datorn.
intressant att jag lyckats glömma bort det varje gång då. Såg iaf. bra ut med toningen, men vad tror du att SBP kommer säga om att tona fram? Det är ju olagligt med alla sorters filmer, även genomskinliga 😮
December 6, 2006
Snorch wrote: Schysst med en bror som har fyra händer! :bgrin:
Idag har jag gjort och gör väldigt lite, som kanske syns. 😉
Kanske skulle lagt till att morfar var med samtidigt 😉 3x2 = 6 ! :bok: :bgrin:
Shikar wrote: intressant att jag lyckats glömma bort det varje gång då. Såg iaf. bra ut med toningen, men vad tror du att SBP kommer säga om att tona fram? Det är ju olagligt med alla sorters filmer, även genomskinliga 😮
Hehe ja.. ang. SBP så finns de väl knep när de kommer till besiktningen.
- Rulla ner rutorna och dra ur säkringarna till rutorna.. finns inget som säger att dom måste fungera
- Riva bort toningen och ha ett bra prisavtal att få det ditsatt efter besiktningen från firman som gör de först 😉
April 24, 2007
opA87 wrote: Hehe ja.. ang. SBP så finns de väl knep när de kommer till besiktningen.
- Rulla ner rutorna och dra ur säkringarna till rutorna.. finns inget som säger att dom måste fungera
- Riva bort toningen och ha ett bra prisavtal att få det ditsatt efter besiktningen från firman som gör de först 😉
Fast om du har otur så kan du åka på en rullande besiktning och tvingas slita loss de eller betala böterna som följer. 😕
1 Guest(s)